Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Iltalehti: Hotellien salaisuudet juttu, oliko

Lähettäjä: Mitään ihmeellistä 
Päivämäärä:   13.7.26 09:17:07

Minua olisi kiinostanut tietää mitä hotellin henkilökunta tietää asiakkaista ja mitä ei asiakkaille kerrota. En kuitenkaan viitsinyt maksaa Iltalehden plus asiakkuutta tämän jutun takia, usein otsikko lupaa enemmän ja juttu on laimea tai siinä on itsestään selviä asioita. Jäi kuitenkin kiinostamaan, koska aika paljon yövyn hotelleissa.

Joten joku joka on jutun lukenut mitä siinä kerrottiin? Tai jos työskentelet/ olet työskennellyt hotellissa niin mitä asioita henkilökunta tietää ihan perus asiakkaasta? Tai mitä ei asiakkaille kerrota?

Re: Iltalehti: Hotellien salaisuudet juttu, oliko

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   13.7.26 10:30:41

Kuinka vanha juttu tää on, kun en ihan heti löytänyt?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   13.7.26 13:19:38

Aikoinaan tein respassa työharkan ja kyllähän näitä näki, että kaksi henkeä otti huoneen ja molemmat asiakkaat asuivat ihan hoodeilla eri osoitteessa. Ei niitä valtavasti ollut, mutta harkkaviikkojen aikana jokunen. Tuohon aikaan päivähuoneita sai varattua vielä - en tiedä, onko näitä vielä yleisesti tarjolla, luulisi, että jonkin verran?Ja silloin piti aina täyttää ne maijoituslomakkeet, johon tuli nimi, omat osoitteet yms. Olihan se selkeää, miksi huone varattiin.

Ko hotellia ei enää ole olemassakaan, mutta mielenkiintoisia kohtaamisia kyllä oli. Kävi mm ilmi, että todella moni oikeasti kuvittelee, että aina pidetään huonetta tai paria "varalla" ja ei vaan uskottu, jos sanoit, että nyt on täyttä, ei ole huonetta tarjolla. Samaan olen sittemmin ravintoloissakin törmännyt, aina luullaan, että pidetään ihan huvikseen hyville asiakkaille pöytää vapaana, jos joku sattuisi kysymään...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.7.26 13:34:07

Huutista kyylärespalle. XD

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   13.7.26 13:40:10

- , eipä siinä tarvitse erikseen kyylätä, kun ne majoituskortit arkistoi.

Oli kyllä ihan kivaa hommaa, ehdin harjoitteluni aikana tehdä kaikkia hotellin perustöitä, kuului meillä koulussa opetussuunnitelmaan, kunnes sittemmin tutkintoja eriytettiin eikä ns hotelliin erikoistunutta ravintolapuolen tutkintoa enää ollut.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.7.26 14:03:00

Ällö käänsi tänki topicin itseensä- kun minä olin koulussa olihan mukavaa harjoittelussa, voihan vtu!
Ei meitä kiinnosta sun opetussuunnitelmat!!

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   13.7.26 14:18:02

. , olettaisin, että tuon tyyppistä kuin tuo esimerkki päivähuonevarauksesta tuossa jutussa oli. Kerro toki lisää, jos olet jutun lukenut.

Päivämäärä:   13.7.26 14:28:25

^^ Mitä sekoilet? Jutusta en tiedä tuon taivaallista, ihmettelen miksi alat omista opetussuunnitelmista ja harjoitteluista tässä muistelemaan kun ketään ei kiinnosta.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   13.7.26 14:30:37

. , taidat itse sekoilla. Tuskin täällä on mitään kaavaa, jonka mukaan saa keskustella.

Päivämäärä:   13.7.26 14:36:04

Kyllä ällö yleensä niitä kaavoja määräilee, pysytään aiheessa. Jos et ole juttua lukennut, Ällö älä kommentoi, varsinkaan omista opintosuunnitelmistasi. Kuten toinen piste sanoi, ne ei ketään kiinnosta.

Päivämäärä:   13.7.26 14:40:17

Joo ei oo Ällö kaavoja muttei aina tarvi kaikkea itseesi kääntää, pälli.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   13.7.26 14:40:18

. , kerrotko, mitä jutussa luki, kun et ole yhtään osannut mainita mitään asiaan liittyvää? Minä kerroin aiheeseen liittyvän esimerkin, olisiko sinulla lisää?

Päivämäärä:   13.7.26 14:43:51

Luitko sinäkään Ällö?

Päivämäärä:   13.7.26 14:52:25

Aiheeseen liittyvän esimerkin, voihan v*** =D =D

Lähettäjä: Respa 
Päivämäärä:   13.7.26 15:02:15

Aika hyvin osaa jo varauksen tullessa arvioida, minkälainen asiakas on eli onko pikkutarkka (voiko vaihtaa huonetta, check-in ja - out ajat) vai kenties palveluntarjoaja. Syrjähyppyjä tekevät on myös yksi asiakasryhmä ja nämäkin on helppo tunnistaa. Näistä ei koskaan huudella eteenpäin eli syrjähyppyjä voi hotelleissa harrastaa turvallisesti ;)

Iltalehden juttua en ole lukenut eli nämä omasta kokemuksesta.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   13.7.26 16:12:54

Respa, vieläkö päivähuoneita on mahdollista saada?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   13.7.26 16:28:08

Vieläkö yksin hotelliin ilman ennakkovarausta saapuvalle naiselle valehdellaan, ettei ole kuin yhden hengen huoneita vapaana. Puolityhjässä hotellissa. Tajusin vasta jälkeenpäin, että ei helvata, respa ajatteli mun olevan maksullinen nainen.

Päivämäärä:   13.7.26 16:30:21

Tiesi*

Päivämäärä:   13.7.26 16:32:14

Meillä ei varsinaisesti ole päivähuoneita tarjolla, mutta jos hiljaisempaan aikaan eli talvella sellaista kyselee, niin onnistuu sekin (edullisemmalla hinnalla) . Eikä kesälläkään kukaan kysele mitään, jos parin tunnin päästä kirjautuu ulos. Hinta vaan on sama, vaikka majoitusaika olisi sen pari tuntia vuorokauden sijaan.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   13.7.26 16:36:22

Respa, jees, arvelinkin näin olevan. Olin itse silloin aikoinaan vähän pienemmässä hotellissa, mutta oli kyllä ällistyttävää, mitä kaikkea ehti niin lyhyessä ajassa nähdä.

Päivämäärä:   13.7.26 16:36:39

"LähettäjäM

Päivämäärä13.7.26 16:28:08

Vieläkö yksin hotelliin ilman ennakkovarausta saapuvalle naiselle valehdellaan, ettei ole kuin yhden hengen huoneita vapaana. Puolityhjässä hotellissa. Tajusin vasta jälkeenpäin, että ei helvata, respa ajatteli mun olevan maksullinen nainen."

Ei meillä ainakaan.
Mutta nuo maksulliset naiset oppii kyllä hyvin tunnistamaan.

Päivämäärä:   13.7.26 17:59:37

Vieläkö respasta saa numeroita kun mies tulee yksin hotelliin ja kaipaa seuraa yöksi?

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   13.7.26 18:22:32

En ole lukenut juttua, mutta tuli näistä kommenteista vaan mieleen että onkohan minua ja miesystäväänikin luultu joskus syrjähyppääjiksi kun olemme varanneet toiselta paikkakunnalta hotellihuoneen ja kun asuimme vielä erillään niin tietenkin kirjoitimme eri osoitteet siihen korttiin :D Noo siinäpähän luulee.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   13.7.26 18:25:45

Bree, esim tuossa mainitsemassani tapauksessa molemmat osoitteet olivat ihan muutamien kilometrien säteellä ko hotellista. Eri paikkakunnalta tulevia tuskin mietittäisiin samoin.

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   13.7.26 19:23:28

Ei voisi vähempää kiinnostaa asiakkaitten samat tai eri osoitteet eikä suhdekuviotkaan. Kunhan käyttäytyvät siedettävästi ja maksavat laskunsa.

Päivämäärä:   13.7.26 19:24:14

En tarvinut kyylärespan ulostuloa ymmärtääkseni, miksi niin salaista ja kun luksusta, niin varmaan rikasta väkeä.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   13.7.26 19:31:43

. , meillä on vissiin eri käsitys luksuksesta. Ei Suomessa juuri luksushotelleja ole.

Päivämäärä:   13.7.26 19:41:02

Aattelin että puhutaan tuosta ulkomaisesta tv-sarjasta. En tiedä siitä paljoakaan, mutta ajatus siitä, miksi pitää olla niin salaista, tuli tietenkin mieleen.

Lähettäjä: Utelias 
Päivämäärä:   13.7.26 20:04:27

Ei mulla muuta, mutta ei kukaan ole sattumoisin ollut töissä samassa respassa, kuin Helena Koivu, tuolloin vielä Kipper? Siis harjoittelussa, Ällö?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   13.7.26 20:15:03

Utalias, Helena ei tainnut Suomessa vaikuttaa päälle 20 v takaperin. Joo, en ole ollut.

Päivämäärä:   14.7.26 00:26:11

Ällö on Helena Koivu

Päivämäärä:   14.7.26 00:31:39

Tuskin – se on laatunainen toisin kuin Ällö.

Päivämäärä:   14.7.26 11:15:35

Ällö on aivan liian ahkera ja koulutettu ollakseen Hellu!

Päivämäärä:   14.7.26 12:00:51

Ällön koulutus ja ahkeruus on urbaanilegenda.

Päivämäärä:   14.7.26 17:17:11

”Ei voisi vähempää kiinnostaa asiakkaitten samat tai eri osoitteet eikä suhdekuviotkaan. Kunhan käyttäytyvät siedettävästi ja maksavat laskunsa.”

Ja mua ei asiakkaana kiinnosta, tajuaako respa mun tulevan salarakkaan kanssa, myymään itseäni vai konferenssiin. Asiakas muiden joukossa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.