|
Lähettäjä: Ettei vuoroja vaih
Päivämäärä: 13.7.26 19:22:38
Teen kolmivuorotyötä ja usein sukujuhlista ymv tulee kutsu vasta joitain viikkoja aikaisemmin. Ymmärrän ettei esim hautajaisia tiedä ennakkoon, mutta silti on mielestäni kurjaa, että muut kääntävät asian niin etten vain halua paikalle ja työt saa aina järjästettyä niin, että pääsee jos haluaa. Hoitoalalla nyt vain on oltava aina x määrä henkilöitä vuorossa joten en vain voi olla pois jos en vaihda vuoroa. Eikä etenkään lauantai vuoroihin ole usein halukkaita vaihtamaan, koska lisät ovat mitättömiä tuolta päivältä ja kesäisin kaikilla tuntuu olevan menoa viikonloppuisin. Nyt taas taas loukkaannuttiin, kun sain eilen kutsun juhliin jotka ovat kahden viikon päästä lauantaina. Keskellä päivää, en pysty tuossa tekemään aamuvuoroa enkä iltavuoroa ja minulla on aamuvuoro työvuorolistassa. Lupasin, että koitan jos joku haluaa vaihtaa. Rehellisesti, en kehtaa alkaa kinuamaan sunnuntai aamuvuorolaiselta vaihtoa kovin tiukasti. Lauantaista saa 20% lisät ja sunnuntaista 100% lisän. Minulla ei ole mahdollisuutta vaihtaa toiseen viikonloppuun, koska olen näissä listoissa lomalla tai jo valmiiksi viikonlopun töissä. Juuri meni mahdollisuus toivoa vuoroja lokakuulle eli aika paljon aikaisemmin kuin 2 viikon varoitusajalla pitäisi tietää jos johonkin haluaa vapaan. Olen tätä toistellut aina, kun vastaavia tilanteita on ollut ja aina se tulee yllätyksenä ja asia otetaan niin, että loukkaannutaan, suututaan ja ajatellaan etten vain halua järjästää ko ajankohtaan vapaata.
Eipä tänne avautuminen auta, mutta pakko purkaa johonkin ketutusta. Tuntuu ettei ma-pe 8-16 etätyökin mahdollista ihmiset ymmärrä ettei sairaala pyöri samalla tavalla eikä siellä ole mahdollisuutta kovin usein ottaa palkatonta vapaata eikä ainakaan viikonloppuisin, kun miehitys on minimissä aina.
|