Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä tekisit rahatilanteessani?

Lähettäjä: Dunkkuun 
Päivämäärä:   10.7.26 17:13:35

Olen kohta 30v ja olin aiemmin parempipalkkaisessa työssä. Säästötilille kertyi n. 30 000 €. Nyt olen olosuhteiden pakosta muutaman vuoden kiinni huonompipalkkaisessa työssä. Pärjään taloudellisesti hyvin eikä jokaista penniä tarvitse venyttää. Säästöön kertyy kuitenkin hyvin hitaasti, varsinkin nyt kun auton korjaamiseen meni tonni ja voi mennä vielä toinen mokoma. Haluaisin kerryttää enemmän pahanpäivänvaraa, mahdollisesti ostaa joskus talon ja turvata vanhemmilleni arvokkaan vanhuuden.

Pitäisi siis varmaan perehtyä sijoittamiseen, mutta mietityttää. Kun palkkatyöstä ei hirveästi kerry, niin jonkun viidenkin tonnin menettäminen savuna ilmaan tuntuisi paljolta. Vai olenko vaan liian varovainen?

Re: Mitä tekisit rahatilanteessani?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.7.26 17:26:31

Ehdottomasti kannattaa ainakin rahastoihin tutustua. Ei sinun tartte heti mitään 5000e sinne laittaa jos aristaa. Mutta laittaisin kyllä pari tonttua vähintään eri rahastoihin. Siellä kerryttävät tuloja, säästötilillä ei.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   10.7.26 17:27:30

Mieheni sijoittaa norjalaisiin turskatehtaisiin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.7.26 17:43:18

Indeksirahastoissa on aika pieni riski, etenkin jos niitä vielä vähän hajauttaa useampaan eri rahastoon. Kun rahastossa on satoja eri osakkeita, on maailma pahassa jamassa jos rahaston arvo pahasti ja palautumattomasti kyykkää. Silloin on sitten ehkä jo isompiakin ongelmia kuin sijoitusten arvo :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.