Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Maalla asuminen, harmitus naapureista

Lähettäjä: Mummokoira 
Päivämäärä:   12.7.26 22:27:24

Mulla on jo vanha, toisia koiria kammoava koira. Aiemmin oli 2/3 reitistä sellaista, mitä voi rauhassa kävellä. Nyt on kaikki lähinaapurit vaihtuneet sellaisiin, joilla on koira. He antavat koirien olla vapaana pihalla ja niitä sinkoilee mun mummon naamaan jatkuvasti.

Koira on niin stressissä, ettei suostu tekemään tarpeitaan edes omaan pihaan, kun haukkuna kuuluu jatkuvasti, kun mennään ovesta ulos. Pitää autolla lähteä kauemmas.

Puhuminen ei ole auttanut, naureskellaan vaan, koska heillä on pieniä koiria ja mulla keskikokoinen, että eihän siinä mitään käy. Pitääkö mun oikeasti luopua omasta koirasta, ettei vaan satu mitään? Kyllä itkettää ja suututtaa tilanne, ettei edes sitten aidata niitä pihoja, jos haluaa koiraansa pitää irti.

Re: Maalla asuminen, harmitus naapureista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.7.26 22:30:33

Sellainen värjäävä turvasuihke on aika hyvä ;)

Päivämäärä:   12.7.26 22:33:10

Yksi tielle säntäilevän pikkukoiran omistaja alkoi pitää koiraansa kiinni kun kerran omistajan kuullen kovaan ääneen kysyin koiralta haluaako taas minulta turpaan vai antaisinko jo koirani syödä hänet. Tuli pappa kovaa vauhtia hakemaan koiransa, eikä ole sen jälkeen sieltä tielle säntäillyt :-D ja ei, mun koira ei oikeasti syö ketään eikä koirakaan ole turpaan saanut kun on uskonut perkelettä ja pitänyt metrin turvavälin. Mutta inhottavaa silti ja epäreilua kytketylle koiralle.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.7.26 22:38:16

Mä sanoisin naapureille, että seuraavalla kerralla otan koiran kiinni ja vien löytöeläinkotiin. Hakekoot sieltä. Jos ei kerrasta opi niin saa mun puolesta hakea uudestaankin. Koirien kuuluu olla kiinni etenkin, jos oma koira ei pysy pihalla ilman valvontaa. Mulla on kiltti koira, mutta en todellakaan haluaisi, että tuntematon koira ilman valvontaa hyppää eteen.

Päivämäärä:   12.7.26 22:50:28

Metsästyslaki

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.7.26 22:51:49

Susisumutin

Lähettäjä: Brutus 
Päivämäärä:   13.7.26 00:14:45

No kyllä mä koiraani puollustaisin sen verran ettei naamalle pääse. Ihan perus juttuja jos kohtaa irtokoiran. Oma koira selän taakse ja kovalla huudolla ja kieltämisellä yrittää pitää irtokoiran kaukana. Tarvittaessa jotain kättä pidempää. Jos säännöllistä niin kokeilisin myös vesipyssyä vedellä tai sitruunamehulla. Luulis irtokoirien omistajiakin alkavan kiinnostaa kun pistää shown pystyyn

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   13.7.26 00:18:01

Mitä maalla asumista se on että jokapaikassa on naapureita. Mene metsään.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   13.7.26 00:22:25

Aijai mun koira tappais pikkupiskit jos tulis lähelle. Onneksi ei ole naapureita

Lähettäjä: Mummokoira’ 
Päivämäärä:   13.7.26 00:24:34

Asun kahden tien risteyksessä, jossa on 3 lähinaapuria. Muihin sitten vähintään kilometri. Ja voin kyllä häätää irtokoiria, mutta oma koira yrittää yleensä niin rajusti tempoa karkuun, että siihenkin pitää keskittyä.

Päivämäärä:   13.7.26 00:27:50

Pakkohan sen sun koiran on tempoa karkuun kun kukaan ei pidä sen puolia vaan päästää irtokoirat naamalle.

Päivämäärä:   13.7.26 00:32:10

Juu aivan, koska sinä olet täydellisesti osannut toimia koirasi kanssa, niin tulet tänne polkemaan entisestään minua. En nyt jaksa enää enempää kuraa niskaan.

Päivämäärä:   13.7.26 00:45:21

Tulin antamaan vaihtoehtoisia neuvoja 25 vuoden koirakokemuksella, mutta toki voit koirasta myös luopua jos muu toiminta/oman toiminnan muuttaminen tuntuu hankalalta.

Lähettäjä: Juup 
Päivämäärä:   13.7.26 01:40:31

Mun kaveri hankki sähköpiiskan. Ei ole sen jälkeen ollut ongelmia irti olevista koirista.

Lähettäjä: Satutäti 
Päivämäärä:   13.7.26 06:44:12

Mitä maalla asumista se on että jokapaikassa on naapureita. Mene metsään.

Ja aika outoa että kaikki lähinaapurit vaihtuneet yhtäkkiä. Ei sovi oikein maaseudun asumistyyliin ja tiheyteen.
Keksi parempi tarina.

Lähettäjä: Höö 
Päivämäärä:   13.7.26 08:04:56

Ärjäisisin teatraalisesti ja kovaäänisesti naapurin koirille ja valittaisin naapureille, joka ikinen kerta. Eivät kauaan jaksa kuunnella. Ja jos ei muu auta, niin uhkaat poliisille soittamisella. Onhan tuossa myös naapurin koirien turvallisuus kyseessä jos ryntäävät vapaana tielle.

Ihmettelijöille, niin maalla voi olla naapureita, talot usein kyläkeskittymissä tai ainakin useampi talo vierekkäin on normaalia.

Päivämäärä:   13.7.26 13:33:38

"Ja voin kyllä häätää irtokoiria, mutta oma koira yrittää yleensä niin rajusti tempoa karkuun, että siihenkin pitää keskittyä."

Mummokoira, ymmärrätkö että tuollaisen sumuttimen kanssa sinun ei tarvitse kuin painaa napista ja pitää koirastasi kiinni? Ei ole vaikeaa, eikä vaadi minkäänlaista häätämistä tai ylimääräisiä liikkeitä. Ja kertaalleen kun säikäytät ne irtokoirat mentholsuihkeella, niin tuskin toista kertaa edes pyrkivät iholle. Kyllä koirat muistavat. Eivät ne enää yritä, kun annat riittävän ikävän kokemuksen.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   13.7.26 14:12:08

No on kyllä epäterve koira hermorakenteeltaan jos ei kykene omassa pihassakaan olemaan jos kuulee haukkua jostain. Tai sitten vauhko omistaja on hermostuttanut koiran.

Päivämäärä:   13.7.26 14:18:57

Juu on huono hermorakenne ja varmaan säikky omistaja. Parempaan en nyt kyllä enää pysty. Koira ollut samanlainen arka karkuunjuoksija koko ikänsä. Osaa kyllä ohittaa hihnassa jne, mutta alkaa olla liikaa, kun päivittäin juoksee koira jostain rähjäämään.

Eivät ne nyt enää ihan iholle tule, mutta seurailevat vielä matkan päästä, vaikka koitan huutaa. Multa lähtee helposti ääni, niin ei varmaan ihan uskottavin pihinä ole sitten. Onneksi ei ole mitään fyysisiä vahinkoja sattunut.

Aiemmin naapuritaloissa asui tosi iäkästä porukkaa, että kai on luonnollista, ettei he elä loputtomiin. En myöskään voi yhtäkkiä muuttaa metsään, kun tästäkin on vähän siinä ja tässä pitkä työmatka.

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   13.7.26 14:20:42

Itse naapurin koiran koulutin ihan sillä, että oli pieni lasten vesipyssy johon laitoin etikkaa. Loppui kahteen kertaan, sen jälkeen ei enää pihasta tullut meitä vastaan, vain haukkui (ilmoitti) ohikulkijasta.

Päivämäärä:   13.7.26 16:34:08

Kivennäisvesi silmille toimii myös. Sattuu kun osuu silmiin mutta ei ole vaarallista ja vaikutus katoaa parin minuutin jälkeen. Olen yhden kissan silmiin heittänyt joka tuli aina meidän pihalle kiusaamaan meidän sen aikaisia hiirikissoja jotka oli silloin tosi nuoria ja viattomia, tästä tosin jo monia vuosia aikaa. Saattoi piilotella tuntikausia pihan puskassa odottaen että joku meidän kissa kävelee ohi että saa antaa turpaan. Ilmaantui pihalleni vaan tappelumielessä. Omistajaa ei kiinnostanut vaikka valittelin asiasta. Kivennäisvedestä kun sai silmille niin otti sellaset hatkat silmät kiinni että ei uskaltanut enää sen jälkeen olla minun lähellä ja hyvä kun meidän kissat taas usein nimenomaan oli minun ympäröimänä eivätkä menneet pihasta pois. Jäi näköetäisyydelle ja huomasin että se pari minuuttia hinkkaili silmiään ja sitten jatkoi silmät auki matkaansa pois normaalisti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.