|
Lähettäjä: Kettu
Päivämäärä: 13.7.26 10:40:56
Meidän kaupunkiympäristöön on pesiytynyt nuori kettu.
Kettu vaikuttaa olevan kunnossa muuten, mutta ei pelkää ihmisiä tai koiria.Kettu tulee todella lähelle, eikä väistä tai pelkää mitään. Alue on puisto, mutta vilkas sellainen. Isot tiet menevät lähellä. Tiedän, että citykettuja on paljon, mutta yleensä niitä tapaa vain myöhään illalla tai yöllä. Tämä seikkailee alueella koko päivän.
Ihmiset alueella alkavat olemaan kiukkuisia ketusta. Se kakkaa lasten hiekkalaatikkoon joka on puistossa. Osa pelkää sitä. Itse rikoin polveni pahasti kun kaaduin koiran (35kg) rempaistua ketun perään hihnassa kun se hyppäsi eteemme puskista kahden metrin päähän ja jäi paikoilleen tuijottamaan.
Minä rakastan kettuja valtavasti ja kunnioitan luontoa. Tämä pikkuystävä on vain valinnut hieman huonon ympäristön elää. Se on aiheuttanut harmia jo monelle ja vaikka kuinka olen aina toitottanut, että meidän ihmisten pitää oppia elämään luonnon kanssa rinnakkain olen nyt huolissani tuosta ketusta ja ihan jo omasta terveydestäni. Yksi polvi on jo rikottu.
Olisikohan tällaista kettua mahdollista loukuttaa ja siirtää paikkaan, jossa sillä olisi paremmat mahdollisuudet hyvään ketun elämään?
|