Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä vikaa on ruskeissa hiuksissa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.7.26 10:48:41

Vaaleanruskeita hiuksia sanotaan usein "tummanvaaleiksi". Instassa tullut nyt useampi postaus vastaan, jossa moni ruskeahiuksinen vakuuttelee hiustensa värin olevan blondi. Miksi se on niin tärkeää tulla kutsutuksi blondiksi?

Lisäksi moni vaalentaa hiuksensa luonnottoman vaaleaksi ja viileäksi, vaikka se ei sopisi lainkaan oman ihon sävyyn ja silmien väriin. Toki mustakin on useimmille suomalaisista epäimarteleva, mutta niitäkin usein näkee ihmisillä, jotka hiuksiaan värjäävät.

Ruskea hiusväri ei myy, vaikka juuri neutraalit ruskeat sopivat suurimmalle osalle ihmisistä parhaiten, koska sulautuvat yksi yhteen ihon sävyn ja silmien värin kanssa. Silti niitä pidetään jotenkin tylsinä tai rumina, ja halutaan ennemmin pikimustaa tai platinanvaaleaa. Tai vähintään halutaan kutsua omaa väriä blondiksi.

Re: Mitä vikaa on ruskeissa hiuksissa?

Lähettäjä: () 
Päivämäärä:   4.7.26 10:51:58

Enpä ole tällaiseen törmännyt. Mutta en seuraakaan instaa.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   4.7.26 11:32:10

Epäsuosittu mielipide, mutta mun mielestä sellaiset vaaleanruskeat tai ihan vaan ruskeatkin on TYLSIÄ hiusvärejä. Siis ei minkään värisiä. Ei mitään persoonaa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.7.26 11:56:31

Blondes have more fun.

Lähettäjä: Krii 
Päivämäärä:   4.7.26 12:12:55

Sanon samaa kuin sulkeet. Paitsi että seuraan kyllä instaa, mutta siellä lähinnä pyöräily-, juoksu-, kuntoilu- ja eläinvideoita. En kauneudenhoitojuttuja ollenkaan.

Itselläni on tummanruskeat hiukset, joita olen joskus sävyttänyt punertavanruskealla sävyllä, en ikinä varsinaisesti värjännyt. Yleensä oma väri päässä, nyt 55+-vuotiaana vähän harmaantuva. Enkä kaipaa sitä jotain hauskaa, jota vain blondit kokevat.

Näin on hyvä.

Päivämäärä:   4.7.26 12:18:39

"Epäsuosittu mielipide, mutta mun mielestä sellaiset vaaleanruskeat tai ihan vaan ruskeatkin on TYLSIÄ hiusvärejä."

Riippuu kyllä todella paljon hiuksista ja kantajastaan. Kyllä ruskeistakin hiuksista saa mielenkiintoiset, menemättä äärilaitoihin. Ruskeita on niin monia eri sävyjä, ei sellainen tuhkanruskea ole ainoa vaihtoehto, joka tosiaan voi näyttää vähän "värittömältä". Meikillä ja vaatetuksella voi myös tehdä paljon.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   4.7.26 12:22:06

Olen 50v ja hiuksissa jonku verran harmaata. Hiukset on pakko värjätä ja ainut vaihtoehto on vaalentaa kun tumma väri ei hiuksissa pysy. Ihan kivan väriset hiukset mulla on. Harmaat kohdat vaaleentuu voimakkaasti joten näyttää kun vaaleissa hiuksissa ois lähes valkoisia raitoja.

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   4.7.26 12:28:45

Näin 60 + ei yhtään mitään vikaa. Aina ollut hennot, ohuet, maantienväriset (siis sen vanhanajan soratien) hiukset. Nykyään eivät kasva kuin kymmenisen senttiä pituutta ja muutama kiiltävän harmaa karva tullut joukkoon.

Ainoat käsittelyt ikinä leikkaus ja auringossa vaaleneminen. On ihanaa ja vaivatonta olla luonnollinen.

Parisuhde, seksi, ura, koti, mökki, matkailu ja muu nautiskelu eivät ikinä ole tarvinneet hiusvärejä, lisäkkeitä, permanentteja tai muita vippaskonsteja

Lähettäjä: Tykkään 
Päivämäärä:   4.7.26 12:39:53

Rakastan omaa luonnollista hiusväriäni. Vaaleanruskea joka vivahtaa kultaan ja pronssiin. Sopii luonnonlaineiden/kiharan kanssa.

Nuorempana vaalensin ja kerran kokeilin tummempaakin sävyä, mutta onneksi jossain vaiheessa tajusin kasvattaa oman värin takaisin.

Useampi vuosi meni, että luonnonraidat palasivat hiuksiin ja muuttuivat muutenkin monisävyisemmiksi.

Lähettäjä: Reps 
Päivämäärä:   4.7.26 12:40:46

Just mietin tänään kun katsoin Taylor Swiftiä televisiossa, et siinä on maailmantähdellä täysin maantienvärinen hius, eikä tarvis mitään muuta olla.

Miksi me suomalaiset ei arvosteta meidän omaa hiusväriä? Mukaan lukien itseni, värinä tumma maantie joka on muka "ei minkään värinen".

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   4.7.26 13:05:07

Mun mielestä siis tuo Taylor Swiftin hiusväri on juuri sellainen tylsä ei minkään värinen. MUTTA. Jos sinä itse lukija pidät hiuksistasi, niin älä minun kommentistani välitä! :D Jonkun mielestä minun hiusvärini saattaa olla ihan kauhea, ja silti mä värjään tietyllä sävyllä.

Lähettäjä: Sanna Lopakka 
Päivämäärä:   4.7.26 13:46:44

Minulla on omaväri, joka on tummanruskea. Tykkään siitä väristä paljon. On ollut punaruskeat / punaruskeat vaaleilla raidoilla / blondit / mustat. Tykkäsin kaikista väreistä. Annoin vaan oman värin tulla, kun en enää jaksanut värjäillä. Ja näillä mennyt nyt usean vuoden.

Jos joku ei tykkää tummanruskeista hiuksista, niin eipähän tuo ole minun ongelmani.

Sanotaanko näin : en minäkään tykkää niistä ihmisistä, jotka värjää vihreiksi taikka pinkeiksi hiuksensa taikka siniseksi. Mutta se ei olekaan minun ongelmani, vaikka en niistä tykkää. Jokainen värjätköön hiuksensa miksi väriksi haluaa tai on värjäämättä.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   4.7.26 16:27:30

Minä, ihan supisuomalainen, tykkään omasta hiusväristäni. On sellainen maantien harmaa, ja alkaa pikkuhiljaa myös oikeasti harmaantua. Siskoni jaksoi koko lapsuuteni ja nuoruuteni ajan haukkua hiuksiani, aikuisena käänsi sen niin päin, että hänellä on tavallinen mitäänsanomaton tummanruskea tukka ja minulla tällainen kiva maantien värinen. Ja sai tietysti sukulaisilta ne haluamansa kehut kauniin värisistä hiuksistaan.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   4.7.26 17:04:58

Minä olen kasvattanut vaaleanruskean oman värin kokonaan, taitaa olla Taylor Swiftin kanssa samanlainen mutta ei tämä mielestäni ole maantieharmaakaan vaan enemmän beige. Ja sehän on tulossa muotiin pian.

Miksi pitäisi olla jokin luonnottoman näköinen väri? Tämä sopii mielestäni itselle hyvin silmien ja ihon värin kanssa.

Päivämäärä:   4.7.26 17:08:41

Aloittajalle:

Hiusten värit eivät ole tulkintakysymys vaan niille on oma kansainvälinen määritys. International Colour Chart (ICC).

1: Musta
2: Tummimmillaan ruskea (very dark brown)
3: Tumma ruskea (dark brown)
4: Keskiruskea (medium brown)
5: Vaalea ruskea (light brown)
6: Tumma blondi (dark blonde / light brown)
7: Keski-blondi (medium blonde)
8: Blondi
9: Vaalea blondi (light blonde)
10: Vaalein blondi / platina (lightest blonde)

Suomalainen "maantie" sijoittuu kartassa 6-7 väliin. Voit itse googlata vaikka "icc chart" niin näet mikä ero on vaikka vaalealla ruskealla ja keskivaalealla.

Aloittaja sinä näyt ajattelevan että ihmiset haluaisivat korostaa olevansa vaaleita kun sinun mielestäsi he eivät ole. Tämä on nyt omaa virhetulkintaasi. Ihmiset puhuvat faktoin ja olemassaolevan tiedon perusteella.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.7.26 17:15:38

Mihinkään tuossa pisteen hiusvärikartassa sijoittuvat punahiuksiset?

Päivämäärä:   4.7.26 17:17:44

ihan sama,ketä oikeasti kiinnostaa sun hiusten väri.
mulla on tylsä hiekanruskea joka kesällä raidoittuu ja blondaantuu epätasaisesti. omatpa on ja muodista viis.
räväkät, näyttävät värit eikseen mutta ei ketään oikeasti kiinnosta mitä sun päästä tai naamalta löytyy.

Lähettäjä: Kirjava kampa 
Päivämäärä:   4.7.26 17:18:47

En ole instassa, mutta olen lomaillut paljon Espanjassa ja siellä on juurikin noita "blondeja". Olen ajatellut sen niin, että väri on heidän näkökulmastaan blondi vaikka se meidän oikeasti vaaleisiin hiuksiin tottuneiden mielestä on vaaleanruskea.
Omat hiukset oli aikoinaan luonnostaan todella vaaleat, mutta vaihdevuosissa väri muuttui radikaalisti. Se on nykyään sellainen ei minkään värinen haalean vaalean suttuinen. Pakko sitä on värjätä. Ja koska ruskea sävy ei pysy, raidoitankin sitä vaaleammaksi. Sävy jää edelleenkin tummemmaksi kuin minulla aikanaan oli, mutta kyllähän sen näkee että blondattu on.

Lähettäjä: Vera 
Päivämäärä:   4.7.26 19:38:37

No minä en ymmärrä taas aloittajan yleistämistä. Olen elänyt yli 30 vuotta, enkä juurikaan ole törmännyt tällaiseen. Minä olin lapsena ihan blondi, tukka oli melkein valkoinen. +20-vuotiaana hiukset alkoivat vaihtamaan väriä. Nyt minulla on melkein tummanruskeat hlikset missä on jotain punertavaa vivahdetta. Asia sopii minulle hyvin koska nuorena haaveilin olevani brunette :DD

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.