Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pelottaako hammaslääkäri?

Lähettäjä: siiseli 
Päivämäärä:   6.7.26 17:49:40

Mitä pelkäätte hammaslääkärissä? Itse inhoan reiän paikkausta. Puudutus ei satu mutta poraus tuntuu inhottavalle..

Re: Pelottaako hammaslääkäri?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.7.26 17:54:46

Että alkaa seistä.

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   6.7.26 17:56:12

Se ääni kaikkein kauheinta ja puudutus oli, enää en ota

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.7.26 17:59:59

Ajanvaraus ja lasku on hankalimmat, tuoliin yritän olla nukahtamatta operaatiosta riippumatta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.7.26 18:01:16

Pelottaa. En pelkää kipua tai mitään toimenpiteitä, ne on ihan ok, mutta lapsuuden hammaslääkärini oli ihan hirveän ilkeä, ja edelleen yhdistän hammaslääkäriin menemisen automaattisesti siihen että kuulee pilkkaa, ivaa ja haukkuja samalla kun toinen sörkkii suuta etkä voi puolustautua mitenkään.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.7.26 18:11:43

Sitä kun ei ole omaa kontrollia lainkaan. Olet siinä ja toiset työntää hoitovälineitä suuhun. Ala-asteen tylyistä ja pakottavista hammaslääkäreistä jäi niin syvät traumat, etten edelleenkään voi käydä hammaslääkärissä saamatta paniikkikohtausta. Kipu ei pelota.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   6.7.26 18:19:24

Pelotti. Se lapsuuden pakolla teko ja kovakouraiset hammaslääkärit sai pelon aikaan. Itsellä pelko loppui kun kerran tajusin tosiasian että eihän mun aikuisena ole siinä pakko istua. Aikuinen voi lähteä koska vaan tästä tuolista . Pääsin näin tilanteen päälle ja pelko loppui.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   6.7.26 18:20:51

Aina puudute ei tehoa niin hyvin, esim. poskihampaisiin ja odotan ihan jännittyneenä että koska vihlominen alkaa poratessa. On niin inhottavaa kun alkaa ihan yllättäen. Ja pahinta kivussa on kontrollinpuute tilanteessa. Makaat suu auki ja pitää vaan kestää toisen ihmisen tuottamaa yllättävää kipua. Onneksi suurin osa käynneistä on kivuttomia, esim. hammaskiven poisto ei mulla tunnu missään ja poratessakin puudute yleensä tehoaa hyvin. Mutta alatakahampaat on sellaiset, että jos niitä operoidaan, niin yleensä aina on sattunut. Toki niitä onkin vaikein saada puutumaan käsittääkseni.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   6.7.26 18:26:51

Laskua

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   6.7.26 18:28:52

Ei nykyään tarvi enää pelätä. Kunnon puudutus ja oottaa että se alkaa vaikuttaa niin mikäs siinä pötköttää kun porataan ja paikataan.

Lähettäjä: Liana 
Päivämäärä:   6.7.26 18:31:52

Huonot erittäin tuskaiset kokemukset lapsuudesta sai aikaan pahan hammaslääkärikammon. Pelkään kipua. Ja oikeastaan ihan koko tilannetta, sitä ettei siitä pääse pakoon, vaan on siinä tuolissa vankina aivan täysin toisten armoilla kipua tuottavien toimenpiteiden kohteena, vailla mitään kontrollia tai sananvaltaa tilanteeseen. Mun pelko on sen verran voimakas, että minun suuhuni kajotaan enää vaan silloin kun minut on hyvin nukutettu. Siispä käyn yksityisellä hammaslääkärillä pelkopolilla nukutushammaahoidossa.
Minulla on eräs harvinaisempi perussairaus, mikä vaikuttaa mm siten ettei kaikki puudutusaineet tai kipulääkkeet toimi kuten niiden pitäisi (ja se myös mm heikentää hampaiden laatua, hieno combo..). No sitä ei lapsena vielä tiedetty eikä minua uskottu, kun yritin epätoivoisesti kertoa kuinka paljon hampaiden operointi minuun oikeasti sattui. ”Ei voi sattua kun on puudutettu, kuvittelet vaan”… Edelleen puistattaa ne kauhun hetken tuolissa, kun tuota hoetaan ja samalla pidetään kiinni, etten pääsisi karkaamaan tuolistan tuskaa pakoon, hrr!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.