Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Myyjät ja myynti-ilmoitukset...

Lähettäjä: yyp 
Päivämäärä:   13.7.26 19:35:20

Mikä ihme vaivaa myyjiä, jotka eivät laita ilmoitukseen olennaisia tietoja ja veetuuntuvat, kun jotain kysyy tai vastaavat veetuillen niin, ettei veetuilu kuitenkaan vastaa kysymykseen?

Esim.
"Myydään käytetyt hiittikärryt perinteisillä remmeillä". Siinä kaikki.
Kun kysyn, että onko nämä ihan käyttökuntoiset vai pitääkö näitä korjata ennen kuin voi käyttää, on vastaus "no ainahan käytetyt on käytetyt". Okei? tai "ilmoituksessa on kuvia". Joista ei selviä, onko kärryissä heti jotain korjattavaa vai ei...

En minä hinnan perusteellakaan osaa sanoa, myydäänkö ne koristeeksi vai korjattavaksi vai heti käyttöön ja fiksaile kun siltä tuntuu.

Miksi ei voi siihen ilmoitukseen kertoa, että pitääkö ostajan ensimmäisenä alkaa purkaa ja hitsata ja lähteä rengas- ja penkkikaupoille, vai valjastaa hevonen ja laittaa kärryt perään ja lähteä lenkille.

Sama aivan kaiken suhteen. Mikä hemmetti siinä on, että ilmoituksissa ei ole olennaisia asioita ja myyjä ripuloi housuun ja oksentaa, kun jotain erehtyy kysymään? Yleensä vielä lukee "ei turhia kyselyitä" ja "tosiostaja soittaa".

Nämä joille pitää soittaa, ovat juuri niitä, joista ei soittamalla saa mitään irti vaan he veetuilevat kaikkea aiheen vierestä "No en minä tiedä enkä muista enkä mittaa enkä edes ole sen myytävän tuotteen lähellä, olen nyt tekemässä jotain aivan muuta ja minä metelöin tässä nyt niin paljon että en kuule mitä sanot ja jos et saa selvää mitä puhun nii vettuako mulle soittelet".

Kun kysyy, milloin saa tulla katsomaan niin "katsoahan aina saa mutta tosiostaja tulee ostamaan eikä katsomaan".
Milloin olet kotona että voidaan tehdä kaupat? "Olenhan minä kotona tai sitten en ole. Saatan olla kotona tai sitten en ole". Aha...

Ihan sama ostatako kukkavaasia, hevosta, ruokapöytää, autoa, mitä tahansa. Joillakin ei ole edes kuvia, että niistä näkisi, mitä on myynnissä. "Myydään ruokapöytä ja tuolit. En mittaa". No onko kyseessä 2 vai 10 hengen pöytä? "Ostaa se joka ostaa, menee ensimmäiselle hakijalle, en minä mittaa". Jahas...

Sitten myyjät haukkuvat ostajat, kun kysellään turhia ja mikään ei mene kaupaksi.

Minä pyrin laittamaan ilmoitukseen kaikki tärkeät tiedot ja mitat, hyvät kuvat ja luettelen virheetkin. Jos joku asia puuttuu ja joku sitä kysyy, niin pahoittelen, että tieto unohtui ilmoituksesta ja kerron sen ja lisään ilmoitukseen.

Ja toki on aina näitä, jotka eivät osaa lukea eikä katsoa kuvia, mutta sille voitte tehdä ihan oman ketjun...

Re: Myyjät ja myynti-ilmoitukset...

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   13.7.26 22:31:13

Jep. Tyyliin myydään hevonen. Ei turhia kyselyjä.

Jos kertoisi vähän enemmän, niin ei ehkä tulisi turhia kyselyjä!

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   14.7.26 00:26:49

No en minä ainakaan lähde edes kyselemään näistä missä ei ole mitään tietoja, mikä järki siinä edes on? Ohittaa vaan ilmoituksen ja ostaa joltain muulta. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä mieltä myyjä on ostajista noin ylipäätään.
Oletan että ilmoituksessa sanotaan selkeästi jos tuote ei ole käyttökunnossa samantien. Paikan päällä kuitenkin sen verran katson että tosiaan on käyttökunnossa ja jos mun arvion mukaan on liian isoja ongelmia, käännyn ympäri ostamatta ja sanon suoraan että kunto on paljon heikompi kuin ilmoitus antaa ymmärtää. Joo, omaa aikaa tuhraantuu ehkä vähän mutta semmoista on elämä. Ei ole kovin montaa kertaa tarvinnut pettyä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   14.7.26 00:42:43

Kaveri etsii taloa ja minä tietysti selailen ilmoituksia häntä varten myös. On esittelyt ja kuvat ja sijainti olisi hyvä... Mutta hinnan kohdalla "kysy hintaa". Enkä kysy! Voisin kyllä vinkata kaverille, jos ei itse satu huomaamaan kyseistä ilmoitusta (etsii aika laajalta alueelta) mutta tiedän hänen budjettinsa ja etsin vain siihen sopivia.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   14.7.26 00:53:04

No mikå ongelma tässä on? Lähetät myyjälle viestin 'mikä tämän hinta on' ja hän vastaa siihen kertomalla sen. Joo myönnetään että on täysin turha ja typerä askel ko. prosessissa kun sen hinnan voisi yhtä hyvin kertoa heti suoraan ilmoituksessakin, mutta eipä toisaalta ole iso vaivakaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.7.26 00:58:21

Ja vähän aiheen vierestä on keikkalippujen tmv. myyjät, jotka ei ota huomioon palvelun haukkaamaa (isohkoakin) summaa. Usein näkee niissä lippuja kalliimalla kuin suoraan ostamalla

Lähettäjä: Päivitys 
Päivämäärä:   14.7.26 02:02:51

Facen kirppareilla tulee vastaan paljon sitä, että myyjältä vahingossa unohtuu joku oleellinen asia ilmoituksesta, esim. koko.

5 tyyppiä ehti kommentoida ”koko?”, ”av kokotietoon asti”, ”ostan jos kokoa 155” tms. Sen sijaan, että myyjä lisäisi puuttuvan kokotiedon alkuperäiseen ilmoitukseen, myyjä vain vastaa kysyjille. Sitten kun myöhemmin joku kysyy kokoa, myyjä vastaa vain ”olen se tähän jo monta kertaa kommentoinut”.

Päivämäärä:   14.7.26 03:52:52

Pop: Saat siis sen verran selkoa myyjästä, että hän kertoo mihin ja milloin tuotetta voi mennä hakemaan/katsomaan/ostamaan? Sehän on jo hyvin, kun aika usein myyjä ei anna osoitetta eikä kerro, milloin voisi paikan päälle tulla. Tai jos sinne ei saa mennä, niin mihin hän tuo tuotteen ostettavaksi ja koska... Katsomaanhan ei saa mennä, että aikooko ostaa vai ei vaan pitää suoraan ostaa. Kun vain tietäisi, että missä ja milloin...

Päivitys: Tuon olen monta kertaa itsekin huomannut, että moni kysyy samaa asiaa ja myyjä vastaa kaikille yv:llä ja lopulta kommentoi jollekin, että on sen asian jo monta kertaa kertonut niin ei enää jaksa toistaa. No miksi ei voi yhden kerran laittaa tietoa näkyville kaikille? Esim. hevosen ikä, säkä tai sukupuoli. Onko ne niin suuria salaisuuksia, että ne voi kertoa vain yv:llä?

Lisäksi kaikki siitos- ja kisakäyttöön myytävät, nimeä ei voi mainita millään. Turhia ei saa kysellä, vaikka kiinnostaisi tietää siitoshevosesta aika montakin asiaa ja siltä kisahevoseltakin vaikka tulokset. Tai starttikunnossa oleva ravuri. Ainoa tieto on, että "tamma, 7 v, starttikuntoinen". Juu... Saiskos nimen, niin voisi etsiä niitä tuloksia ihan itse?

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   14.7.26 06:18:18

“ Saat siis sen verran selkoa myyjästä, että hän kertoo mihin ja milloin tuotetta voi mennä hakemaan/katsomaan/ostamaan? Sehän on jo hyvin, kun aika usein myyjä ei anna osoitetta eikä kerro, milloin voisi paikan päälle tulla. “

Lähetän yleensä yhden viestin jossa kysyn suoraan vain että milloin voi tulla hakemaan, minulle sopii x, y ja z. Tai suoraan sanon että voiko tulla hakemaan aikana x. En ikinä kysy että saako tulla katsomaan, minustakin se tuntuisi oudolta. Kyllä oletus on että ostan tuotteen jollei se ole täysin eri kuin oletettu. Ja tämän mahdollistaa juurikin se että en edes huomioi ilmoituksia joissa ei ole tarpeeksi tietoja.

Kyllä, paljon tapahtuu sitä että ei vastaa (on itsellekin käynyt pari kertaa fb market place että jostain syystä appi ei ole laittanut ilmoitusta uudesta viestistä jolloin on mennyt pitkään ennen kuin huomaa varsinkin sellaisen tavaran kohdalla joka on hetken aikaa ollut jo myynnissä). En mieti asiaa sen kummemmin enkä lähetä useampia viestejä vaan siirryn seuraavaan.

Päivämäärä:   14.7.26 07:27:33

"Lähetän yleensä yhden viestin jossa kysyn suoraan vain että milloin voi tulla hakemaan, minulle sopii x, y ja z. Tai suoraan sanon että voiko tulla hakemaan aikana x."

Minä saan näihinkin vastauksen "saathan sinä tulla milloin vain, minä saatan olla kotona tai sitten en ole, saatan olla muualla tai sitten en" ja kun kysyn osoitetta, niin vastaus on "No tämä missä minä asun" tai "En anna osoitetta tuntemattomille". Kun kysyn, että miten kaupat sitten onnistuu, niin vastaus on, että minun täytyy olla varma ostaja ja myyjän täytyy saada tietää tarkka päivä ja aika milloin tulen, niin tuntia ennen voi antaa osoitteen. Eli siis ei kelpaa "Oletko tänään kotona klo 17 niin tulisin ostamaan?", kun sekin on väärin... "Ehkö olen, ehkä en, saatan olla koiran kanssa lenkillä tai vaikka kaupassa."

Tuntuu, että tuote pitää ostaa näkemättä ja tietämättä siitä yhtään mitään ja vasta kun rahat on myyjän tilillä, hän suostuu kertomaan, mitä edes on myymässä...

Yhdelle vänkytisönkötimyyjälle vastasin joskus "Tulen huomenna klo 13.00 Talvikankaan koulun pihalle. Tuo se myytävä tuote siihen". Sitten sain heti vastauksena myyjän osoitteen ja hän sanoi, että tuo aika sopii. Eli mitä vttua?

En käytä marketplacea, joten sen syyksi on turha laittaa mitään. Kyllä se syy löytyy myyjistä, jotka eivät kerro mitään eivätkä vastaa mihinkään.

Lähettäjä: kyllikki 
Päivämäärä:   14.7.26 07:59:25

Ihan sama ostamisen kanssa.
Laitoin ilmoituksen, että ostan ponille vanhat kilpakärryt treeni ajoon.
Mulle vastattiin, "mulla on". Ilman mitään muuta tietoa tai edes kuvaa.
Sitten mun piti alkaa kyselee lisätietoja ja jonkinlaista kuvaa, että näkis onko sinne päinkään.
No, hintatieto tuli ja yksi kämänen kuva koppakärryistä.
Ei tullu kauppoja.
Että miksi ei voi laittaa oleelliset tiedot kun kertoo myymästään tavarasta?

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   14.7.26 10:15:49

Päivitys: tai että ei kerrota sitä tietoa julkisesti. Mä seurasin kerran satulan myyntiä facessa. Oli yksi kuva sivusta ja teksti myydään "satulan merkki". Ei istuimen kokoa, satulan mallia, leveyttä. Sitten kun ihmiset kysyi noita jokaiselle vastasi "laitan yv: n", ei edes kommentteihin vastannut noita tietoja vaan jokaiselle kyselijälle laittoi erikseen tiedot yv: llä. Ja niitä kyselijöitä oli useampi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.7.26 11:10:53

Mä just täs yks päivä kysyin yhdestä myytävästä tuotteesta tarkempia kysymyksiä kun ilmoituksessa vaan yksi epäselvä kuva jossa tuote ei näy kokonaan. Myyjä ei vieläkään ole vastannut tarkalleen siihen kysymykseen mitä olen kysynyt ja lisäkuvia kysyessä tuli kaksi kuvaa jotka ei auta asiaa yhtään koska näistäkään ei tuotetta näe kokonaisuudessaan. Olen pariin kertaan laittanut tän saman kysymyksen. Kuinka vaikeaa on vastata tarkalleen siihen mitä kysytään ja laittaa sellainen kuva mistä näkee kunnolla tuotteen. Kaupat olis tehty jo aikaa jos olis saanut heti selkeän vastauksen ja tuote olis ollu sellainen minkä haluan.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   14.7.26 11:54:58

Minä kerran kyselin myytävästä hevosesta josta ei ilmoituksessa ollut oikein mitään tietoa. No ei ollut meille sopiva. Sitten tämä sama henkilö myi kuljetuskoppia ja kun kyselin siitä niin kiukutteli, että en minä mitään osta vaan kyselen turhia kun en sitä hevostakaan ostanut. Ostin sitten kopin muualta.

Yksi torimyyjä ei vastannut kysymykseeni yhdestä tuotteesta, josta kysyin löytyykö nostoapua tai jotain konetta jolla nostaa kyytiin. Pari kertaa kysyin ja luki viestin kyllä, mutta ei vastannut mitään. Hänen ilmoituksensa oli Torissa kuukausia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.