Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosenomistajat

Lähettäjä: Jääkö säästöön? 
Päivämäärä:   14.7.26 00:33:11

Jääkö jollakin säästöön hevosen/hevosten ja omien kulujen jälkeen? Normaalituloisilla (2-4t€/kk) työssäkävijöillä, ei varakkailla tai isi maksaa hevostelijoilla.

Re: Hevosenomistajat

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.7.26 00:37:57

Entä mies maksaa -hevosnaiset?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.7.26 00:40:10

Kuukausittain menee 300 € rahastoihin ja n. 250€ sijoitusasunnon lyhennykseen. Lisäksi säästän puskuritilille yllättävien kulujen varalle. Yhden hevosen kanssa onnistuu, kahden kanssa tekisi tiukempaa.

Lähettäjä: Jääkö säästöön? 
Päivämäärä:   14.7.26 00:43:52

Kertokaa vielä miten pidätte hevosia. Tallipaikalla, kotitallilla jne. Kisaatteko? Valmentaudutteko?

Ja mies maksaa -hevosnaiset voivat myös jättää vastaamatta.

Lähettäjä: dd 
Päivämäärä:   14.7.26 07:30:15

En pitäisi hevosta, jos siihen ei olisi varaa. Eli kyllä, jää säästöönkin. Ihan yksin asun ja kuluni maksan, koskaan ei kukaan muu ole osallistunut maksamiseen. Vaikka joskus asuin miehen kanssa yhdessä, hän asui minun siivelläni ja minä maksoin asumiskulut.

Lähettäjä: Limetti 
Päivämäärä:   14.7.26 08:45:07

Kyllä jää. Ja koen että se on minulle välttämätöntä, muuten en kokisi olevani ns riittävän rahoissa pitääkseni hevosta. Haluan turvata kasvavan ns pahan päivän varan, minulle se on henkisesti erittäin tärkeää. Jos en pystyisi hevosen omistajana laittamaan tuloistani siivua myös säästöön, niin silloin en yksinkertaisesti kokisi voivani omistaa hevosta. Olen ihan yksin omien tulojeni varassa, elämässäni ei ole muita keneen taloudellisesti turvata sattuisi mitä vaan, joten varmasti senkin takia koen taloudellisen pelivaran itselleni merkittäväksi. Koskaan kun ei voi tietää mitä sattuu tai milloin vaikka terveys romahtaa, se kun ei ole aina itsestä kiinni.
Mulla on yksi oma hevonen, pidän täysihoitotallilla kaupungissa, valmentaudun. 3x viikossa ja kisaan suht aktiivisesti kansallisella tasolla. En koe, että joudun pihistämään hevosenpidossa mistään minulle tärkeästä. Omassa asumisessa ja muussa vapaa-ajassa olen kyllä säästeliäs, mutta en koe siltikään että hevosen takia joutuisin luopumaan mistään. Viihdyn pienessä kaupunkiasunnossa enkä kaipaa esim ulkomaanmatkoja, uusinta kallista autoa ja vaikkapa keikkojen & festareiden sijaan vietän oman aikani aidosti ennemmin tallilla, kisareissuilla ja valmennuksissa. Töitä nyt joutuu tekemään enemmän mitä varmasti niitä tekisin ilman hevosta, mutta tässä elämäntilanteessa sen vielä jaksaa, hevosesta tuleva ilo ja onni voittaa väsymyksen :D

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   14.7.26 10:30:19

Jää, mutta nyt on vain poni. Ja omassa tallissa. Tulot 1600e.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.7.26 11:06:32

Ei jäisi jos yksin asuisin, mutta mies maksaa ja tekee heinät, kaurat, oljet, purut. Hevoset tosin yhteisiä, minä maksaan lisärehut, kengitykset, madotukset, varusteet jne.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.26 12:55:33

Juu noin 1000e verran jää

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   14.7.26 12:56:20

Nettotulot n. 2800€ ja yksi hevonen. Säästöön jää vaihtelevasti 200-500€/kk. Vuodessa säästöt karttuu n. 3000€ eli ei paljon mutta sentään jotain.

Perheen kulut jakautuu 40/60 puolison kanssa, tulojen suhteessa, mutta hevosen kulut maksan itse.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.7.26 12:59:57

Nettoa pari tonnia ja aiemmin jäi säästöön niin ettei hirvittänyt, nyt ei enää jää ja jos tilanne ei ala kohenemaan, ensi kesänä ei enää ole hevosta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.7.26 14:26:37

Hevonen tallipaikalla, valmentaudun viikoittain ja kilpailen oman fiiliksen mukaan joskus useammin ja joskus harvemmin. Puolison kanssa maksamme asumiskulut puoliksi, hevosen kulut maksan kokonaan itse.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   14.7.26 15:53:43

Ei jää. Tosin tällä hetkellä opiskelen uutta tutkintoa, jotta tienaisin tulevaisuudessa enemmän. Hevonen on täysihoidossa maneesitallilla, en kilpaile, mutta valmentaudun joka toinen viikko.

Minulla kyllä on rahastoissa ja osakkeissa noin 70 000, mutta ovat perintörahoja, eivät palkasta säästyneitä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.7.26 15:57:26

Jää, noin 500/kk

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   14.7.26 16:31:13

Tällä hetkellä ei_jää_mitään. Kotitalli remontissa ja hevoset 2kpl hajautettu, maksan niiden asumisesta yhteensä 1000e/kk enkä edes näe toista. Lisäksi remonttikamoihin, maamassoihin ym menee nyt tontilla rahaa. Kun tilat syksyllä valmiit ja hevot palaa kotiin niin tilanne onneksi stabiloituu. Paitsi jos jompi kumpi sairastuu xD

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.