Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi iltap*skat ei uutisoi Pyhimyksestä?

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   8.7.26 21:42:24

Eikö tieto ole tarpeeksi luotettavasta lähteestä vai onko näillä joku hyväveli kerho?

Ja niille jotka ei tiedä:

"Muusikko on perunut keikkojaan sen jälkeen, kun Uuno uutisoi sunnuntaina (5.7.), että Pyhimys on se “tunnettu tähtimuusikko”, joka Helsingin Sanomien Kuukausiliitteen näyttävän artikkelin mukaan oli viestitellyt alaikäisen tytön kanssa vuosien ajan."

Re: Miksi iltap*skat ei uutisoi Pyhimyksestä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.7.26 21:44:02

Mitä uutisoitavaa muka olisi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.26 22:00:53

Murhainfo ainakin kertoo asiasta.

Lähettäjä: Jjoo 
Päivämäärä:   8.7.26 22:33:04

Hesarikin uutisoi tästä keikkatauosta burn outin takia ikään kuin asialla olisi jotain yhteiskunnallista merkitystä ja "uutisen" kommentointi on suljettu. Nohh tarkoitus on laskea 1 + 1.

Lähettäjä: .<>. 
Päivämäärä:   8.7.26 22:35:25

Rikosta ei ole tapahtunut. Kunnianloukkausvaara. Lisäksi uhrin suojelu.

Lähettäjä: Oih 
Päivämäärä:   8.7.26 22:35:43

Roger Moore= Pyhimys.
Muita en kyllä tiedä.

Lähettäjä: Komppaan 
Päivämäärä:   8.7.26 22:50:50

LähettäjäOih
Päivämäärä8.7.26 22:35:43

Roger Moore= Pyhimys.
Muita en kyllä tiedä.”

Tämä!

Toisaalta en harrasta viestittelyä alaikäisten kanssa. Ehkä sitä harrastavat tuntevat myös jonkun toisen Pyhimyksen kuin Roger Mooren.

Päivämäärä:   8.7.26 23:06:56

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/3665831a-06fd-446d-a004-b03cebcce082

Lähettäjä: äää 
Päivämäärä:   8.7.26 23:15:51

Miten voi mies olla noin jumalattoman tyhmä :D

Päivämäärä:   8.7.26 23:26:59

Kuinka voi luulla että tuollaisesta ei jää kiinni? Aika tyhmä pitää kyllä olla.

Päivämäärä:   8.7.26 23:48:08

Oliko niissä viesteissä jotain seksuaalista – vai mistä moinen kohu?

Lähettäjä: Jjoo 
Päivämäärä:   8.7.26 23:56:35

Uhrin suojelu?? Itsehän se tän Hesarin jättiartikkelissa esiin toi omalla nimellä ja naamalla.

Lähettäjä: RM 
Päivämäärä:   9.7.26 02:28:39

Hetken aikaa mietin otsikon perusteella, että miksi iltsikoiden pitäisi just nyt ruveta uutisoimaan 60-luvun brittisarjasta. Onko siitä tekeillä joku uustuotanto vai?

Lähettäjä: Turha 
Päivämäärä:   9.7.26 09:04:52

Eilen ihmettelin että miksi tuo ilmoitettiin jopa TV- uutisten alatekstissä.
Siis uutisoitiin että on perunut keikkansa ja minun mielestäni ihan sama.

Lähettäjä: .<>. 
Päivämäärä:   9.7.26 09:35:44

"Itsehän se tän Hesarin jättiartikkelissa esiin toi omalla nimellä ja naamalla."

Mutta haluaako hän, että asian yksityiskohdilla räävitään?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.7.26 10:00:28

Onneksi en ole julkkis.

Päivämäärä:   9.7.26 10:09:06

Eiköhän siinä joku kunnianloukkaussyytteiden tms. oikeusjuttujen pelko ole taustalla. Muutoinhan nimi olisi kerrottu jo Hesarin jutussa.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   9.7.26 10:21:28

Ei ehkä laitonta, mutta onhan tuo aivan hemmetin kuvottavaa toimintaa. Sietääkin hävetä.

Päivämäärä:   9.7.26 10:37:41

>ei laitonta

Siinä olennainen.

Päivämäärä:   9.7.26 11:00:18

Mitä väliä !!
Mikko on ainoastaan keskustellut lapsen kanssa
Ei mitään
Muuta
Kyllä sitä keskustella saa.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   9.7.26 15:27:35

Lapsi on itse laittanut hänelle viestejä, jotka nyt tulivat julki. Mitään ei ole muuten tapahtunut, joten mistä pitäisi älämölö nostaa?

Lähettäjä: Pai 
Päivämäärä:   9.7.26 15:33:07

"Lapsi on itse laittanut hänelle viestejä, jotka nyt tulivat julki."

Ja aikuisen velvollisuus on vetää rajat niin, että lapsi ei vahingoita itseään ja kasvuaan. Aikuinen ei voi lietsoa ja ruokkia lapsen tunteita ja haaveita. Aikuinen ei voi pitää lasta odottamassa täysi-ikäisyyttä. Se on groomaamista.

Päivämäärä:   9.7.26 15:40:38

Miksei voisi?

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   9.7.26 15:41:21

Tämän takia itsekin klikkasin topicin auki :D

Lähettäjä: RM
Päivämäärä: 9.7.26 02:28:39

Hetken aikaa mietin otsikon perusteella, että miksi iltsikoiden pitäisi just nyt ruveta uutisoimaan 60-luvun brittisarjasta. Onko siitä tekeillä joku uustuotanto vai?

Päivämäärä:   9.7.26 15:45:48

Mitä te horisette jostain sata vuotta vanhasta buumerisarjasta?

Lähettäjä: buumeri 
Päivämäärä:   9.7.26 15:55:19

Ei 60-luvusta ole sataa vuotta, siitä on vasta 60+ vuotta. Moni tosisennu muistaa vielä hyvinkin elävästi nuo ajat.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   9.7.26 16:14:16

Onko jossain julkistettu viestien sisältöjä?
En haluaisi itse lähteä riehumaan suuntaan enkä toiseen, ennen kuin jotain on todistettu. Koska lakiteknisesti ei ole väärin viestitellä nuoren kanssa, jos se on viestittelyä jossa esim. nuori kirjoittaa faniviestin ja artisti siihen vastaa asiallisesti.

Se on taas yksiselitteisesti väärin, jos artisti alkaa oikeasti groomata.

Mutta koska oma nuoruus tuli pyörittyä erilaisissa chat-palveluissa ja netissä, niin myös tiedostan sen, että osa oman ikäisistä nuorista meni fanituksessaan tosi pitkälle ja alkoivat keksiä juttuja, missä ovat viestitelleet jonkun fanituksen kohteen kanssa ja jutut lähtie kierroksille. Sitten luettiin rivien välistä, mitä se toinen oikeasti tarkoitti tai halusi, vaikka ei mitään siihen päinkään kirjoittanut.

Sitten oli tottakai myös niitä aidon oikeita tapauksia, missä aikuiset ihmiset groomasi nuoria. Jouduin itsekin groomauksen kohteeksi ja tajusin sen vasta aikuisena. Onneksi asuin perähikiällä ja hivenen vanhemmat nuoret olivat ohjeistaneet ettei kenellekään anneta yhteystietoja netissä, ei numeroa, ei lähetellä kuvia (pl. ne mitkä löyty galtsusta, ne nyt löysi helposti nickillä) jne.
Harvinaisen paskaa sakkia nimittäin maailmaan mahtuu. Kuitenkin jos henkilö väärin tuomitaan, siitä voi koitua loppu elämäksi vaikeudet. Sitä ei toivo kenellekään syyttömälle. Leima on ja pysyy. Ongelmahan on, että tuskin vuosien takaisia viestejä on enää tallessa, joten voi olla vaikea todistaa suuntaan tai toiseen.

Lähettäjä: Hähh 
Päivämäärä:   9.7.26 16:37:20

-- mikä järki spekuloida tällaista asiaa josta on faktat olemassa ja julkisuuteen annettu? Koko jutun idea on siinä, että 12-vuotias laittoi idolilleen fanikirjeen ja siitä alkoi nyt yli 10 vuotta kestänyt piina joka jatkuu edelleen. Hesari kumminkin ihan oikeasti tarkastaa isojen artikkeleidensa taustat viestejä on paljon tallessa ja tuo kuvio on ollut todella sairas ja ällöttävä, toki nämä osapuoletkin ovat varustettu runsailla mt diagnooseilla (kumpikin omansa julkisuuteen kertonut). Mikään pakko ei ole kenenkään tuohon aineistoon tutustua jos ei halua, mutta mikä järki tarinoida ja arvailla juttuja omasta päästään?

Itte en seuraa iltapäivälehtiä enkä osaa nimetä yhtäkään Pyhimyksen biisiä, mutta ton Hesarin ison artikkelin luin silloin kun se aiemmin tässä kuussa julkaistiin.

Lähettäjä: ex pohjoisen täti 
Päivämäärä:   9.7.26 16:43:44

Hähh: Mutta missä ne faktat on annettu? Itse en ole nähnyt niitä. Voisiko linkata vaikka artikkelin? Itse näen vain timantti-artikkelin, jota en voi lukea. Eli mulle ei ole kyllä selvää, kuka on tehnyt ja mitä.

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   9.7.26 16:44:18

"Ongelmahan on, että tuskin vuosien takaisia viestejä on enää tallessa, joten voi olla vaikea todistaa suuntaan tai toiseen."

Tuo nainen näytti Hesarille 128-sivuisen tiedoston, johon oli koottu näitä viestejä kymmenen vuoden ajalta. Siinä oli vain osa viesteistä.

Lähettäjä: xxx 
Päivämäärä:   9.7.26 16:57:02

"Voisiko linkata vaikka artikkelin? Itse näen vain timantti-artikkelin, jota en voi lukea."

Maksat lukuoikeudesta niin voit. Miksi pyydät linkkiä tuohon artikkeliin, kun näemmä löysit itsekin ja vastauksesi linkkaajalle olisi sitten taas kuitenkin tuo sama?

Päivämäärä:   9.7.26 17:03:02

Sanomalehtien sisältö on tosiaan aina ollut maksullista. Itse maksan Hesarista koska asun sen vaikutusalueella, mutta en mäkään pääse ilmaiseksi lukemaan vaikka Savon Sanomia.

Päivämäärä:   9.7.26 17:05:25

"Se on taas yksiselitteisesti väärin, jos artisti alkaa oikeasti groomata."

Mikä siis on mielestäsi "oikeaa" groomausta? Yleisin tapa aloittaa groomaushan on luoda lapseen luottamuksellinen, platoniselta vaikuttava suhde. Groomaaja saattaa korjata työnsä hedelmät vasta vuosia myöhemmin, kun groomauksen uhri on jo ns. laillisessa iässä.

Päivämäärä:   9.7.26 17:07:10

Ei lasketa groomaukseksi jos nussii vasta täysi-ikäistä.

Lähettäjä: ex pohjoisen täti 
Päivämäärä:   9.7.26 17:11:09

Jos ei artikkeli ole luettavissa, ei täällä voi porukka alkaa huudella että "tiedot on annettu, usko niitä!". No ei ole tiedot mulla luettavissa, joten ei mun tartte uskoa. Sama kuin joku kertois että näki jeesuksen, sen on pakko olla olemassa kun MINÄ näin.

Minä en nähnyt sitä jeesusta, joten ei mun tartte sokeasti uskoa jonkun höpönetin tätiä.

Ja tarkoitan oikealla groomauksella juuri sitä mitä kirjoitin. Eli oikeasti groomaa, eikä ole vain jutellut mukavia ja nuori lukenut rivien välistä ja kuvitellut asiaa, kuten mun kaveri teki.

Täällä on joku hirveä hyökkäys, kun kyselee todisteita. En mä voinut tietää, että siellä hesarilla on joku 1000-sivun todistusaineisto, jos se ei ole mulle ollut saatavissa. Sama oli liitto-hommissa, kun kyselin syksyllä perusteluja että miten niin ei ole asioita hoidettu kunnolla. Kukaan ei voinut kertoa ja syytteli Mannisen kätyriksi. Itsehän en tunne kumpaakaan osapuolta. Inhoan vain sitä, että ihmiset hyökkää toisten kimppuun, kun henkilö yrittää aidosti ottaa selvää asioista eikä usko pelkkiä juoruja.

Päivämäärä:   9.7.26 17:23:32

Ei oo mikään pakko tietää asiasta mitään eikä uskoa mitään, oon vaan yks niistä monista jotka ihmettelee tän palstan tarinatätejä jotka keksii asioita omasta päästään.

Mullakaan ei oo mitään kokemusta Jeesuksesta mutta en myöskään itse keksi jeesustarinoita.

En nyt siis tiedä onko -- ja ex pohjoisen täti sama henkilö kun nimimerkin -- tarinoita ihmettelin.

Lähettäjä: xxx 
Päivämäärä:   9.7.26 17:49:59

ex pohjoisen täti: Odotatko siis, että kaikki pitää tuoda sinulle eteesi siihen kotisohvallesi? Kirjastossakin voit käydä lehden lukemassa, ilmaiseksi. Tosin koska matkasta voi aiheutua kustannuksia ja et muuten pysty, niin et voi.

Ei, ei sinun tarvitse uskoa jos et itse näe, mutta ei sinun tarvitse myöskään silloin huutaa täällä muille, että en usko, todistakaa. Ja keksiä ja väittää jotain "se on varmaan vaan jutellut mukavia" johon tueksi sinulla itselläsi ei ole esittää _mitään_, ei edes maksumuurin takana olevaa artikkelia, jonka me muut voisimme mennä kirjastoon lukemaan. Näillä vasta-argumentoijilla nämä on.

Jos Jeesus seisoo kauppatorilla, johon voisit mennä itse katsomaan, mutta et viitsi vaan huutelet "tuokaa hänet minulle tänne kotiini, muuten en usko ja luulen ja väitän kyllä, että se on vain joulupukki", niin kyllä sinä olet se tarinan typerys. Ei ole pakko uskoa, ei ole pakko katsoa, mutta typerää huudella silloin, että todennäköisempää on, että kaikki ne siellä kauppatorilla Jeesuksen nähneet ovat väärässä ja sinä oikeassa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   9.7.26 18:07:21

Yhdelle viivalle, tuohan on kirjaimellisesti groomaamisen määritelmä :D Että pitää läheistä yhteyttä lapseen ja seksiä heti kun hän on laillisen ikäinen.

Iltalehdet ei uutisoi koska mitään laitonta ei ole tapahtunut, ovat oppineet case Rydmanista. Aika sairasta kyllä ettei aikuisten miesten touhuista lasten kanssa voida puhua suoraan vain koska ne eivät ole suoranaisesti rikoksia.

Päivämäärä:   9.7.26 18:23:50

Ei ole.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.