|
Lähettäjä: haastavaa
Päivämäärä: 10.7.26 15:28:23
Kyseessä on vanhempien muutaman hehtaarin tontti, jossa omakotitalo ja pieni talli (8 karsinaa) laitumineen sekä kenttä. Olen auttanut vanhempiani paljon ja paikkoja olen laittanut vuosien varrella kuntoon sillä ajatuksella, että tontti rakennuksineen siirtyy minulle sitten aikanaan. Sain myös pitää paria hevostani tallissa, itsehoito periaatteella ja lisäksi huolehtimalla paikkojen ylläpidosta. Eli olen käyttänyt paljon aikaa ja myös omaa rahaa, jotta tontilla viihtyy ja hevosten hoito olisi helppoa. Hoidin myös vanhempieni hevosia siinä samalla. Vanhemmat ja veljeni ovat tietoisia tästä ja veli on selkeästi ilmoittanut ettei hänellä ole tonttiin kiinnostusta.
Tilanne kuitenkin tällä hetkellä se, että vanhemmat viihtyvät ja selviävät itsekseen tontilla hyvin. Omia hevosia heillä ei enää ole. Oman työni puolesta olen pitkiä aikoja reissuissa, enkä tontilla aikaa vietä. Veljelläni on oma kiva talo kivalla tontilla perheineen toisaalla.
Nyt kuitenkin veljeni on poissaollessani alkanut "päsmäröimään" vanhempien tontilla. He ovat hankkineet talliin lapsille ponit ja pitävät tonttia kuin omanaan. Viimeksi kun puhuin hänen kanssaan, sanoi, että aloittavat pitämään myös muille tunteja, eli yritystoimintaa tontilla. Siinä kun on niin hyvät paikat ja täysin tyhjillään. En saanut sanaa suustani. Eli vanhemmat ruokkivat ja hoitavat ponit ja veli tulee sitten lasten kanssa harrastamaan, koska helpompaa se niin on kun veli asuu toisaalla. Ilmeisesti myös veljen vaimo on myös vahvasti mukana koko jutussa.
Ymmärrän, että hassuahan on pitää paikkoja tyhjillään, mutta vanhempani ovat jo sen verran iällä, että ei heidän kuuluisi kenenkään ponilaumaa hoitaa. Lisäksi, veljeni ja hänen vaimonsa ovat haukkuneet vanhempia ja vähätelleet koko tonttia minulle aiemmin.
Minulle vain tuli tunne, että minua ollaan vahvasti sivuuttamassa koko tontista, koska veljeni vaimoineen ovat nyt keksineetkin sen olevan tosi kiva paikka. En tiedä miten tulisin tässä tilanteessa kuulluksi ilman, että minut leimataan katkeraksi, kateelliseksi ja vainoharhaiseksi.
Ideoita?
Ja jos joku miettii, onko veljelleni siirtymässä vanhemmiltani mitää, niin kyllä on. En nyt enempää siitä kuitenkaan laita tähän.
|