Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Juoksukisat - puolison jalat kipeytyy

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.7.26 14:55:33

Juoksukisat tulossa, 21,1km edessä. Minä ja puoliso molemmat juostaan. Hän osti uudet kengät (Niken halppikset) 2vko sitten ja hänen jalat kipeytyy niitä käyttäessä.
Hän on käyttänyt arjessa minun Asicsen juoksukenkiä kun ei voi omiaan käyttää, jalat kipeytyy lisää. Nyt kisa lähestyy ja puoliso haluaa juosta minun kengillä. Minun pitäisi juosta hänen kengillä jotka on kooltaan sopivat mutta todennäköisesti omat jalat kipeytyy niistä sitten. En tiedä voinko niillä edes juosta.

Antaisitko kenkäsi puolison käyttöön vai juoksisitko itse niillä?

Re: Juoksukisat - puolison jalat kipeytyy

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.7.26 15:00:36

Mies voi ostaa uudet kengät, samanlaiset kuin sinulla. Ei ole niin vaikeaa.

Päivämäärä:   4.7.26 15:01:09

Lisään vielä että itsellä on pronaatiotukea kengissä, puolison kengissä ei ole. Hänkin tarvitsi tuen jalalle, mutta ei raaskinut ostaa parempia kenkiä..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.7.26 15:01:28

Puoliso ostaa itselleen kunnolliset kengät.

Päivämäärä:   4.7.26 15:01:41

Ei raaski ostaa uusia. Eikä uudet ehtisi pehmentyä käyttöön ennen kisoja.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   4.7.26 15:01:48

Miksei puoliso mene kauppaan ostamaan itselleen parempia kenkiä? Ei kai kukaan juoksuharrastaja edes suostu juoksemaan jonkun toisen jalkaan muotoutuneissa kengissä.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   4.7.26 15:04:00

No tuollaiset matkat juostaan jo kunnon kengillä ja omilla!

Päivämäärä:   4.7.26 15:06:02

Kyllä ne on sinun omat kengät, sinulla on oikeus niitä ihan itse käyttää.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   4.7.26 15:07:57

No juokset omilla kengilläsi, TIETYSTI!

Päivämäärä:   4.7.26 15:08:10

Sinun kengät ja sinun jalat. Mies ei juokse jos ei raaski ostaa juoksuun sopivia kenkiä.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   4.7.26 15:12:03

Ja ei miksi ihmeessä eds arjessa käytetään noita, kumpikaan. Arkeen riittää halvemmatkin.

Päivämäärä:   4.7.26 15:12:10

Itselle tää on vaikea tilanne. Tottakai toivon että puoliso pääsisi juoksemaan, on tätä odottanut. Edelliset, paremmat juoksukengät hajosi pari viikkoa sitten eikä ole ollut ylimääräistä rahaa ostaa uusia. Siksi tuntuu niin keljulle tää tilanne.

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   4.7.26 15:12:49

Voi Jeesus...
Omat kengät jalkaan molemmille. Mies saa kärsiä siitä että on pihi. Ehkä sitten ostaa omat paremmat kengät. Ja miksi edes annat sen käyttää sun kenkiä? Menee sunkin jalat piloille kun muotoutuu väärään jalkaan...

Päivämäärä:   4.7.26 15:13:06

On käyttänyt arjessa ihan sen takia kun jalat kipeytyneet muissa. Itsellä arkikäytössä muut kengät.

Lähettäjä: Ilo 
Päivämäärä:   4.7.26 15:17:38

Mitä ihmettä te naismiesoletatte?

Aloittaja mainitsi puolisot, voivat olla mitä sukupuolta vaan tai ei sukupuolta lainkaan.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   4.7.26 15:17:55

Ehtiihän tässä vielä juosta pari lenkkiä. Ostaa ne hyväksi todetut, äkkiä jalka niihin tottuu. Kipeytyy ne jalat sinnkin kengissä jos niillä ei ole pidempää matkaa juossut. On kyllä itsekäs ja pihi, ei tuo kisa tai kenkien loppu yllätyksenä tullut.

Lähettäjä: Lara 
Päivämäärä:   4.7.26 15:21:40

Sinun kengät, sinun jalat. Pitäisin omat kengät itselläni kisoissa. Kiva, kun kuitenkin ajattelet myös puolisoasi. Pystytkö auttamaan häntä hankkimaan itselleen paremmat kengät?

Lähettäjä: Kirjava kampa 
Päivämäärä:   4.7.26 15:24:09

Jännä että monet vastaajat olettavat aloittajan puolison olevan mies. Saattahan se ollakin. Mielestäni aloituksessa ei kuitenkaan sanota niin. Itse tekisin samankokoisen kengän perusteella olettamuksen, että pariskunta on samaa sukupuolta molemmat joko naisia tai miehiä.

Lähettäjä: jeps 
Päivämäärä:   4.7.26 15:26:36

Samaa minäkin olin tulossa sanomaan, että aika pieni on jalka jos kyseessä on mies.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.7.26 15:28:37

Puoliso juoksee omillaan tai ostaa uudet ja sinä lopetat lainaamisen. Oletko muutenkin alistettu tossu teen suhteessa?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   4.7.26 15:32:03

Puoliso kyllä yleensä puhekielessä tarkoittaa samaa sukupuolta olevaa kumppania.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   4.7.26 15:32:28

Harvoin miehelle ja naiselle istuu samat kengät vaikka oletetaan puolisoksi heti miestä. Ja ylipäätänsä oletuksena, että aloittaja on nainen.

Päivämäärä:   4.7.26 15:38:09

Onko joku sanonut että kyseessä on pieni jalka? Kyseessä 42 koon kengät, meillä kummallakin 42 koko käytössä. Meidän sukupuolella/sukupuolilla ei ole mitään väliä.

Ei, en ole tossu. Haluan vain että puolisokin voi ja pystyy juosta.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   4.7.26 15:39:43

Jeps: meillä on puolisoni (mies, minä nainen) molemmilla n. 42 jalka (mallista riippuen 41-43 kengät). Onhan se ehkä pieni mutta miesten kengät taitaa alkaa 40. Naisten kengät loppuu 41-42 yleensä.

Ja kyllä. Kutsun häntä puolisoksi, vaikka vastakkaista sukupuolta. Ihan normaalia ainakin täällä päin.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   4.7.26 15:52:05

1. Puoliso ostaa itselleen uudet samanlaiset kengät kuin sinulla
2. Sinä ostat puolisolle uudet samanlaiset kengät kuin sinulla
3. Puoliso juoksee omilla nykyisillä kengillään, vaikka jalat kipeytyy
4. Puoliso ei juokse.

Itse kallistuisin vaihtoehtoon 1 tai 2. Paremmat omiin jalkoihin pikaosestikin sisäänajetut kuin toisen kengät.

Tämä on varmaan taas näitä, että mikään vaihtoehto ei käy.

Päivämäärä:   4.7.26 16:10:33

Päädyttiin nyt siihen että puoliso juoksee omilla kengillään, sen mitä pystyy. Jos kipeytyy niin kävelee tai keskeyttää.
Minä oon kuitenkin alunperin kisaan halunnut ja enemmän sinne treenannut, niin nyt mennään vähän oma napa edellä :D

Minä oon hyväntahtoinen ja haluan auttaa toista. Siksi on saanut käyttää minun kenkiä ja siksi edes harkitsin kenkien päikseen vaihtamista. On kuitenkin toisellekin tärkeä asia.

Päivämäärä:   4.7.26 16:16:01

Jättäisin puolisona osallistumatta ja säästäisin kisamaksun uusiin kenkiin. Ei ole mitään järkeä huonoilla kengillä lähteä juoksemaan, ja uudet kengät on kuitenkin hankittava, jos aikoo jatkossakin juosta

Päivämäärä:   4.7.26 16:18:32

ei hele. olet ostanut itsellesi kengät niin tottakai juokset niillä.
os ei itelleen raaski kunnon kenkiä ostaa, niin olkoon ilman.
btw. ne hyvät kengät muotoutuu jalkaan. kuluu pohjat siihen omaan jalkaan. en ikinä villeimmissä unissanikaan lainaisi omia kenkiä kenellekkään.
ne on mun. ne on pyhät. älä @!#$ koske. älä edes sovita.
säädöt on mun. pohjalliset mun. haju ja hiki on mun. korville vedän jos kosketkin.

Päivämäärä:   4.7.26 16:31:52

., maksua ei saa takaisin kuin lääkärintodistusta vastaan. Haluaa käydä kokeilemassa miltä tuntuu. Aikoo nyt tulevasta palkasta käydä ostamassa taas itselle sopivat kengät.

Päivämäärä:   4.7.26 16:34:48

nii ne halppilkset vai?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.7.26 16:36:09

Onko jotain pohjallisia mitkä vois laittaa niihin huonoihin kenkiin jotka tukis paremmin jalkaa? Sellaiset varmaan halvemmat kuin uudet kengät.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   4.7.26 16:57:48

''Puoliso kyllä yleensä puhekielessä tarkoittaa samaa sukupuolta olevaa kumppania.''

Hääh?? No eihän tarkoita! Puoliso / kumppani tarkoittaa ihan sitä mies- tai naisystävää, ei mitenkään tarkasti samaa sukupuolta olevaa.

Lähettäjä: Omat kengät 
Päivämäärä:   4.7.26 17:05:58

Juoksussa ei tarvita mitään muuta kuin hyvät kengät. Oikeasti.
Jos ei ole niihin varaa niin sitten kävellään eikä lainailla yhtään mitään millekään köyhille puolisoille oli se sit muu- sukupuoli tai mikä tahansa.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   4.7.26 17:42:57

S; tässä lie eroja. Kaikki tuntemani samaa sukupuolta oleva pariskunnat puhuvat aina puolisosta. Heteroista ei juuri kukaan käytä puoliso-sanaa.

Lähettäjä: Vera 
Päivämäärä:   4.7.26 19:10:20

Jalat kipeytyy kun kengät on huonot tai esimerkiksi jalassa on virheasentoa. Minulla on romahtanut jalkaholvi. Pystyin aloittamaan juoksemisen kun ostin kunnon juoksukengät ja teetin fysioterapeutilla yksilölliset pohjalliset. Lisäksi jumppaan romahtaneita jalkaholveja.

Intersportiin voi marssia heti ja ostaa itselleen teetetyt pohjalliset sekä vaikka uudet kengät ammattilaisen opastuksessa. Menee Max pari tuntia joten ei ole syytä ettei saisi itselleen kenkiä hankittua.

Päivämäärä:   4.7.26 19:33:09

Vera, syy on kerrottu. Tällä hetkellä hänellä ei ole ylimääräistä niin paljon että voisi ostaa.

Lähettäjä: .,. 
Päivämäärä:   4.7.26 20:03:54

Mitä @!#$ä nyt taas. Puoliso joko hankkii kunnon kengät (lainaa vaikka rahaa), tai sitten ei juokse. Miksi edes lainasit omia kenkiä, minä en anna muiden käyttää jalkineitani.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.