Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Aila ei tilaa enää Temusta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.7.26 20:35:05

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/98456670-c6cd-46c9-b4f1-6bbbdb5d9922

Tämä homma toimii juuri niin kuin piti.

Re: Aila ei tilaa enää Temusta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.7.26 20:36:31

Aila ostaa saman kiinakrääsän marketista kolme kertaa kalliimmalla jatkossa.

Päivämäärä:   6.7.26 20:36:52

Se on hyvä, työllistää samalla suomalaisia.

Päivämäärä:   6.7.26 20:38:07

Onko pistejonolla suomalaiset puhelimet ja telkkari?

Päivämäärä:   6.7.26 20:39:16

Tai kenties italialaisessa hikipajassa valmistetut mutta suomalaisina myydyt design vaatteet?

Päivämäärä:   6.7.26 20:39:33

Ei ole, mutta en ole myöskään niitä tilannut Temusta tai muusta vastaavasta Kiinakaupasta. Ostin ne kotimaisesta kivijalkamyymälästä.

Päivämäärä:   6.7.26 20:40:12

Mitä sitten? Mitä sillä on väliä mistä olet ne ostanut.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   6.7.26 20:40:16

Oletko . ihan oikeasti noin tyhmä?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   6.7.26 20:40:36

No paljon sieltä ostetaan turhaan kun niin halpaa. Esim vaatteita. Vaatteiden teko saastuttaa paljon -siksi ei pitäisi ostaa turhia halpisvaatteita joita ei edes kirpparit halua.

Päivämäärä:   6.7.26 20:41:16

En. Sinä taidat olla, kun haluat maksaa samoista tuotteista kolminkertaisen hinnan kun niitä myy suomalainen kauppa.

Päivämäärä:   6.7.26 20:42:01

Minä ole ostanut vaatteita. Kaikki tarpeeseen ja tyytyväinen olen ollut. Ostan jatkossakin.

Päivämäärä:   6.7.26 20:45:26

No en jaksa vängätä pisteen kanssa tästä :D

Olen kuitenkin iloinen jokaisesta ostamatta jäämästä krääsästä! Tarpeellinen tavara erikseen, mutta kyllä kuukausittain tilattava nukkekotitavara ei ole mitään muuta kuin krääsää. Samoin rihmamakorut, muoviset "sisustusasiat" jne. Maailma hukkuu roskaan ja paskaan muutenkin.

Päivämäärä:   6.7.26 20:45:41

"Onko pistejonolla suomalaiset puhelimet ja telkkari?"

Jos puhelimen tarvitsee joka tapauksessa niin eikös se ole hyvä ostaa se suomalaisesta liikkeestä, että siitä rahasta jää jotain kotimaahankin ja meidän talouden hyötyyn, eikä niin että 100% tuotosta menee täysin maamme, jopa Euroopan ulkopuolelle?

Ongelmaa tilata Kiinasta ei varmaan edes olisi ollut ellei ihmiset olisi menneet niin sekasin kirjaimmellisesta KRÄÄSÄSTÄ että jotain piti asialle tehdä.

"Pakettien määrä: Suomeen odotetaan saapuvan yli 50 miljoonaa vähäarvoista lähetystä vuodessa. Määrä on moninkertaistunut viime vuosina.Keskipaino: Suurin osa tilauksista on pientavaraa, kuten vaatteita, elektroniikkaa ja koristeita. Yksittäinen lähetys painaa yleensä vain muutamia satoja grammoja, mutta miljoonien pakettien myötä massaa kertyy valtakunnallisesti tuhansia tonneja"

Lähde Ilta-Sanomat

Päivämäärä:   6.7.26 20:56:37

"Kun Jeskanen teki uutta tilausta, hän järkyttyi loppusummasta pahanpäiväisesti. Jeskasen mukaan 3 euron maksu lisättiin jokaista yksittäistä tuotetta kohden, vaikka hänen käsityksensä mukaan maksu pitäisi periä tavaraerää kohden.

– Nyt sitten ihan tahallani kokeilin miten tää uusi systeemi vaikuttaa, niin eihän siinä ollut enää mitään järkeä.

Jenskanen kertoo olleensa tilaamassa pelkkiä kankaita, jotka hän itse mieltää yhdeksi tavaraeräksi. Jenskasen mukaan Temu ilmoitti ensin lisäävänsä tilaukseen EU-tullimaksut. Temu kuitenkin lisäsi 3 euroa yhtä kangasta kohden koko erän sijaan."

Tarina ei kerro, mitä kankaita Aila oli tilaamassa, mutta kaikkia kankaita ei todellakaan luokitella samaan nimikkeeseen (=tavaraerä). Ne luokitellaan ominaisuuksiensa mukaan, jolloin on hyvinkin mahdollista, että jokainen kangas on omana tavaraeränään.

Hienoa, jos uudet maksut edes vähän hillitsevät temutusta.

Lähettäjä: Mikke 
Päivämäärä:   6.7.26 20:57:48

Loistavaa!

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   6.7.26 20:58:14

Toivottavasti ei moni muukaan.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   6.7.26 20:59:53

Itse tilaan vaatteita edelleen Temusta. Kolme euroa per tuote ei ole mitään säästöön verrattuna.

Lähettäjä: Kilkiu 
Päivämäärä:   6.7.26 21:29:35

TEMU EI OLE KAUPPA

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.7.26 21:30:28

>temu paha

Lähettäjä: pinni 
Päivämäärä:   6.7.26 21:34:46

Joskus olen sieltä tilannut ja ihan hyviä tuotteita olleet, nyt kävin huvikseen katsomassa ja oho onpa hinnat nousseet hurjasti! Ihan hyvä niin eipä tulet turhaan shoppailtua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.