Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paljonko veroprosentti

Lähettäjä: Brutto vajaa 4000e 
Päivämäärä:   13.7.26 15:48:42

Bruttopalkka 3995e tarkalleen. Asun Hgissä, en kuulu kirkkoon. Ei muuta huomioitavaa verotuksessa.

Paljonko teillä on perusveroprosentti? Onko 19% liian pieni. Laskuri näyttää joka kerta eri tulosta, en osamme käyttää. Jääkö teille käteen 2700e vai jopa 2900e?

Toinen kysymys. Mihin tuon palkan pitäisi riittää Hgissä? Sinkkutalous, koira ja kissa, ei lapsia.

Asumismenot 1000e/kk. Pitäisikö mielestänne helposti jäädä rahaa esim. auton pitoon? Jos niin miniälaisen ja hintaisen? Katselen leasing autoja, mutta 400-500e/kk tuntuu ettei mitenkään lohkea tästä palkasta.

Käytäntöjä rahani jotenkin väärin vai onko palkka vain pieni.

Muiden kokemuksia vastaavasta kuulostelen. :)

Re: Paljonko veroprosentti

Lähettäjä: Hoo 
Päivämäärä:   13.7.26 16:01:19

Oma ennakonpidätys on pari prosenttiyksikköä korkeampi himpun isommilla tuloilla. Nettopalkka tuolla 2900 tietämillä. Meidän perheessä on kaksi aikuista, joista toisella tosin täklä hetkellä pienet tulot, sekä lapsia. Asumiskulujen, sähkön, ruoan ja muiden arjen menojen muun jälkeen jää "ylimääräistä" 500-1000 euroa. Tämän perusteella sanoisin, että ei auton pito mahdottomuudelta kohdallasi kuulosta. Mihin sinulla suunnitteen kuluu tuo asumismenojen jälkeen jäävä raha?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   13.7.26 16:36:26

Palkka 4200e, ei pk-seutu. Asumiskulut 1000e. Käteen jää 2950 euroa. En pystyisi uutta autoa pitämään, liian kalliit on leasing hinnat, mutta vanha rupsu menee.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   13.7.26 16:39:13

Tulot hieman vajaa 3900€/kk ja vuositulot hieman vajaa 50000€ kun mukana lomarahat ja mahdolliset bonukset. Ennakonpidätys 18,5% ja lopullisessa verotuksessa varmaan vero% 17,5-18. Espoossa tämä ja kuulun kirkkoon.

Netto taitaa olla jotain 2800€ paikkeilla.

En asu yksin vaan perheessä 2 noin saman tienaavaa ja myös 2 lasta+koira ja hevonenkin vielä. Jos asuisin yksin eikä lapsia olisi, riittäisi mulla rahat helposti vastaavaan elintasoon kuin nyt, koska maksaisin asumisesta vähemmän kuin nyt. Riittäisi siis myös autoon sen hevosen lisäksi, mutta toisaalta se hevonen on mun Luxus, joten tungin muista huvituksista, jotta rahat riittää siihen. Kyllä mun mielestä aloittajan tulojen pitäisi riittää myös autoon jos yhtään osaa budjetoida.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.7.26 17:02:35

Mulla jää asumiskulujen jälkeen käteen n. 1300-1500€/kk. Tällä rahalla pidän autoa, kahta harrastuskoiraa ja syön hyvin hintoja tuijottelematta. Ja sijoitan 50-200e kuussa. Toki mua helpottaa varmasti se, että auton vakuutuksissa on täydet bonukset, ei mene auton kuluihin kuin noin 100-150e kuussa bensoineen. Paitsi silloin kun jotain menee rikki, silloin menee sitten enemmän :D renkaat yms. Siihen päälle, mutta ajan suht vähän niin ei usein tarvitse uusia ostella.

Lähettäjä: Sos 
Päivämäärä:   13.7.26 19:06:15

No ei kannata leasing autoa ottaakaan, hirveen hintaista toi 400-500€! Osta mieluummin oma. Jos ostat rahoituksella, on kk summa 20t€ autossakin jotain 300€.

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   13.7.26 21:31:51

Sos: mutta päälle vakuutukset, huollot ym. :(

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.7.26 17:54:39

Varmaan vähän päälle tuon. En asu Helsingissä, mutta kirkkoon kuulumattomana 4100e bruttopalkalla veroprosentti on 22,5%
Ota myös huomioon, että perusveroprosentin lisäksi palkasta lähtee eläkevakuutusmaksu 7,3%, työttömyysvakuutusmaksu 0,89%

Netto on suunnilleen 70% bruttopalkasta näillä tuloilla.

Lähettäjä: Oho 
Päivämäärä:   14.7.26 18:39:54

Onpa teillä pienet veroprosentit. Mulla oli reilusti yli 20% noilla tuloilla enkä muista että olisi töissä ollessa ollut ikinä alle 20%. Nykyään brutto noin 5000 e/kk ja veroprossa muistaakseni 26%.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   14.7.26 19:09:07

"
Onpa teillä pienet veroprosentit. Mulla oli reilusti yli 20% noilla tuloilla enkä muista että olisi töissä ollessa ollut ikinä alle 20%. Nykyään brutto noin 5000 e/kk ja veroprossa muistaakseni 26%."

Pelkästään kotikunta vaikuttaa ihan merkittävästi. Samoilla tuloilla, esim. 50000€ voi Helsingissä olla 18% ja jossain korkean kunnallisveron kunnassa 24%. Aika iso ero.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.