Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Cozmein viisaita sanoja

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   11.7.26 11:25:01

I-P:n haastattelusta hyppäsi yksi kohta silmään ja voi tavaton miten kolahti!
"Nykyisin valitsen haasteeni. Enää en pelasta eläimiä. Siinä ei ole mitään järkeä. Syyt sellaiseen ovat usein itsekkäitä. Ostamme itsellemme taivaspaikkaa."
Kuinka moni pystyy samaistumaan? Käsi sydämelle. Tuota asiaa on varmasti todella vaikea tunnustaa edes itselleen, saati muille.

Re: Cozmein viisaita sanoja

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   11.7.26 12:36:41

En ole menossa taivaaseen. Autan eläimiä siksi, että niiden kärsimys on mulle aivan hirveää ahdistusta aiheuttava asia, koska ne ovat itse siihen täysin syyttömiä ja ihmisen pahuudella ei ole mitään rajaa.

Meitä on moneen junaan.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   11.7.26 12:59:31

Allekirjoitan kyllä täysin cozmein kommentin. Ja sanoisin myös että myös lemmikin ottaminen tehdään aina itsekkäistä syistä mutta mitä sitten? Kunhan eläin saa hyvää hoitoa.

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   11.7.26 13:09:46

Cozmei näki aiemmin kauheaa vaivaa siitä kun ihmiset tuovat rescuekoiria Espanjasta, mutta samaan aikaan välitti hevosia Espanjasta ja Itä-Euroopasta. Eli kun maksetaan paljon rahaa niin on oikeutettua raahata eläimiä ympäri Eurooppaa, mutta eläinrakkaudesta ei?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   11.7.26 16:04:19

Olisiko tärkeintä markkinoida koiria, jotka eivät sovi nyky yhteiskuntaan?

Päivämäärä:   11.7.26 18:21:23

Joo, kotimaisia kaukkareita vain kaikille sopuhintaan, ettei Espanjan rescuet pilaa kenenkään päivää..

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.7.26 18:23:04

"Eli kun maksetaan paljon rahaa niin on oikeutettua raahata eläimiä ympäri Eurooppaa, mutta eläinrakkaudesta ei?"

Tämähän se olisi. Joillekin rescue-koirat on todellakin kirosana, vaikka valikoimalla sopivat voidaan löytää todella hyviä kotikoiria. Entä miten kissat, joita kuitenkin hylätään edelleen Suomessakin ainakin tuhansia vuosittain? Onko sellaisenkin hankkiminen jotenkin taivaspaikan ostamista hyveillä? Asiahan ei voi koskaan liittyä vain siihen, että mielellään antaisi kodin eläimelle, jonka kohtalo on muuten lopetus tai tarhaelämä? Mutta rotukoiria voidaan raahata jenkeistä saakka sen perusteella, että niiden hännäntupsu on erityisen maininnan arvoinen näyttelyissä. Mä hankin koirani Espanjasta, koska se oli seissyt tarhalla pitkään. Halusin koiran ja se oli eettinen tapa hankkia koira verrattuna kaikkeen jalostustyöhön. Jos koira on vailla kotia ja mulla on osaamista rescueiden kanssa, niin en ymmärrä miksi edes hankkisin mitään muuta.

En ole itse uskovainen, joten mitään taivaspaikkaa en yritä ostaa enkä syntejäni mitätöidä, mutta jos mahdollisimman vähän voisi tuottaa kärsimystä tässä maailmassa ja auttaa muutamankin eläimen uuteen alkuun, niin pidän sitä vain positiivisena asiana omassa elämässäni. Sen ohjenuoran mukaan pyrin elämään. Kaikkia ei voi pelastaa, mutta teen silti vapaaehtoistyötä niin ihmisten kuin eläinten parissa. Sillä muutamalla tunnilla viikossa ei mitään taivaspaikkoja napata, vaan mietin, että jos jokainen tekisi niin, niin maailma olisi jo paljon parempi paikka. Ehkä tarkemmin mietittynä ihmisten pitäisi alkaa hankkia niitä taivaspaikkoja positiivisella tavoilla.

Päivämäärä:   11.7.26 18:25:31

Cozmei ja viisauden sanat eivät kyllä mahdu samaan lauseeseen..

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.