|
Lähettäjä: yyp
Päivämäärä: 13.7.26 19:35:20
Mikä ihme vaivaa myyjiä, jotka eivät laita ilmoitukseen olennaisia tietoja ja veetuuntuvat, kun jotain kysyy tai vastaavat veetuillen niin, ettei veetuilu kuitenkaan vastaa kysymykseen?
Esim.
"Myydään käytetyt hiittikärryt perinteisillä remmeillä". Siinä kaikki.
Kun kysyn, että onko nämä ihan käyttökuntoiset vai pitääkö näitä korjata ennen kuin voi käyttää, on vastaus "no ainahan käytetyt on käytetyt". Okei? tai "ilmoituksessa on kuvia". Joista ei selviä, onko kärryissä heti jotain korjattavaa vai ei...
En minä hinnan perusteellakaan osaa sanoa, myydäänkö ne koristeeksi vai korjattavaksi vai heti käyttöön ja fiksaile kun siltä tuntuu.
Miksi ei voi siihen ilmoitukseen kertoa, että pitääkö ostajan ensimmäisenä alkaa purkaa ja hitsata ja lähteä rengas- ja penkkikaupoille, vai valjastaa hevonen ja laittaa kärryt perään ja lähteä lenkille.
Sama aivan kaiken suhteen. Mikä hemmetti siinä on, että ilmoituksissa ei ole olennaisia asioita ja myyjä ripuloi housuun ja oksentaa, kun jotain erehtyy kysymään? Yleensä vielä lukee "ei turhia kyselyitä" ja "tosiostaja soittaa".
Nämä joille pitää soittaa, ovat juuri niitä, joista ei soittamalla saa mitään irti vaan he veetuilevat kaikkea aiheen vierestä "No en minä tiedä enkä muista enkä mittaa enkä edes ole sen myytävän tuotteen lähellä, olen nyt tekemässä jotain aivan muuta ja minä metelöin tässä nyt niin paljon että en kuule mitä sanot ja jos et saa selvää mitä puhun nii vettuako mulle soittelet".
Kun kysyy, milloin saa tulla katsomaan niin "katsoahan aina saa mutta tosiostaja tulee ostamaan eikä katsomaan".
Milloin olet kotona että voidaan tehdä kaupat? "Olenhan minä kotona tai sitten en ole. Saatan olla kotona tai sitten en ole". Aha...
Ihan sama ostatako kukkavaasia, hevosta, ruokapöytää, autoa, mitä tahansa. Joillakin ei ole edes kuvia, että niistä näkisi, mitä on myynnissä. "Myydään ruokapöytä ja tuolit. En mittaa". No onko kyseessä 2 vai 10 hengen pöytä? "Ostaa se joka ostaa, menee ensimmäiselle hakijalle, en minä mittaa". Jahas...
Sitten myyjät haukkuvat ostajat, kun kysellään turhia ja mikään ei mene kaupaksi.
Minä pyrin laittamaan ilmoitukseen kaikki tärkeät tiedot ja mitat, hyvät kuvat ja luettelen virheetkin. Jos joku asia puuttuu ja joku sitä kysyy, niin pahoittelen, että tieto unohtui ilmoituksesta ja kerron sen ja lisään ilmoitukseen.
Ja toki on aina näitä, jotka eivät osaa lukea eikä katsoa kuvia, mutta sille voitte tehdä ihan oman ketjun...
|