Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Osaatko vastata v*ttuilematta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.7.26 17:17:52

Miksi naiset sosiaalisen median, esimerkiksi Threadsin, esittelykuvissa eivät näytä siltä kuin oikeasti näyttävät eivätkä usein ole lähelläkään edes sitä ikää, minkä ikäisiä oikeasti ovat?

Joku juhlii 30-vuotishääpäiväänsä, mutta näyttää kuvassa kaksikymppiseltä.

Onko tämäkin jokin patriarkaatin salajuoni, että naisten on ihan pakko valehdella kuvillaan?

Re: Osaatko vastata v*ttuilematta?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.7.26 17:18:39

En.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   7.7.26 17:28:20

Koska somessa saa äkkiä ilkeilyä osakseen, jos näyttäytyy virheineen. Ja niin muuten saa oikeassakin elämässä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.7.26 18:22:52

Ikuinen naisten nokkimisjärjestys sen aiheuttaa, kauniimpi on ylempänä ja sitä nokkii vain muutama muu nainen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.7.26 18:38:28

No siksi, ettei somessa/netissä ylipäätään ole ainuttakaan käsittelemätöntä, todenmukaista kuvaa yhdestäkään naisesta. Aika karua olisi olla se ainoa luonnollisen näköinen nainen XD

Ja kyllä se patriarkaattiin liittyy sikäli, että miesten mielestä naisen ihmisarvo on 100% kiinni ulkonäöstä, joten se on ainoa kortti millä pelata. Miehet taas valehtelevat pituutensa, varakkuutensa ja vehkeensä koon.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.7.26 18:48:23

Taitaa olla enemmänkin miesten ongelma, mutta toki osalla naisistakin vanhat kuvat

Lähettäjä: Sanna Lopakka 
Päivämäärä:   7.7.26 20:23:35

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 7.7.26 17:17:52

"Miksi naiset sosiaalisen median, esimerkiksi Threadsin, esittelykuvissa eivät näytä siltä kuin oikeasti näyttävät eivätkä usein ole lähelläkään edes sitä ikää, minkä ikäisiä oikeasti ovat?

Joku juhlii 30-vuotishääpäiväänsä, mutta näyttää kuvassa kaksikymppiseltä.

Onko tämäkin jokin patriarkaatin salajuoni, että naisten on ihan pakko valehdella kuvillaan?"

- Aika paljon myös kuvat vääristää. Jos nyt laittaisin ikäni tähän sekä jonnekin kuvan ja sinne linkin, niin tuskin yksikään uskoisi, että olisin sen ikäinen, kuin oikeasti olen.
- Monet on luullut, että olen nuorempi, kuin oikeasti olen.
- Itse en todellakaan valehtele ikääni tms.., vaan puhun kyllä täyttä totta.
- Puhun myös monista muistakin asioista totta.
- Ja osaan vastata v*ttuilematta, mutta v*ttuilen kyllä, jos minulle v*ttuillaan tai aletaan inttämään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.7.26 15:17:54

Nykyään taitaa suurimmassa osassa puhelimien kameroista olla ihan automaatti"filtterit"/kuvanparannus käytössä. Iphonessa tajusin yksi kerta, että naamakuvassani ei näykään punaista finniä, joka sillä hetkellä poskessani oikeasti oli. Vasta siinä vaiheessa tajusin, että ihan automaationa kamerassa on mm. ihon silotus.

Mutta kyllä ainakin meillä tavallisilla (tarkoitan meitä, jotka emme ole julkkiksia tai somevaikuttajia tuhansine seuraajineen) on muokkaamattomia kuvia esillä. Itselläni ainakin on. Osa kuvista suoraan kamerasta ilman mitään muokkauksia ja osaan olen saattanut tehdä muokkauksia, jotka eivät vaikuta ulkonäkööni, mutta tekevät kuvasta muutoin hieman edustavamman (esimerkiksi poistanut jonkun hyttysen tai roskan kuvasta).

Minun kavereistani suurin osa näyttää ainakin useimmissa kuvissa hyvin tunnistettavasti itseltään, mutta on myös sellaisia, jotka käyttävät voimakkaita filttereitä tai muokkaavat kuviaan reilusti. Naiset tosin usein myös tietävät juuri itselleen edullisimmat kuvakulmat. Kuitenkin itselläni ja ystävilläni on myös niitä ihan tavallisia kuvia keskeltä arkea, joissa ei poseerata tai olla laitettuja, vaan istutaan hevosen selässä naama vähän ravassa ja hymyillään tyhmästi (mutta aidosti) tai keskitytään tiukkailmeisenä suoritukseen tai kehutaan koiraa ilman että ollaan edes huomattu, että joku kuvaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.