|
Lähettäjä: Laitanko luiskaan?
Päivämäärä: 2.7.26 23:23:07
Melkein 10v olen samalta tuottajalta ostanut ja muutamaa pommi paalia lukuunottamatta kaikki ollut hyvää, paitsi viime kesänä esikuivattu oli ”rautalankaa”, jota hevoset eivät syöneet vaan polkivat maahan. Sanoin tästä, toi seuraavalla kerralla vähän parempi laatuista, kunnes taas tätä rautalankaa… siirryin odelmaan.
No tänä vuonna yllättäen tarjottiin pikkupaaleja hyvään hintaan ja ostin tottakai, koska pyöröt vs pikkupaalit on vaan mielestäni paljon näppärämpiä käsitellä ja annostella.
Kuulin saman kylän asiakkailta, etteivät halua ostaa ko tuottajalta enää heiniä, koska laatu on huonontunut ja tuottaja nostaa hintaa vedoten kuluihin, mikä on ymmärrettävää, mutta et silti voi pskaa myydä kultana… ja osa on ostanut muutaman paalin kun eivät halua suututtaa tuottajaa, että jos joskus tarvitsisikin häneltä heinää ostaa… on kuulemma pikkumainen.
Rupesin tätä miettimään ja näiden vuosien aikana häneltä on tullut hieman liian tuttavallisia viestejä ja pyydellyt kahville yms. Olen nämä kuitannut huumorilla ja ajoittanut heinien tuonnin niin, että mieheni on kotona myös ja tulee kanssani vastaanottamaan paaleja, etten joudu olemaan hänen kanssa kaksin. Ei vaikuta uhkaavalta, mutta jotenkin ahdistun hänen seurassaan.
Tosin mun rahat ja saan päättää mistä ostan heinäni, mutta arveluttaa vain, että josko tämä laittaa jutun kulkemaan, ettei heiniä ole maksettu ajallaan tms?
Kunhan pohdin kun ahdistaa muutenkin tälläinen.
Eikä varmaan tarvitse mainita, että joka kerta on tuonut laskun heinien mukana ja maksanut olen sen heti kun olen sisälle päässyt koneen ääreen, eli saman päivän aikana.
|