Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rattijuoppo, ei poliiseja.

Lähettäjä: Star 
Päivämäärä:   3.7.26 19:35:51

Ystäväni lähti jokin aika sitten autolla liikkeelle. On juonut alkoholia iltapäivä kolmesta asti, ei ole kaatokännissä mutta selkeästi humalassa.
Soitin häkeen, muttei täällä perämetsässä mitään poliiseja ole.
Hetki sitten tuli takaisin LAPSI KYYDISSÄ!

En tiedä mitä tehdä. Ollaan isolla porukalla mökillä ja tiedän että jos näytän suuttumuksen ja pettymyksen tämä ystävä vetää koko mökkiviikonlopun aivan pilalle kaikille ja pois täältä ei pääse ennen huomista joten en aio ystävälle mitään sanoa.

Mökillä on kyllä pari ihmistä selvinpäin, eli vaihtoehtoja olisi ollut. Nyt yritän vahtia ettei lähde uudelleen, kun lapsi pitää viedä takaisin mummolaan, en ylipäätään ymmärrä miksi lapsi piti hakea alkoholin keskelle, vaikka fiksua porukkaa täällä onkin.

Re: Rattijuoppo, ei poliiseja.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.7.26 20:09:10

Teet lastensuojeluilmoituksen ja soitat poliisille uudelleen jos lähtee ajamaan kännissä. Lasta et anna mukaan. Joku selvä vie lapsen tai lapsi nukkuu siellä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.7.26 21:25:34

Lähettäjä.. 

Päivämäärä3.7.26 20:09:10

Teet lastensuojeluilmoituksen ja soitat poliisille uudelleen jos lähtee ajamaan kännissä. Lasta et anna mukaan. Joku selvä vie lapsen tai lapsi nukkuu siellä.

Tämä.

Ja samalla kerrot sinne hätäkeskukseen, että soitit jo aiemmin, kun lähti humalassa ajamaan.

Mä en ymmärrä, miten alunperinkään päästitte humalassa rattiin. Ymmärsin kuitenkin, että teitä on siellä mökillä useampi ihminen. Ei olisi kyllä meidän mökiltä lähtenyt yksikään ihminen humalassa autoilemaan.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   3.7.26 21:27:41

Minulle taas ei tulisi mieleenkään vahtia autoja, ellei paikalla olisi jostain syystä joku tunnettu rattijuoppo.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   3.7.26 21:44:16

Lasu ehdottomasti. (sosiaalipäivystykseen saa yhteyden 24/7) ja auton avaimet pois saman tien.
Jos lapsi pitää saada takas mummolaan (ei huono ajatus ollenkaan!) niin joku selväpäinen vie. Ja mielellään aika pian.

Oma isäni teki aikanaan vähän samanlaisen tempun, ja vaikka olin niin pieni, etten sitä muista (joku parivuotias) mulle aina välillä tuli isompana lapsena isän kyydissä olo, että se kidnappaa minut ja veljen. Kuten silloin kännipäissään tavallaan teki. Trauma se siellä kolkutteli.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   3.7.26 21:57:12

Soitat lapsen toiselle vanhemmalle että tulee hakemaan.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   3.7.26 22:24:09

Teistä ei kukaan sitten estänyt häntä lähtemästä.

Lähettäjä: Suide 
Päivämäärä:   3.7.26 23:44:43

Ainakaan omiin mökkeilyharrastuksiini ei kuulu toisten tauoton vahtiminen.

Päivämäärä:   3.7.26 23:56:13

Oikeesti, soittakaa sinne sosiaalipäivystykseen! Vaikka tilanne nyt olisikin hallinnassa, ja lapsi poissa ja rattijuopon avaimet poissa, apua selvästi kaivataan perheeseen.
Kerrotte tilanteen, mitä kävi, he hoitaa sitten eteenpäin. Lasta ei tulla viemään mihinkään, kunhan on turvallisessa paikassa joko siellä mummolassa tai selväpäisten ihmisten kanssa siellä mökillä.

Ei sinänsä yllätä, että aloittaja katosi taas..

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   4.7.26 00:05:48

**: näin juuri. Ei meitä tarvitse pelätä.

Päivämäärä:   4.7.26 00:10:41

Zäkä, nimenomaan! Ihan turhaan pelätään, itsekin olen joskus tehnyt itsestäni, tai siis omasta lapsestani lasun, ja saatiin paljon apua siihen tilanteeseen silloin! Isosti olen kiitollinen, saatiin tukiperhe (lapset edelleen nyt 18-vuotiaina yhteydessä toisiinsa!) ja myöhemmin myös nepsyvalmennus järjestyi lastensuojelun kautta! =)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.7.26 00:12:03

Ihme kyylä taas asialla.

Päivämäärä:   4.7.26 00:20:58

piste, mitä hemmettiä???

Lähettäjä: Star 
Päivämäärä:   4.7.26 00:45:06

Aloittaja paikalla!
En olisi antanut tietenkään lähteä jos olisi tullut edes mieleen että näin voisi käydä! Näin ikkunasta kun auto lähti liikkeelle ja ihmettelin että lähtikö joku kauppaan, mutta toinen selvänä oleva henkilö istui terassilla ja toinen olen minä, joten ei hyvä.
Lapsen toinen vanhempi on myös täällä mökillä, ei ollut hänkään tai kukaan muukaan huomannut että edes suunnitteli lähtöä, ilmeisesti oli vaan saanut päähänsä että lähtee hakemaan lapsen nyt mökille.
Lapsi on nyt (ollut jo useamman tunnin) mummollansa useamman tunnin onneksi.
Poliisi soitti kun auto oli jo takaisin mökillä, mutta otti auton tiedot ylös.

Ilmeisesti maanantaina sitten soittamaan johonkin (mihin?) ja hakemaan apua ystävälle. Sen tiedän että alkoholia on alkanut kulua päivittäin...

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   4.7.26 00:50:02

"Lasta et anna mukaan."

Enpä usko, että tämä vapaudenriistolla korjaantuu. Toinen väärä ei tee ensimmäistä oikeaksi.

Päivämäärä:   4.7.26 01:02:30

***, no kyllä siinä voi sen lapsen hengen pelastaa. Vapaudenriisto on tässä kohtaa aika pieni paha, jos vaikka sossuilta kysyy. Se ei edes moinen ole, vaan ihan lapsensuojelua.

Päivämäärä:   4.7.26 01:17:17

Aloittaja, se on se sosiaalipäivystys, mihin voi soittaa milloin vain. (ei vasta maanantaina, kun ette sitä kuitenkaan tee!) Sitä kautta voivat sitten auttaa koko perhettä. Lasta ei haeta mihinkään pois, mutta tää on sen verran huolestuttavaa, että voivat ko. henkilön sitten ohjata sitä kautta eteenpäin avun piiriin. Toinen vanhempi jos on ihan järki-ihminen, saa tietenkin lapsen pitää kotona, ei kahta sanaa! Mutta tää toinen vanhempi sitten ehkä saa tarvitsemaansa apua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.