Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hämmentävä tieto lapsen ystävästä

Lähettäjä: Hämmentynyt 
Päivämäärä:   9.7.26 00:13:59

En oikein hämmenykseltäni osannut otsikoida paremmin.

Mun tytön luokalle tuli joulun jälkeen lapsi, jonka identiteetiksi kerrottiin trans. Lapsen nimi on neutraali, tyyliin Miso.
Ok, selvä, ei siinä mitään.

Lapsi on hyväkäytöksinen, ihana, valoisa, kaikkien kaveri.
Hyvin feminiininen ja siropiirteinen, jos niin voi tänä vuonna 13 täyttävästä sanoa.
Hän ystävystyi nopeasti mun tytön ja mun tytön kaveri kanssa.
Ovat koko kevään hengailleet mun tytön ja mun tytön bestiksen kanssa, silloin kun tämä "Miso" ei ole ollut harrastuksissaan lätkää pelaamassa, moottoriradalla tai futiksessa.
Ovat sellainen kolmen kopla nykyään.

Lätkää Miso inhoaa, mutta sitä on harrastettava, koska kallis harrastus on maksettu.

Misolla on siilitukka, ja hän pukeutuu collareihin, huppareihin ja lippikseen.
Kevätjuhlassa hänellä oli puku ja kravatti.

Hän ihastelee ja sovittaa mielellään mun tytön mekkoja. Meikkaa ja lakkaa kynsiään meillä, mutta pesee ne pois aina ennen kotiin lähtöä.
Tästä olen ollut tosi suruissani hänen puolestaan, vaikka hän aina sanookin, että on trans, koska silloin voi olla mitä haluaa. Ja hänen vanhempansakin on "sateenkaareva", ja hyväksyy kaikki.

Miso myös hihittelee, miten Eino on ihana, ja seiskaluokan Oiva komea. Ja jos pitäisi seukata jonkun kanssa, niin se olisi Mico.

Nämä olen siis kuullut ohimennen auki olevasta tytön huoneen ovesta.

Misolla on yksi vanhempi, en tiedä mikä hän on identiteetiltään. Se ei päälle päin näy. Miso kutsuu häntä nimellä "Tizo".

Ja nyt se todella hämmentävä juttu.

Mun tyttö, Miso, ja koplan kolmas (tyttö) halusivat nukkua ensi yön teltassa meidän takapihalla. Ok. Luvat kunnossa kaikkien vanhemmilta, ja lapset telttaan.

Istun nyt tässä terassilla, ja teltan äänet kuuluvat tähän täysin.
Tytöt ovat jo jonkin aikaa siellä hihitelleet, ja käymässä nukkumaan.
Kolmas tyttö sanoi, että hänen pitää kyllä vielä käydä vessassa vaihtamassa side ennen nukkumista.
Miso siihen, että no pyydä sun vanhempaa tuomaan sellainen lääke, että menkat tulee vain kerran vuodessa. Tizo homassi hänelle ne heti kun hänen menkkansa alkoivat.
Joka aamu vaan otat lääkkeen, ja sillä selvä.

Mä, ja moni muu saman luokan lapsen vanhempi, olen koko ajan luullut, että Miso on poika, joka identifio itsensä tytöksi.

Että mitähän vittua.

Pitkäkö mun nyt huomenna kysyä mun tytöltä, että onko Misolla pimppa vai kikkeli.

Ja miten tähän pitäisi suhtautua?

Re: Hämmentävä tieto lapsen ystävästä

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   9.7.26 00:22:37

Ihan kamalaa jos on totta. Lastensuojeluun yhteys.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   9.7.26 00:32:20

Jos saa olla "mitä vain", niin sit pitäisi myös saada olla tyttö...

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   9.7.26 00:32:55

W: eipä viitsitä vitsailla, joku pölvästi vielä tekee oikeasti jostain tuollaisesta.

Päivämäärä:   9.7.26 00:34:15

Aika pitkä ja yksityiskohtainen tarina.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.7.26 00:35:18

Todellakin lasu. Ei ole ok sekoittaa pienen lapsen päätä noin tai hidastaa kehitystä ja hormonitoimintaa millään pillereillä

Päivämäärä:   9.7.26 00:37:33

Eikun apua, meni osa tekstistä ihan ohi, kun kiireessä luin! Perun sanani.

Päivämäärä:   9.7.26 01:05:32

Zäkä, en pysty tätä yhtään tiiviimpään muotoon nyt saamaan. Sorry.

Mä pohdin tätä huomenna parin ystävän kanssa. Ja kysyn myös mun tytön tuntemuksia asiaan.

Aikas hämmentynyt olen kyllä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.7.26 01:09:56

Eli miso on biologinen tyttö jonka vanhemmalla on itsellään identiteettiongelmia jotka on siirtänyt lapselle ja lapsi on keksinyt (ohjailtu) olevansa jotain muuta kuin tyttö? Kuvailet lasta "feminiiniseksi" ja "siroksi" ja hänellä on kuukautiset ja seurustelutoiveita poikien suhteen, vain harrastukset ja pukeutuminen on poikamaista. Harmillista jutussa on se, että lapsi haluaisi pukeutua ja laittautua kuten tytöt ja seurustella poikien kanssa mutta ilmeisesti kotona tyttömäisiä juttuja ei hyväksytä vaan vaaditaan neutraaliutta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.7.26 01:11:10

Joo, näin se on, Porvoossa pakotetaan lapsia vaihtamaan sukupuoltaan. Suorastaan järkyttävää.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   9.7.26 01:13:40

Joopa joo.

Ei tarvitse suhtautua yhtään mitenkään. Ei kuulu sinulle.

Päivämäärä:   9.7.26 01:27:12

..., en minä tiedä onko Mison vanhemmalla identiteettiongelmia.
Enkä tiedä miten häntä ohjaillaan kotona.

Enkä tiedä miten tyttömäisiin piirteisiin suhtaudutaan kotona.
Tiedän vain sen, miten hän käyttäytyy meillä.

Hänen tullessaan joulun jälkeen tyttöni luokalle opettaja kertoi meille vanhemmille, että Miso on trans.

Ja sen mitä muuten tiedän hänestä on se, mitä olen itse kevään aikana havainnoinut.

Ja ihan mun omaa mutuilua on se, että suurin miten tytöksi idenfitioitunutta poikaa "painostettiin" pojaksi. Niin minä sen koin.

Ja nyt olen todella hämmentynyt.

Päivämäärä:   9.7.26 01:30:02

??, kyllä minun mielestäni pitää jotenkin asiaan kuitenkin suhtautua. Hän kuitenkin on mun tytön ystävä, ja he viettävät paljon aikaa yhdessä tässä meilläkin.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   9.7.26 02:04:17

Mitä väliä sillä on millaiset sukupuolielimet Misolla on? Se on toki harmi jos koton on painostusta mihinkään suuntaan mutta samalla tavalla se on harmi ihan kenen tahansa lapsen kohdalla. Mutta miten mikään muuttuu sen mukaan mitkä sukupuolielimet siellä housujen/mekon alla on? Meikkien pois peseminen voi liittyä myös siihen että vanhemmat ei hyväksy meikkejä ylipäätään, moni on nykyää n tarkka niiden sisältämistä kemikaaleista.

Päivämäärä:   9.7.26 02:21:07

Pop, mulle on ihan sama mitä kenenkään housuissa on.
Se mikä hämmentää, on tytöksi syntyneen lapsen identifioituminen trans-sukupuoliseksi, mutta samalla kiinnostus poikiin seurustelukumppanina ja ilmiselvä kiinnostus meikkaamiseen, söpöihin juttuihin, ja pukeutumiseen mekkoihin.

Ja se, että miten ihmeessä, minkälainen lääkäri, alakouluikäinen saa e-pillerit pitämään menkat pois.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   9.7.26 02:32:17

Että sellaiset tarinat sieltä tällä kertaa. No, ainakin tämän eteen oli hieman nähty vaivaa, ja oikeasti keksittykin jotain käänteitä heti alkuun. Siitä pienet propsit.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.7.26 03:07:13

Vahva veikkaus, että alottaja provoaa, mutta siltä varalta että onkin totta toinen puoli...

- Pojat voivat olla kiinnostuneita pojista romanttisessa mielessä
- Pojat voivat olla kiinnostuneita meikkaamisesta, söpöistä jutuista ja mekoista
- Et edes tiedä, onko kyseessä transpoika vai jollain muulla tavalla identifioituva lapsi (tuon ikäisellä se identiteetti on hakusessa yhdellä jos toisellakin)
- Et voi tietää, mitä pillereitä lapselle on määrätty ja mistä syystä - eikä se kuulu sinulle
- Et voi edes tietää, onko lapselle oikeasti määrätty mitään pillereitä vai puhuuko vain.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   9.7.26 03:07:25

Mun mielestä ei kuulosta siltä, että kotona vaadittaisiin neutraaliutta vaan pikemminkin tyttö pakotettu poikamaisiin harrastuksiin ja pukeutumaan pojaksi vaikka kiinnostuksen kohteet on ihan muualla..

Päivämäärä:   9.7.26 06:05:53

"Pop, mulle on ihan sama mitä kenenkään housuissa on."

Paitsi ettei ole, johan se aloituksessa selvisi.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   9.7.26 06:25:49

Luulisi, että aloittaja olisi hiukan helpottunut, kun Miso on biologinen tyttö. Kolme teiniä teltassa, joista yksi olisikin poika , on perinteisellä tavalla paljon huolestuttavampaa monen vanhemman mielestä.
Vielä -70-luvulla en todennäköisesti olisi saanut lupaa ”telttailla” porukalla kaksi tyttöä ja poika.

Kuukautisjuttu ei todennäköisesti ole edes totta, vuotamattomuuteen tarvitaan hormonikierukka. Pillereillä toteutettuna vuodottomuus on vaikeaa ja jos sellaiseen mentäisiin, ei vuotoa tarvita mihinkään edes kerran vuodessa.

Eli aloittajan ei tarvitse suhtautua mitenkään, antaa tyttöjen puuhailla omia juttujaan.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   9.7.26 07:33:26

Mikä siinä hämmentää, jos transpoika on kiinnostunut meikeistä ja mekoista? :)

Lähettäjä: hjk 
Päivämäärä:   9.7.26 07:51:44

Translapsen äitinä sanoisin, että asia ei kuulu sinulle.
Lasten kanssa voisi keskustella aiheesta, eli mitä mihinkin biologiseen sukupuoleen kuuluu. Ja siitä, että vielä tuossa iässä ei kannattaisi niin ehdottomasti päättää, mitä sukupuolta on ja mitä ei ole. Sinänsä on väärin, jos joku jo tuon ikäistä ohjaa käyttämään jotain lääkkeitä.
Voisit myös jutella tuon lapsen kanssa siitä, mitä hän oikeasti haluaa ja mitä ei ja kertoa, että muutaman vuoden päästä hän saa olla täsmälleen sitä, mitä itse tahtoo, olipa sitten hienohelmanainen tai jotain muuta biologisesta sukupuolesta riippumatta.

Lähettäjä: aa 
Päivämäärä:   9.7.26 07:58:07

"Meikkien pois peseminen voi liittyä myös siihen että vanhemmat ei hyväksy meikkejä ylipäätään, moni on nykyään tarkka niiden sisältämistä kemikaaleista."

Just joo ja sitten sitten syöttää kehittyvälle lapselle jotain hormonipillereitä.

Päivämäärä:   9.7.26 08:38:14

E-pillerit saa yläasteikäisenä kyllä hyvin helposti sillä, kun muutaman kerran käy kouluterkalle valittamassa niin kipeitä mekkoja, että oksettaa eikä pysty olemaan koulussa.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   9.7.26 08:39:15

Tarinatäti keksi vaihteeksi jotain uutta. Tyyli toki pysyy, ja liiallinen yksityiskohtien määrä.

Päivämäärä:   9.7.26 08:41:43

Seuraavaa jatkotarinaa ajatellen, vinkkinä: opettajalla ei ole mitään velvollisuutta, kun ei ole edes oikeutta tiedottaa vanhempia oppilaan "identiteetistä". Cool story bro, mutta ei tällä kertaa toiminut.

Lähettäjä: "Miso" 
Päivämäärä:   9.7.26 08:47:09

Sellainen satu sitten niin.

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   9.7.26 09:04:27

Miksi sillä olisi mitään väliä?
Ole nyt ainakin ylpeä, että sinun lapsesi on avarakatseinen eikä syrji vähemmistöjä.

Tiedätkö, biologia toimii niin, että on miehiä, naisia ja kaikkea siltä väliltä. Esim. ihan kromosomipoikkeamia joiden perusteella kaikilla ei ole kaikkia sukupuolielimiä ja hermafrotidiaa jne.

Jos tämä lapsi on hyvä kaveri, reilu tyyppi jne niin antakaa hänen nyt olla juuri mitä on. Ihan turha aiheuttaa traumoja tai kamppailuita. Otatte hänet vastaan sellaisena kuin hän on.

Loppujen lopuksi se, mitä sukuelimiä jollain on tai ei ole, ei kuulu sinulle -eikö niin?

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   9.7.26 09:18:44

Miten tuon ikäinen voi tietää olevansa trans? Kuulostaa tosi kurjalta jos lapsen vanhemmat ohjailevat häntä olemaan jotakin mitä ei välttämättä ole, jos oma identiteetti on hakusessa. Itse tekisin varmaan lastensuojeluilmoituksen, ei lasta saa lääkitä olemaan mitään muuta kuin on. Eri asia teinillä jolla esimerkiksi kivuliaat kuukautiset ja aloitetaan pillerit siksi.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   9.7.26 09:22:49

Jos tämä ei ole provo, niin allekirjoitan myös tämän "ei ole sinun ongelmasi".

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   9.7.26 09:33:42

Tietysti toisen pahoinvoinnin pitää olla jokaisen ongelma.

Maailma on sekaisin, kun lasten ei anneta kasvaa omassa biologisessa sukupuolessaan. Heidät pitäisi jopa ohjata siihen.

Kasvurauha ei tarkoita hormonihoitoja ja friikkisirkusta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.7.26 09:36:06

Minä sain pillerit ylä-asteella kovien vuotojen takia ja syön niitä putkeen niin että kuukautisia ei ole. Ainoastaan silloin kun oli lapsi haaveet eli kahden lapsen aikana. Olen nyt 41 ja syön edelleen niin että ei ole kuukautisia.

Päivämäärä:   9.7.26 09:36:44

"Kuukautisjuttu ei todennäköisesti ole edes totta, vuotamattomuuteen tarvitaan hormonikierukka. Pillereillä toteutettuna vuodottomuus on vaikeaa ja jos sellaiseen mentäisiin, ei vuotoa tarvita mihinkään edes kerran vuodessa."

What, miten pihalla te naiset voitte olla?? :D minipillereillä hyvinkin monella jää menkat kokonaan pois, ei siihen mitään kierukkaa tarvita

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   9.7.26 10:24:24

Nyt on niin paksua tuubaa, että tihkuu. Älkää menkö näin helppoon.

Lähettäjä: hohhoijaa 
Päivämäärä:   9.7.26 10:28:49

Asia ei kuulu aloittajalle, muuten kuin että tuet lasten ystävyyttä. Se on ihan sama onko tyttö,poika, trans, mikä lienee. Sulle se ei kuulu. Ja se, että satut kuulemaan asiasta vahingossa, mikä ei ollut tarkoitettu sun korviin, ni voi voi. Anna olla.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   9.7.26 10:31:55

"
Kuukautisjuttu ei todennäköisesti ole edes totta, vuotamattomuuteen tarvitaan hormonikierukka. Pillereillä toteutettuna vuodottomuus on vaikeaa ja jos sellaiseen mentäisiin,"

Höpölöpö, pilleireitä vaan ilman taukoa niin ei tule menkkoja. Niin sitä tehtiin jo ysärillä ihan oma-alotteisesti kun pilsuresepti oli saatu. Niin, 13 vuotiaana.

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   9.7.26 10:36:54

Jos tämä ei ole provo, niin allekirjoitan myös tämän "ei ole sinun ongelmasi".

^ Jos tämä ei ole provo, se ON ulkopuolisten ihmisten asia puuttua lapsen kaltoinkohteluun. Ottaen huomioon, että mielisairas (ja tarkoitan _mielisairas_, en mitään kevytmasennusta) ihminen voi vahingoittaa ja jopa tappaa lapsensa ihan vain saadakseen itselleen huomiota, voisin kuvitella että sellainen voisi manipuloida lapsensa myös transhoitoihin samassa tarkoituksessa.

Kesken psyykkisen kehityksensä olevia nuoria ei voi päästää muokkaamaan kehoaan toiseen sukupuoleen. Vaikka siitä ei haluta puhua, on ihmisiä jotka katuvat aikuisenakin teettämiään hoitoja.

Mutta tyylistä näkee että tarinätätönen se siellä provoilee oikeista ongelmista. Alkaa olla hoidon tarpeessa itsekin, tällainen ei ole enää hauskaa.

Lähettäjä: Toinen mä 
Päivämäärä:   9.7.26 11:01:06

Siis provohan tämä on, kun on nimilläkin kirjoitettu, mutta kommentoin kuitenkin kun on tärkeä aihe.

Minulla on useampi ystävä, joilla ei ole selvää biologista sukupuolta ihan fysiologisesti.

Yksi heistä on kaksonen, joka syntyi hermafrodiittina, näin voi käydä kaksosten kanssa. Tuohon aikaan vanhempien piti päättää kumpaan sukupuoleen lapsi leikattiin. Eikö olekin aika väkivaltaista? Onko ihme jos ei tunne kuuluvansa kumpaankaan sukupuoleen?

Toisella ystävällä taas on kromosomipoikkeama, jonka vuoksi kaikkia naisen sukupuolielimiä, esim. munasarjoja ei ole kehittynyt. Ei ole siis kaikkea naisen hormonitoimintaa, kuukautisia jne.

Veikkaan, että näitä on väestössä paljonkin, asia on vain ollut niin tabu että yrittävät sulautua valtaväestöön. Olkaa turvallisia ihmisiä, joille näistä voi puhua.
Ajatelkaapa omalle kohdallenne jos heräisitte joku aamu väärillä värkeillä...

Biologia on moninaista ja se on pelkästään rikkaus. Nämä ystäväni ovat monissa liemissä keittyneet ja jalostuneet ihaniksi ihmisiksi joilla on sydämen viisauttta ja avara katse. Samaa ei voi sanoa kaikista öyhöttäjistä!

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   9.7.26 11:25:00

"Minä sain pillerit ylä-asteella kovien vuotojen takia ja syön niitä putkeen niin että kuukautisia ei ole."

Aloituksessa mainittu tyttö on 12-vuotias. Ja hänen kuultiin sanovan, että "Tizo hommasi hänelle ne heti kun hänen menkkansa alkoivat."

Ei kuulosta siltä, että runsaat vuodot tai kivut ovat syy, jos ne on hommattu lapselle suunnilleen ensimmäisistä kuukautisista ilman että olisi muuta kokeiltu tai katsottu miten tilanne etenee. Kokonaiskuva huomioiden en pidä sitä muutoinkaan todennäköisenä.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   9.7.26 11:29:44

No ainakin se on biologisesti nainen, kerta menkat on alkanu ja ne on kerran vuodessa. Alaikäsille kun ei luojan kiitos tehdä niitä alapääleikkauksia.

Ja voithan sä ottaa lasuun yhteyttä. Tekevät mitä tekevät, jos tarpeen näkevät.

Erilaisia syndroomia, missä toisesta tehdään sairas tai "viallinen", joka pitää korjata, on monia. Mm. Münchausenin syndrooma. Tai oma viallisuus projisoidaan lapseen.
Tai sitten ei ole ongelmaa, mutta ei se ketään haittaa, vaikka asia katsottaisiin. Saisit sinäkin mielenrauhan.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   9.7.26 11:41:25

Tämähän suoraan vatnikkien ja magojen propagandakirjasta. Kamalat woke-suvakit/natonatsit pakottaa lapset homo-transuiksi.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   9.7.26 11:46:58

En tiedä sepityksistä, mutta kommentoin menneisyydestä.

Koululääkäriltä saa sujuvasti pillerit, eikä edes lääkäri kysele, onko joitain syitä, etteikö niitä voisi käyttää. Aurallista migreeniä potevalle esimerkiksi vain napit kouraan ja jatkossa reseptiä.

Tunnen henkilön, nyt jo reippasti aikuisen, joka on "alunperin" ollut tyttö, mutta vaikka laittautuikin, niin oli vielä asteen verran rämäpäisempi kuin keskivertorämäpäätyttö (kuten omani). Tällä tytöllä oli poikakavereita, pelasi joukkuelajissa, lähti armeijaan, muutti sukupuolensa ja nimensä ja edelleen seurusteli samaisen pojan kanssa. Aivan älyttömän mukava, hauska ja tykätty tyyppi, perheensä on mielestäni varsin perusperhe.

Kyseisen joukkuelajin parista tunnen useita erilaisia sateenkaarevia tyyppejä, osan sateenkaarevuus on vasta myöhemmin tuotu julkisuuteen ja osassa ei "tutka" ole värähtänytkään aiemmin. Etenkin pikkupaikkakunnilla asuvilla on kynnystä olla omia itsejään.

Lähettäjä: äitee 
Päivämäärä:   9.7.26 11:49:07

Hyvänen aika, nyt kyllä kerroit liian yksityiskohtaisen tarinan - jos tarina tosi. Mutta mitä väliä mitä siellä housuissa on. Lapset ovat kavereita ja tuon ikäiset käyvät keskenään läpi kaikkea murrosukään liittyvää. Älä puutu. Ja jo se, että oma lapsesi saisi selville, että kuuntelet ja vakoilet ja viet asioita eteenpäin, voi olla tosi paha juttu teidän väleille. Ehkä sopivan tilaisuuden tullen voisin kysäistä omalta lapselta, että tietääkö hän onko x alkujaan tyttö vai poika. Ja lisäisin äkkiä, että olen vain utelias ja asialla ei sinällään ole väliä koska tärkeämpää on se kummaksi hän kokee itsensä. Vai kokeeko kummaksikaan. Ja jos oikeasti sopivaa tilannetta ei tulisi, niin jättäisin asian tähän. Utelias voi olla, mutta ei mikään Taalasmaa.

Päivämäärä:   9.7.26 12:41:18

Huhhuh, ei todellakaan aleta kyselemään lapsilta mitään. Anna heidän itse puhua jos haluavat, mutta pääpirteissään sulle äitinä pitäisi riittää, että lapsellasi on mukava ystävä ja hän saa olla mitä on. Jos tuosta opettajakin tietää, ja jos joku lääke olisi, niin myös terveydenhuolto, ei sulla ole mitään oikeutta alkaa kyselemään/kyseenalaistamaan mitään. Keksity olemaan neutraali ja luotettava, ei uteliais, aikuinen, jolle oma lapsesi voi halutessaan puhua jos mieltä jokin askarruttaa.

Päivämäärä:   9.7.26 13:17:54

Annetaanko nykyään jokin lääkitys, jos kuukautisten katsotaan alkaneen liian aikaisin? Ennen muinoin kuulin tällaistakin tapahtuneen.
Eihän Miso välttämättä koe olevansa edes tyttö tai poika, hän voi identifioitua joksikin muuksi. Trans on kuitenkin käytössä myös sateenvarjoterminä näille identiteetille.

Päivämäärä:   9.7.26 13:37:12

Hämmentävää, miksi joku keksii näitä tarinoita.

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   9.7.26 15:21:40

Yksi kysymys kaikille, joiden mielestä muut ihmiset käännyttävät lapsia trans-ihmisiksi ja homoiksi.

Oletteko oikeasti sitä mieltä, että seksuaali- ja sukupuoli-identiteettiin voi käännyttää?

Minua on yritetty käännyttää heteroksi koko ikäni eikä ole toiminut :D

Eli onko teillä jotenkin itsellänne jotenkin erityisen heikko itsetuntemus ja seksuaali- ja sukupuoli-identiteetti jos koette, että se on vain käännytyskysymys?

Päivämäärä:   9.7.26 15:55:45

Aika monelta meni nyt ohi se pointti, mikä minua hämmentää.

Se hämmentää, että korostetusti lapsen kerrotaan olevan trans.
Hän pukeutuu kuin poika.
Harrastaa fyysiä lajeja poikajoukkueissa.
Kaverit ovat tyttöjä.
Meikkailee ja sovittelee mekkoja "salaa".
Ihailee "seukkausmielessä" poikia.

Olin todella kuvitellut hänen olevan fyysisesti poika, joka kokee olevansa tyttö.
Ja mielessäni surrut, kun ei saa kuitenkaan pukeutua julkisesti tytöksi, ja näyttää feminiinistä puolta itsestään.

Minua hämmentää nyt kovin se, että hän ilmeisesti onkin fyysisesti tyttö.
Miksi hän sitten identifioi itsensä trans?

Eikä minua siis kiinnosta mitä hänellä housuissaan on, vaan se että miksi trans.

Tunnen läheisesti kolme sukupuolensa korjannutta ihmistä. Ystän ja työkavereiden lapsia. Kahdesta heistä näki ihan lapsesta asti, että ovat syntyneet väärään sukupuoleen.
Ihan johdonmukaisesti esim. pieni pojaksi syntynyt valkkasi leluikseen prinsessajuttuja, väriksern pinkkiä, ja survoi päähänsä peruukkeja. Omasi pienestä asti feminiinisiä piirteitä.
Ja pieni tyttö päristi leluautoilla, ilmoitti 3-v olevansa Eemeli, ja sanoi, että sitten kun hän on aikuinen ja isi...

Tässä lapseni ystävässä ei kuitenkaan ole mitään poikamaista. Siksi ihmettelen, miksi hän kokee olevansa trans.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   9.7.26 16:01:41

En ole kärryillä siitä, minkälaisia variaatioita on tai miksi mitäkin kutsutaan, mutta voisiko hän kokea olevansa feminiininen homo?

Lähettäjä: hah 
Päivämäärä:   9.7.26 16:01:48

"Tämähän suoraan vatnikkien ja magojen propagandakirjasta. Kamalat woke-suvakit/natonatsit pakottaa lapset homo-transuiksi."

Samaa naureskelin itsekin aloitusta lukiessa, uppoaa persujengiin kuin kuuma veitsi voihin. "Katsokaa, tällaista se Pride-vouhotus teettää!"

Aloittajalla on kyllä vähintäänkin taito lypsää sieltä, mistä tulosta on helpoiten saatavissa :D

Päivämäärä:   9.7.26 19:16:23

"samalla tavalla se on harmi ihan kenen tahansa lapsen kohdalla" No ei. Kyllä terveyden, identiteetin ja sukupuolen tuhoaminen on paljon pahempaa kuin olla lähtemättä mukaan muoti-sateenkaareiluun. Itse olen suhtautunut neutraalisti lasteni höpinöihin sukupuolesta ja identiteetistä. Harrastuskavereilta ovat oppineet että on hienoa olla poikkeava ja mikäs siinä mutta luonti näyttää onneksi ajavan oravanpojat puuhun koska esim lesboudesta tulee vaikeampaa kun seksuaalivietti herää- pikkuteinillehän se on hyvä tapa olla harrastamatta seksiä ja välttyy ainakin teiniraskaudelta.

Transvillitys on hemmetin sairasta. Ihmisellä on kaksi sukupuolta. Lisäksi poikkeamia (hermafrodiitit). Ja näitä sukupuolia voi ilmentää rajattoman monin tavoin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.7.26 19:18:53

"Minä sain pillerit ylä-asteella"

Taisi samalla jäädä äidinkielentunnit käymättä.

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   10.7.26 09:37:28

Pride on parasta mitä maailmalle on tapahtunut sitten mustien oikeuksien :)

Lähettäjä: Kelo 
Päivämäärä:   10.7.26 10:27:41

Eniten aloittajan viestissä häiritsee tämä lause:"vaikka hän aina sanookin, että on trans, koska silloin voi olla mitä haluaa." Tuo tulee jo melkoisen ahdasmielisestä ajattelusta. Kyllä tyttö ja poikakin voivat olla mitä haluavat, harrastaa mitää haluavat, pukeutua miten haluavat ja tykätä mistä haluavat. Ei sukupuoli määritä ihmisessä yhtään mitään muuta kuin vehkeen jalkojen välissä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   10.7.26 14:15:34

LähettäjäMetris

Päivämäärä9.7.26 16:01:41

En ole kärryillä siitä, minkälaisia variaatioita on tai miksi mitäkin kutsutaan, mutta voisiko hän kokea olevansa feminiininen homo?

^ Eli siis fyysisesti tyttö, joka tykkää tyttöjen jutuista ja kiinnostunut pojista, olisikin feminiininen transpoika, joka on homo? Kyllä menee vaikeaksi.

Kyllä minulle tulee aloittajan tarinasta mieleen, että kyseessä on pohjimmiltaan ihan tavallinen heterotyttö, jota vanhemmat yrittävät muovata sukupuolettomaan muottiin. Naisvihaa parhaimmillaan.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   10.7.26 14:55:00

Hyvä kun selvensit, jäi tosiaan ihan epäselväksi mikä siinä hämmentää. Tarinan alkua lukiessa nimenomaan tuli kuva, että tytöstä on kyse ! Aikamoinen myrsky on nuorella menossa ja tietysti huolestuttavaa jos vanhemman taholta pakotetaan tai edes painostetaan tekemään jotain päätöksiä ja toimia....... Minkään pikku puhumisen tai jutustelun tai utelun ja juoruilun paikka tuo ei ole, jos on aihetta niin oikeasti tekee lasun vanhemman toiminnasta ja nuoren hankalasta tilanteesta ja jos vain itseäsi hämmentää niin suhtaudut kuin lapsesi ystävineen eli yhtenä lapsena vain -muu ei sinulle sitten kuulukaan.

Päivämäärä:   10.7.26 15:03:42

Karhuemo ei transuta lapsia.

Päivämäärä:   10.7.26 16:09:27

Vanhempien taholta aivopesty raukka. Minua myös ärsyttää nämä "en tunne itseäni naiseksi/ mieheksi siis olen joku muu"
Eikös jokainen voi olla nainen/ mies omalla tavallaan eikä sen takia tarvitse keksiä kymmeniä sukupuolia?

Päivämäärä:   10.7.26 16:17:24

"Se hämmentää, että"

Sinua hämmentää se, ettei lapsi sovi luomaasi transmuottiin.

Lähettäjä: TT 
Päivämäärä:   11.7.26 21:33:16

Jos ja kun pelkän aloituksen lukee, tulee ainakin itselle väkisin mieleen että kyseessä on tyttö, joka ei kotona saa olla tyttö.

Lähettäjä: ;- 
Päivämäärä:   11.7.26 22:02:26

"Jos tämä ei ole provo, se ON ulkopuolisten ihmisten asia puuttua lapsen kaltoinkohteluun. Ottaen huomioon, että mielisairas -- ihminen voi vahingoittaa ja jopa tappaa lapsensa ihan vain saadakseen itselleen huomiota, voisin kuvitella että sellainen voisi manipuloida lapsensa myös transhoitoihin samassa tarkoituksessa."

Niin TÄMÄ! Eikä tarvitse olla "vatnikkien ja magojen propagandakirjasta". Vai onko sateenkaariväki sellainen uniikki ihmisryhmä, jonka joukossa ei ole mielisairaita sosiopaatteja tms.? Ihminen, myös äiti tai isä, pystyy niin sairaisiin tekoihin, että jos herää aito huoli lapsen kaltoinkohtelusta, siihen pitää puuttua huolimatta sateenkaaripuolesta.

Satuhan tämä on, mutta tositilanteessa ennen lasua juttelisin lapselle. "Olen pistänyt merkille, että poistat aina heti meikit ja kynsilakat. Mistä se johtuu?" Voihan olla, että lapsi ei vaan halua käyttää niitä julkisesti, vaikka kokeilemisesta tykkääkin.

Päivämäärä:   11.7.26 23:13:39

"Lähettäjäkk

Päivämäärä9.7.26 09:18:44

Miten tuon ikäinen voi tietää olevansa trans?"

Miksi ei tietäisi. Minä taisin olla viiden kun tajusin etten ole tyttö niinkuin muut tytöksi syntyneet olivat.

Aloittaja siis käsitti väärin ja nyt se selvisi. Tuo lääkejuttu on ainut mistä voisi huolestua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.