Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tallinnan hinnat

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   10.7.26 19:49:51

Minkälaiset on nykyään hinnat Tallinnassa? Muutamaksi päiväksi menossa ensi viikolla, ja toki ajatus ostaa jotakin itselle, ja siskon teineille tuliaisia. Onko vielä yhtä edullista kuin vuosia sitten? Entäs ravintolat, ruoka?

Re: Tallinnan hinnat

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.7.26 19:51:40

Kohta täällä on halvempaa.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.7.26 19:53:26

Ei ole edullista enää. Ruoka ravintoloissa on Suomen hintatasoa Tallinnan ytimessä, toki jos tietää ja tuntee kaupunkia, niin voi löytää jotain vähän halvempaakin. Korkein hintataso on Raatihuoneentorilla, lonkero voi hyvinkin olla kalliimpi kuin Helsingissä (kannattaa huomioida, että osalla ravintoloista on kalliimpi hinta terassilla, sisällä sama tuote on halvempi).

Riika on nykyään parempi valinta.

Päivämäärä:   10.7.26 20:19:39

Ja taas mennään. Joka alan asiantuntija on tietävinään kaikki asiat siellä ja täällä ;))

Päivämäärä:   10.7.26 20:29:21

Toukokuussa itse käväisin. Ei tullut sen suuremmin shoppailtua, mutta aurinkorasvaa ostin ja niiden hinnat oli kyllä (vähintäänkin) Suomen tasoa. Samoin ruoka kaupassa. Ravintolat joissa kävin, olivat hieman Suomea halvempia, tosin en syönyt Vanhassa kaupungissa, siellä varmasti on kallista.

Eli ei todellakaan ole mitenkään huomattavasti halvempaa, hintojen perässä ei kannata sinne mennä. Muuten kyllä kiva paikka.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.7.26 20:33:07

- , juu, löytyy vielä hyviäkin ruokadiilejä. Arkisin lounasaikaan on tosi hyviä ja halpoja annoksia saatavilla, mutta näitä ei välttämättä ihan erikseen mainostella. Esim Drink Barissa on varsin edullinen lounaslista Vanhassa kaupungissa. Paremmat ravintolat on sitten asia erikseen. Vielä joskus ennen koronaa saattoi saada ihan hyvät ruoat halvalla miltei mistä vaan, mutta nykyään hintataso on noussut tuntuvasti ja niin on myös vähentynyt suomalaisten matkailu Tallinnaan.

Lähettäjä: öösti 
Päivämäärä:   10.7.26 22:16:44

Viro saa EU:sta yhtä paljon kuin Suomi sinne maksaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.7.26 22:24:52

Onko Ällö joku Trumpisti kun puhuu ruokadiilistä. Aika hirveää kielen raiskaamista. Ällö tietää Tallinnan ruuasta yhtä paljon kun simpanssi avaruustekniikasta. Vaikka kumpikin käynyt niin Tallinnassa ja apina avaruudessa.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.7.26 23:06:52

Kompressorin letut eivät ole kovin hinnakkaita, Vana Villemistäkin saattaa saada aika huokeaa ruokaa, samoin St Vituksella on lounastarjoukset arkisin. Balti Jaaman ruokakojuissa on myös varsin hyvä hinta-laatusuhde.

Kivaa reissua ap kaikesta huolimatta, mutta älä ylläty hintatasosta, se ei ole nykypäivänä enää niin halpa kuin ennen koronaa.

Lähettäjä: Oma kokemus 
Päivämäärä:   10.7.26 23:33:59

Ainakaan Riigan vanhankauoungin ravintolat EI ole halpoja. Yli Suomen hintatason ne on siellä
Lennot sinne ja kylpylöhotelli kohtuuhintainen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.7.26 23:45:41

Tallinnassa ruoka on kalliimpaa kuin Suomessa. Toisaalta muotia ja käyttötavaraa löytää kyllä edullisestikin. Arsenal ostoskeskus kannattaa kiertää, jos vaatetavara on mielessä.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.7.26 23:48:24

Oma kokemus, en tiedä, missä olet syönyt, kun omalla kohdalla kokemus on täysin toisenlainen. Oltiin viimeksi juhannuksena. Halvin lounas maksoi 4,50 e kauppahallissa.

Lähettäjä: Öllä 
Päivämäärä:   10.7.26 23:51:44

Pussikaljaa ja vanhentunut sultsina, nam.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   11.7.26 09:41:21

Kallista on entiseeen verrattuna. Menisin Tukholmaan jos saisi valita

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   11.7.26 10:26:50

Virossa hinnat nousi valtaisan inflaation myötä koronan jälkeen. Kokemuksia vuosilta 2020-2026, tänä aikana hintataso on noussut lähes Suomen tasolle monissa asioissa. Eli ei ole Tallinnassa enää vanhaan malliin halpaa.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   11.7.26 20:12:01

Kiitos vastauksista, näin vähän ounastelinkin kun hieman ennätin tutkia hintoja netistä. Täytyy koittaa bongailla paikkoja joissa olisi vähän edullisemmat hinnat, esimerkiksi lounas on helppo kun ei ole pakko mennä minnekään tiettyyn vaan voi vähän katsastaa hintoja ja tarjontaa.

Aikaa ei kuitenkaan rajattomasti ole, niin esim vaatteet jotka haluan ostaa on ostettava sieltä mistä löytyy, en ala kymmeniä putiikkeja kiertää edullisemman toivossa.

Mikäs tuo Ällön mainitsema terassijuttu on? Eli jos pysähdyn terassille ja tilaan lonkeron, niin se on ehkä kalliimpi siitä, kuin jos kävelisin baariin sisälle ja tilaan tiskiltä? Jos näin teen niin kai sen sisältä ostetun voi mennä juomaan ulos terassille, vai miten?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   13.7.26 03:48:34

.... , kyllä, tämä valkeni minulle Mad Murphyn terassilla jokunen vuosi sitten (Raatihuoneentori). Näin hinnaston terassilla ja ihmettelin, kun mielestäni tuote oli aiemmin ollut selkeästi halvempi. En kuitenkaan yksin matkatessani jäänyt terassille, kun olin joka tapauksessa menossa vessaan, joten menin sivukadulta sisälle baariin. Ostin sisältä saman tuotteen ja hinnasta tipahti euro-pari pois.

Muualla en samaan ilmiöön ole törmännyt, mutta kehottaisin Raatihuoneentorilla tarkkuuteen. En ole kokeillut muita terasseja ko. paikalla, pari katua syrjempänä (esim Hell Huntin terassilla) ei ole tätä ilmiötä.

Päivämäärä:   13.7.26 05:43:29

Voi Ällö, ihanko olet itse tajunnut että keskustan turistirysissä maksaa ja todellinen kaupungin hintataso arvioidaan muualla. Kannattaa se ahteri raahata muualle kun raatihuoneentorille. Tietty suurena matkailija ei tällaistä voi sinulta odottaa koska olet joka kaupungin suurin tuntija, mutta tuo kommentti osoittaa ettet tiedä edes Tallinnasta mitään.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   13.7.26 06:13:34

. , voi piste, olin kolme ja puoli tuntia maissa, siinä ei paljoa jalan ehdi. Mulla on ollut vuosikausia useampi Tallinnassa asuva paikallinen ystävä, ja kyllä, aika paljon muualla on liikuttu myös. Varoitin vaan tuosta, kun se on asia, mitä ei ehkä kaikki hoksaa. Kävin joskus aiemmin Tallinnassa miltei joka toinen kuukausi, nyt vähentynyt, kun hinnat on niin kalliit.

Olet sä hupaisa. Aloittaja on tulossa ekaa kertaa vuosiin paikalle ja usein se tie vie vanhaan kaupunkiin.

Päivämäärä:   13.7.26 07:20:23

Oi, miltei joka toinen kuukausi...

Sulla mitään ystäviä ole, muuten et notkuis täällä hötölässä ympäri vrk

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   13.7.26 07:25:16

. , mulla on vähän erikoinen vuorokausirytmi, sen myönnän. Vuorotyö pilaa unirytmin hienosti, joskus nukuttaa, toisinaan ei. Onneksi on vapaata tänään, kun viikon työtunnit sai tehtyä kolmeen päivään.

En mä tänne joka päivä kirjoittele, vaikka näin tunnut kuvittelevan, nimimerkki korostuu, kun harva samaa käyttää.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   13.7.26 07:35:50

Ja mun elämä, unirytmi tmv tuskin kuuluu topaan. Aivan asiallisesti neuvoin aloittajaa ja muut olivat samaa mieltä, eli josko annetaan vaan olla, kun aloittaja on saanut jo vastauksen, mitä kaipasikin. Lyhyesti: Tallinna ei ole enää halpa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.