Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ostaisko toisen vai luopuisko kokonaan hepoista?

Lähettäjä: Mini 
Päivämäärä:   2.7.26 17:58:11

Mulla on se tilanne, että hevonen on syksyllä jäämässä yksin. Nyt mietin, et laittaisko vaan hepan pois ja lopettais harrastuksen vai ostaisiko sille seuralaisen ja itselle harrastuskaverin. Kyseessä on siis kotitalli ja hevosella on jonkin verran vikoja, vaikka keski-ikäinen onkin. Ei ole tutkimisesta huolimatta ihan saatu selville, missä suurin vika on… Ehkä lanneselän alueella. Ihan pelkkää hevosten hoitoa en jaksaisi harrastaa, joten joko laitan hevoseni pois (lopetutan, ei uuteen kotiin) tai sitten etsin itselleni hevosen, jolla oikeasti voin harrastaa. En vain tiedä, pitäisikö ottaa tauko harrastuksesta, jonka parissa on viettänyt yli 30v. Että olisiko sitä elämässä muutakin…

Re: Ostaisko toisen vai luopuisko kokonaan hepoista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.7.26 18:00:45

Itse tällä hetkellä pitäisin taukoa. Nauttia vähän muusta elämästä ja säästää rahaa.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   2.7.26 20:34:19

Riippuu mitä haluat. Itse nautin nimenomaan hevosten kanssa touhuamisesta enkä kaipaa muuta elämään. Eli ostaisin uuden hevosen.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   2.7.26 20:54:35

Jos hetkenkin tuntuu siltä että jaksaako, kannattaa ottaa tauko. Ihan kokemuksesta.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   3.7.26 11:17:58

"Jos hetkenkin tuntuu siltä että jaksaako, kannattaa ottaa tauko"

Nimenomaan. Kokeilee mitä kaikkea muuta on ja miettii mitä oikeasti haluaa, ei vain sitä mihin on tottunut.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   3.7.26 11:40:55

Pitäisin taukoa. Muista, että aina voi palata hevosten pariin, jos siltä tuntuu. Tekisi varmasti hyvää välillä kokeilla muutakin.

Lähettäjä: Mini 
Päivämäärä:   4.7.26 00:07:53

Kiitos vastauksista. Itsekin taidan oikeasti olla tauon kannalla, mutta tuntuu pahalta laittaa ns. hyvässä iässä oleva hevonen pois. Sillä vain on yhtä sun toista pienempää ja suurempaa murhetta, minkä vuoksi kodin löytäminen sille olisi todella haastavaa enkä haluaisi murehtia, että päätyy vääriin käsiin. Lopullinen päätös on vain niin vaikea :/

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.7.26 09:41:16

Minä vein yksin jääneen ikähevosen teurastamoon ja lopetin koko hevoshomman. Kylläpä helpotti enkä ole katunut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.