Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Matalat verensokerit

Lähettäjä: Libre3 
Päivämäärä:   3.7.26 07:43:08

Ostin itse tuon verensokerimittarin joka piirtää ajantasaista verensokerikäyrää.
Olen epäillyt että minulla on jotain häikkää verensokereiden kanssa mutta perinteisissä mittauksissa laboratoriossa ei mitään löytynyt vaan arvot olivat "ihanteelliset". Öisin herään hikisenä ja ruokailun jälkeen parin tunnin päästä myös ja voimattomuutta.
Nyt näen kuinka verensokerini romahtavat öisin ja ruokailujen jälkeen. Kun herään yöllä hikisenä niin arvo saattaa olla 2,5 ja pysyä alle normaalin tunninkin.

Onko muilla kokemuksia hypoglykemiasta? Kuinka olette saaneet putoamiset kuriin?
Minulla ei ole korkeita arvoja ollenkaan, korkeimmat ovat 7 (joka on normaali)

Re: Matalat verensokerit

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.7.26 08:25:11

Mene takaisin lääkäriin niiden mittaustulosten kanssa.

Päivämäärä:   3.7.26 09:08:35

En ole käynyt lääkärin juttusilla vaan diabeteshoitaja määräsi verikokeet ja katsoi tulokset ja sanoi ettei ainakaan verensokereissa ole mitään häikkä. Lääkäriinhän ei pääse ihan tosta vaan.
Olen nyt saanut elokuun puoleenväliin uuden puhelinajan tuolle diabeteshoitajalle.

Halauisin vain kuulla onko muilla samaa vikaa?

Lähettäjä: Kiu 
Päivämäärä:   3.7.26 09:15:15

Mitä syöt? Jos syöt ns. nopeita hiilihydraatteja, voi kyseessä olla reaktiivinen hypoglykemia. Kannattaa kiinnittää asiaan huomiota ja seurata, että muuttuuko vs käytös ruokavaliota fiksaamalla.

Lähettäjä: Kiu 
Päivämäärä:   3.7.26 09:17:12

Ja itse siis muuttaisin ruokavaliota etenkin illalla painottumaan rasvoihin ja proteiineihin, jos syöt hiilihydraatteja niin silti mukaan rasvaa ja hh laatujen tulisi olla hitaasti imeytyviä.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   3.7.26 09:22:04

Moni kommentoi muuten että librellä tulee paljon alhaisempia lukemia kuin jos testaa ohan verestä. Sen tarkkuus ei siis ole aina luotettava mutta antaa kyllä hyvää tietoa yleisistä trendeistä.

Mieluiten verensokerit kontrolloidaan ruokavaliolla ja liikkumisella. Jos sokerit tipahtaa liian alas, se tarkoittaa sitä että et ole saanut tarpeeksi hiilihydraatteja. Näyttääkö laite että sokerit pysyy kohtalaisen tasaisina kuitenkin vai meneekö ne kovasti ylös ja alas. Jos ne heittelee paljon niin tarkastelisin hiilihydraattien laatua, jos ne on tasaiset mutta jatkuvasti matalalla niin hiilihydraattien määrää esimerkiksi syömällä useammin. Kannattaa pitää päiväkirjaa syömisestä ja liikunnasta ja katsoa miten verensokeri liittyy siihen, mitkä ruoat auttaa pitämään verensokerin hyvällä tasolla ja mitkä taas aiheuttaa ongelmia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.7.26 09:47:06

Jäikö aloituksesta jotain. oletko lääkityksellä oleva kakkostyypin diabeetikko?

Lähettäjä: Fff 
Päivämäärä:   3.7.26 09:59:16

Anna hoitajan pahoittaa mielensä. Mene silti lääkärille, vaikka yksityiselle

Päivämäärä:   3.7.26 10:31:14

En ole diabeetikko, tilasin tuon mittarin kun epäilen että jotain häikkää on verensokereiden kanssa. Kävin puoli vuotta sitten noissa verilabroissa ja 2tunnin paastoverensokerirasituksessa. Niissä ei mitään muuta kuin hurjan huono olo oli sen litkun juomisen jälkeen.

Lääkäriin ei tunnu pääsevän, yksityiset kaukana, tosin saisin sen yksityisen aika edullisesti kosk aolen 65v. Ehkä lähden matkalle ja samalla lääkärissä.

Päivämäärä:   3.7.26 12:00:55

Mulla on tuo reaktiivinen hypoglykemia, seurausta lihavuusleikkauksesta.
Pärjään hyvin, kun mietin miten ja mitä syön. Liian pitkät välit ruokailussa ja sitten jotain liian nopeasti sokeria nostavaa on pahaksi. Iltapalana esim. ruisleipää tai muuta jossa verensokeri ei nouse nopeasti riittää hyvin yöksi.

Päivämäärä:   3.7.26 12:12:16

Libren tulokset kannattaa varmistaa sormenpäämittauksilla. Heitot eivät ole mitenkään harvinaisia, sormenpäästä saat oikean tuloksen (kunhan mittaustekniikka on kunnossa).
En ole ainoa 1-tyyppiläinen jolla on vaihtunut sensori Librestä toiseen merkkiin mittaustulosten epäluotettavuuden vuoksi.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   3.7.26 19:00:40

Mulla Libre 2 ja kyllä se ainakin näyttää matalat oikein. Mulla tuntemuksia matalissa , joten siitä tiedän.

Päivämäärä:   3.7.26 19:06:42

Libre näyttää alakanttiin ja reagoi hitaammin verensokerin nousuun kun ei mittaa sitä sokeria verestä. Ei yliipäätään toimi kaikilla ihmisillä luotettavasti. Toki sulla oireoden perusteella oikeastikin on hypoja, mutta sormenpäästä saattais tulla kumminkin parempia arvoja.

Lähettäjä: Juupa juu 
Päivämäärä:   3.7.26 21:32:09

Tuo yöllä hikisenä herääminen on jo ihan fyysinen oire matalista verensokereista. Ei tarvitse enää sormenpäästä mittailla, jos librekin näyttää noin matalaa.

Päivämäärä:   3.7.26 21:35:19

Ootko alkoholisti?

Päivämäärä:   3.7.26 22:08:49

Miten tommosta sitten voi hoitaa, että ilman insuliineja tulee hypoja? Sellainen sairaus tietty on olemassa kun insulinooma johon saattaa auttaa vain leikkaus. Terveysasemalla satavarmasti ottaavat asian vakavasti kun olet sitkeästi yhteydessä ja toimitat sinne verensokerinseurannan. Tietenkin aluksi aloitetaan vain perusverikokeilla, mutta jos vaiva jatkuu niin kuuluu olla uudelleen yhteydessä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.