Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Some näyttää negatiivisia julkaisuja

Lähettäjä: Ärsyttää 
Päivämäärä:   13.7.26 10:10:26

Oletteko huomanneet saman? Esim instagramin ja facebookin etusivulle tulee tuntemattomien ihmisten onnettomuuksia ja menehtymisiä, tai sitten masennukseen, väkivaltaan yms liittyvää. Tekisi mieli poistaa nuo turhat sometilit kun menevät vain huonoon suuntaan. Algoritmin takia en edes näe seuraamieni tilien julkaisuja ensimmäisenä..

Re: Some näyttää negatiivisia julkaisuja

Lähettäjä: Hohhoijaa 
Päivämäärä:   13.7.26 10:20:26

Se näyttää sulle sitä mitä katsot.

Lähettäjä: Panda 
Päivämäärä:   13.7.26 10:32:48

Jokaisen feedi on erilainen. Sun somet luulee, että olet kiinnostunut moisesta. Minulle taas esim tulee pelkästään iloisia, hauskoja ja positiivisia päivityksiä. Olen myös tarkasti rajannut mitä en halua nähdä (esim kaikki laihdutukseen, ruokaan, fitness-touhuun on yms olen rajoittanut asetuksissa pois feedistäni, koska en halua ruokkia vanhaa syömishäiriötäni). Suosittelen siis säätämään asetuksiasi, sieltä saat todella paljon säädettyä mitä sun syötteet sulle puskee ja saatko ystäviesi päivitykset etusijalla jne.

Päivämäärä:   13.7.26 10:34:05

Se siinä onkin, kun en katso niitä enkä halua nähdä. Ne on jotain viraaleja joita näytetään kaikille, halusit nähdä tai et. Vai miksi etusivullani on myös videoita Haalandista, kun en ole kiinnostunut jalkapallosta tai kyseisestä henkilöstä pätkän vertaa.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   13.7.26 10:35:41

Huomattu sama asia. Ja ei näytä sitä mitä katson, todellakaan. En tykkäile noista ns. algoritmin tuomista negatiivisista asioista, enkä useimmiten katso niitä. En näe seuraamieni tilien julkaisuja.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.7.26 10:41:29

Instassa on se seurataan-vaihtoehto (puhelimella vaihdetaan sieltä ylhäältä missä lukee sinulle, koneella taitaa se seurataan-vaihtoehto olla aina näkyvissö ja senkun klikkaa sitä) ja facessa syötteen kautta saa valittua mm. kaverit, ryhmät tmv mitä haluaa nähdä. Tulee vähemmän turhuutta kun menee niiden kautta.

Päivämäärä:   13.7.26 10:46:48

Ei auta tuokaan, että valitaan seurataan. En silti saa ko. ryhmien tai henkilöiden päivityksiä feediin kuin joskus ja jouluna. Profiiliin menemällä päivitykset näkyy. Olen rajannut mm. poliittiset sisällöt pois ja silti niitä tulee joka päivä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.7.26 11:07:20

Kyllä itellä aina heti lisääntyy se sisältö jota oon pysähtynyt lukemaan joka ihan ok, tällä hetkellä oon hyvin tyytyväinen. Joskus aiemmin oon klikkaillut 'älä näytä tämänkaltaista sisältöä' useestikin jotta tähän on päästy.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   13.7.26 11:26:06

Olen tuota samaa ihmetellyt. En katsele kuolinilmoituksia mut joka päivä tulee feediin useita ihmisten ja eläinten kuolinilmoituksia. Onko sitten siitä kun keväällä meiltä kuoli kaksi kissaa ja koira joista ilmoitin facessa.

Muutenkin tuo algoritmi on aika ontuva. Olen rajannut poliittisen, uskonnollisen ja urheilun pois kiinnostuksen kohteista mut silti face änkee noita uutisvirtaan.

Ja eläintääkkäystä, siitä ei tunnu pääsevän eroon millään. Feediin änkee jatkuvasti härkätaisteluvideoita joita järjestäen ilmiannan. Face ei suostu edes poistamaan noita, on vissiin ok näyttää kuinka härkää tökitään teräaseilla niin pitkään että se tuupertuu verenhukkaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.7.26 12:04:24

Sama täällä. Mutta somen selaaminen on sen takia vähentynyt olemattomiin, että kai siitä jotain hyvääkin seurasi.

Lähettäjä: Vuoristorata 
Päivämäärä:   13.7.26 12:25:27

En käy huvipuistoissa. Minua ei kiinnosta huvipuistot. Silti instan feed on täynnä jotain vuoristoradoissa kuvattuja videoita. Suomessa ja ulkomailla.

Päivämäärä:   13.7.26 12:32:15

Mainosten ja videoiden lisäksi feediin tulee täysin vieraiden ihmisten oudot päivitykset ihan mihin vaan aiheeseen liittyen.

Päivämäärä:   13.7.26 12:48:12

Mikä idea instagramilla enää edes on? Alkuaikoina oli kiva, mutta ei enää. Etusivulla näkyy 5 mainosta tai muiden ihmisten julkaisuja ja sitten 1 seurattavista, mikä sekin julkaistu kuukausi sitten. Pitäisi olla oletuksena tuo. Alan olla niin kypsä someihin. Pitäisi varmaan poistaa..

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.7.26 12:49:57

>feedi

Syöte*

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.