Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaveri/tp ratsastaisi kyllä hevosen ilmaiseksi

Lähettäjä: kun olen poissa 
Päivämäärä:   6.7.26 11:34:20

Kaveri (ja samalla tp, ei kotitalli) ratsastaisi kyllä mun hevosen ilmaiseksi tarpeen tullen jos olen poissa, mutta.. en halua että hän ratsastaa hevostani. Kyse ei ole siitä että sillä ei saisi muut ratsastaa vaan kaverin hieman hällä väliä asenteesta.
Esim. ei harjaa kunnolla tai puhdista kavioita ennen tai jälkeen. Sutasee äkkiä yhdellä harjalla ja kavioita ei edes katso ja ratsastukseen jälkeen ei harjaa lainkaan. Tekee olemattomat loppu- ja alkukäynnit. Hevonen nuori eli ei kenties mitää kauhean pitkiä käyntejä tarvitse, mutta on musta silti kierros kentän ympäri liian vähän. On saattanut juuri laukata ja menee käyntiä kierroksen ja lopettaa.
En tiedä olenko liian kukkahattu vai mitä, mutta itseäni tollanen ärsyttää. Ja ei tietty mun tartte kenellekään antaa hevosta ratsastettavaksi jos en halua ja ei tää sitä kinuakkaan, on vaan sanonut että jos on tarvetta niin voi.

Re: Kaveri/tp ratsastaisi kyllä hevosen ilmaiseksi

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   6.7.26 11:38:37

Ok.
Eli onko tuossa joku ongelma ja jos niin mikä?

Re: Kaveri/tp ratsastaisi kyllä hevosen ilmaiseksi

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.7.26 12:16:10

No, jos hevonen ei laukkojen jälkeen puhalla, niin ei sitä tarvi tuntia kävelyttää. Itse ratsastan tosi usein ravista kaartoon ja lopetan, käynti on kuitenkin kaikista vaikein askellaji oman hevoseni kanssa, niin en halua opettaa sitä löntystelemään huvikseen kuin joku kameli autiomaassa. Ennemmin annan ravissa venytellä ja lönkötellä. Ihan hyvin voisin lopettaa rentoon laukkaankin. Etenkin, jos hevonen on vielä menossa ulos ja saa siellä omaehtoisesti vielä kävellä. Jos päätyy koppiin seisomaan yöksi, niin sitten vielä pienet maastokävelyt vaikka.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.