Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Raskaana, kuinka pitkään ratsastit?

Lähettäjä: Heppa 
Päivämäärä:   3.7.26 20:27:53

Elikkäs kysymys kuuluu, kuinka pitkään ratsastit raskaana ollessa? :)

Re: Raskaana, kuinka pitkään ratsastit?

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   3.7.26 20:40:29

Ekassa viikolle 30, tokassa 21 ja kolmannesssa kerran noin viikon 16 tienoilla.

Lähettäjä: Vilina 
Päivämäärä:   3.7.26 21:04:43

Itse jouduin lopettamaan ihan heti alussa. Onneksi valmentajan otti heti kopin hevosesta, joten sen takia ei tullut asiasta stressiä. Minulle tuli raskauden riesaksi niin raju pahoinvointi, että olin oikeasti yksi kuihtunut zombi, mikään ei pysynyt sisällä, voimat katosi ja paino notkahti alussa hurjasti alas (olin jo siis valmiiksi hyvin pienikokoinen, joten näytin aivan luurangolta). Lääkkeet ei juuri auttanut. Ei puhettakaan että olisi selvinnyt tallille saati satulaan, hyvä että selvisi sängystä vessaan. Elämäni rankimmat vajaat 9 kk (jouduin olemaan paljon myös sairaalassa). Mutta siitä palkinnoksi kuitenkin maailman paras poika ja nykyään taas onnellisesti satulassa, vaikka ratsastustauosta tulikin odotettua pidempi.
Ehkä aktiiviurheilijan pohja auttoi vähän sentään edes satulaan paluussa, ratsastaminen itsessään tuntui tauon jälkeen nimittäin yllättävän helpolta ja esim istunta ei kamalasti onneksi kärsinyt. Mutta kyllähän pois kuihtuneiden lihasten ja muutenkin massan takaisin keräily on ottanut aikansa (imettäminen oli vielä toinen hankala ja minua tehokkaasti kuihduttava koettelemus).

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   3.7.26 21:20:38

Plussan jälkeen sovitut ratsastukset ja oman kiltin vanhuksen liikutus. Mutta toiset tekevät eri tavalla!

Onnea raskaudesta!

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   3.7.26 21:42:39

Ekassa viikolle 38. Nyt tokassa olen viikolla 35 nyt ja edelleen ratsastan. Ratsastuksen jälkeen on vaan fyysisesti niin paljon parempi olo. Ratsastan vain omalla joka on kyllä reaktiivinen mutta jonka käytöksen tunnen älyttömän hyvin.

Itsellä ei ole mitään tavoitetta mielessä kuinka pitkään aion ratsastaa, katsotaan miltä tuntuu. Jos alkaa tuntumaan pahalta tai siltä että riskit nousee, sitten lopetan samantien. Mutta tällä hetkellä tuntuu vielä kaikki hyvältä

Lähettäjä: Heppa 
Päivämäärä:   3.7.26 22:51:36

Entäs synnytyksen jälkeen?

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   3.7.26 23:03:06

Ensimmäisen synnytyksen jäljeen oli kolme viikkoa taukoa, sitten ratsastin kolmisen vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti. Toisen jälkeen oli kans jokunen viikko taukoa ja ratsastus jatkui entistä epäsäännöllisempänä. Kolmannen jälkeen taukoa oli useampi kuukausi, jonka jälkeen homma jatkui vielä epäsäännöllisemmin, noin pari kertaa vuodessa. Nyt kolmen vuoden jälkeen oon päässyt jo pari kertaa kk rytmiin. : )

Lähettäjä: On 
Päivämäärä:   3.7.26 23:04:50

Hevonen kompuroi ja kaatui kun hyppäsimme esteitä rv4 jolloin totesin, että en ota enempää riskejä ja lopetin siihen. Alle kuukausi synnytyksestä ratsastin taas.

Lähettäjä: Faina 
Päivämäärä:   3.7.26 23:38:13

Ekassa vajaa 3vk lapsen syntymään ja toisessa rakkaudessa ei ollut asiaa koko aikana hevosen selkään.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.7.26 23:55:09

Nyt menossa rv11. Ratsastan päivittäin useamman hevosen ja kisakalenteri suunniteltu vielä elokuun puoleen väliin asti. Sen jälkeen jätän treenihevoset luultavammin pois ja pyrin liikuttamaan vain omia niin pitkälle kuin vain pystyn.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.7.26 00:15:32

En muista tarkkaan, ehkä rv 9-10 lopetin ratsastuskoulun tunneilla käymisen? En uskaltanut ottaa riskiä, sillä en olisi antanut itselleni anteeksi, jos jotain olisi käynyt. Ajattelin, että myöhemmin ehtii taas harrastamaan :) nyt yli kk synnytyksestä ja ajattelin ehkä syksyllä palata hevosen selkään. Ennen sitä yritän kohottaa kuntoa ja vahvistaa lihaksia. Haluan kehonhallintaa takaisin, sillä tiedän, että turhaudun, jos keho ei yhtään tottele. Ehkä maastoon voisin lähteä hölkkäilemään, mutta pihinä en halua maksaa siitä täyden ratsastustunnin hintaa :D

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   4.7.26 00:46:34

Päätin heti alussa, että ensimmäisen raskauden kanssa ratsastan niin pitkään kun ratsastushousut mahtuvat jalkaan. Se oli jossain 7. kk maissa. Toisen raskauden kanssa olin niin kipeä, että en edes yrittänyt hepan selkään.

Päivämäärä:   4.7.26 11:21:42

Heti alkuun kun laattasin ulos kaiken ruoan. Ei siis riittänyt energia mihinkään.

Onneksi hevoselle oli paikka missä sitten olikin koko raskauden ja vauvavuoden. Tämä oli suunniteltu etukäteen, että lähtee tänne heti kun/jos en pysty hevosesta huolehtimaan.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   4.7.26 11:25:28

Kannattaa ottaa huomioon että liitokset löystyy loppu raskaudessa eikä tue enää niin kuin pitäs. Ja synnytyksen jälkeen menee aikaa ennen kuin tuki palautuu.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   4.7.26 12:19:40

Ekassa ratsastin vikan kerran joskus rv14-15. Kaikki käyntiä reippaampi tuntui ikävältä ja omalla ei silloin voinut ratsastaa jalkavamman takia, niin en viitsinyt köpöttelyyn vuokrata muiden hevosia.
Tokassa vika kerta taisi olla joskus rv32, mutta hyppäämiset ja vauhtimaastot jäi pois jo paljon aiemmin. Ratsastin vain omalla, joka oli niin turvallinen kuin hevonen voi olla, vaikka toki riskinsä siinäkin tietysti. Tunneilla taisin käydä 6kk. Sen jälkeen höntsäilin oman jaksamisen mukaan.

Päivämäärä:   4.7.26 16:37:44

Viikoille 20

Lähettäjä: Mun juttu 
Päivämäärä:   4.7.26 16:45:05

Kolmannelle kuukaudelle. Kaksoset,ja kun alkoi ravi vaikka kevensi tuntumaan ikävälle,lopetin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.