Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko vaihdattanut linssit vanhoihin kehyksiin?

Lähettäjä: Sunglasses 
Päivämäärä:   2.7.26 16:32:05

En millään saa kunnollisia uusia aurinkolaseja. Ekat jotka ostin ovat tosi hyvät. Istuvat päässä hyvin. Mulla aurinkolaseissa vahvuudet enkä noilla vanhoilla näe tarpeeksi hyvin kun ovat pääasiassa autolla ajaessa käytössä, joten on ollut pakko ostaa uusia.

Yhdet uudet ostin joskus mutta ne painavat nii paljon etteivät pysy päässä. Ovat jääneet käyttämättä. Vuosi sitten ostin taas uudet, mutta ne ovat ihan vinot. Toinen linssi on paljon lähempänä silmää kuin toinen ja töhriintyy kun ripset osuvat koko ajan linssiin, ja ovat tietysti ikävän tuntuiset päässä.

Kumpiakin epäsopivia olen käynyt laitattamassa liikkeessä mutta eivät kuulemma pysty tekemään enempää mitä nyt ovat sankoja väännelleet.

Sopivat aurinkolasit olisi kivat joten aloin miettimään että jos vaihdattaisin noihin vanhimpiin kehyksiin uudet linssit. Mutta tekeekö mikään liike enää tuollaista? Hinnalla ei väliä, kun on tähänkin mennessä mennyt jo monta satasta hukkaan. Kunhan eivät pilaisi noita vanhojakin.

Kokemuksia?

Re: Oletko vaihdattanut linssit vanhoihin kehyksiin?

Lähettäjä: Kiki Looppi 
Päivämäärä:   2.7.26 16:49:58

"Hinnalla ei väliä", tuon kun sanot heti kun liikkeeseen astut, niin eiköhän homma onnistu.

Päivämäärä:   2.7.26 16:57:12

Ei nykyään saa kaikkea edes rahalla, etenkin lopputuloskin pitäisi olla kunnollista.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   2.7.26 17:08:40

Eikö se nyt ole ihan normaalia vaihtaa vaan linssit?!

Päivämäärä:   2.7.26 17:13:44

Mä oon ainakin vuosikymmeniä ostanut koko setin koska tulee halvemmaksi. Enkä ilman rillejä pärjäisi hetkeäkään joten vanhoja kehyksiä ei voi luovuttaa linssien vaihtoon. Yleensä kehykset myös jo huonossa kunnossa kun lasit uusii. Mut sehän on hyvä jos on mahdollista.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   2.7.26 17:19:51

Minne kehykset pitää lähettää, jos haluaa pelkät linssit? Kehysten säätö auttaa sopimattomuuteen!

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   2.7.26 17:20:43

Kuulin sivusta kerran kun lasiliikkeen myyjä sanoi asiakkaalle, ettei tule laseille mitään takuuta työlle jos vanhoihin kehyksiin laitetaan. Lisäksi ainakin muovikehykset kuivaa ajan kanssa ja helposti siksi rikkoontuvat kolahtaessaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.7.26 17:24:25

Yksityiset ketjuun kuulumattomat optiikkaliikkeet, jotka itse hiovat linssit takahuoneessa, laittavat kyllä uudet linssit vanhoihin pokiin. Kannattaa asioida sellaisessa.

Lähettäjä: **** 
Päivämäärä:   2.7.26 17:30:41

Se oli täysin normaalia joskus vuonna keppi ja kivi, että vaihdettiin laseihin vain uudet linssit.

Nykyään toki saattavat optikkoliikkeissä nikotella, mutta kyllä heiltä varmasti pitäisi sellainenkin palvelu vielä löytyä. Toki heitä ottaa aivoon kun eivät saa myytyä kalliita uusia pokia.

Päivämäärä:   2.7.26 17:40:31

"Kehysten säätö auttaa sopimattomuuteen!"

Luepa aloitus uudelleen.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   2.7.26 18:13:10

Tätä firmaa meinasin kokeilla;

https://linssikauppa.fi

https://urly.fi/4a7k

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.7.26 18:15:20

Tottakai vanhoihin sankoihin voi laittaa uudet linssit. Samalla tavallahan ne "raakalinssit" joudutaan hiomaan sankoihin sopiviksi, oli sangat uudet tai vanhat. Vanhoissa sangoissa voi tulla toki ongelmaksi se, että ruuvit eivät enää kiristy tarpeeksi ja linssi voi olla sen takia huonosti kiinni, mutta se on tapauskohtaista. Ja sen kyllä tuntee itekin käsissään, jos sangat on niin hepsankeikat, etteivät pysy enää kasassa.

"Vuosi sitten ostin taas uudet, mutta ne ovat ihan vinot. Toinen linssi on paljon lähempänä silmää kuin toinen ja töhriintyy kun ripset osuvat koko ajan linssiin, ja ovat tietysti ikävän tuntuiset päässä."

Tämä ei tullut jo sovittaessa ilmi? Tuolloinkin pitäisi pystyä taivuttaman sankaa korvan takaa ja nenätyynyistä. Vai oliko sangat vinot sitten kun ne tulivat takaisin?

"Mä oon ainakin vuosikymmeniä ostanut koko setin koska tulee halvemmaksi. Enkä ilman rillejä pärjäisi hetkeäkään joten vanhoja kehyksiä ei voi luovuttaa linssien vaihtoon. Yleensä kehykset myös jo huonossa kunnossa kun lasit uusii. Mut sehän on hyvä jos on mahdollista."

Yksi vaihtoehto voisi olla käyttää piilareita sen viikon-kaksi, mitä linssien laittaminen vie, jos vanhat sangat on vielä käyttökelpoiset.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.7.26 18:47:40

Niitä laseja voi ihan ilmaiseksi käydä säädättämässä.

Ainakin specksaversilta saa omiin kehyksiin uudet linssit, olikohan 80e+linssien hinta

Lähettäjä: .,. 
Päivämäärä:   2.7.26 19:12:46

Mulla on liisarilasot, linssit vaihdetaan sitä mukaan kun näkö muuttuu. Ei siinä tarvi olla kauan ilman laseja, kun tilaavat uudet linssit ja vaihtavat ne sitten alle 10 minuutin.

Luulis että ihan omaksi ostettuihin laseihin saa vaihdettua samalla tavalla.

Lähettäjä: Kummitus 
Päivämäärä:   2.7.26 21:27:04

Hämeenlinnan Instrumentariumissa vaihdatin muutamia vuosia sitten linssit vanhoihin kehyksiin. Tehtiin näöntarkastus ja valittiin linsseihin ohennus jne. Kun linssit saapuivat niin menin liikkeeseen ja odottelin n. 15 minuuttia niin optikko asensi linssit vanhojen tilalle. Maksoi linssipaketin ja jonkun kympin asennuksesta. Voin suositella oman kokemukseni perusteella.

Lähettäjä: 5rotua 
Päivämäärä:   2.7.26 21:33:24

Niin ennen sai vanhoihin kehyksiini vaa uudet linssit . Nyt ei onnistu vaa aina uudet kehykset pitää ottaa.

Lähettäjä: Tallipaikka 
Päivämäärä:   3.7.26 00:35:12

Silmäasemallakin tehdään, jos kehys sen kestää. Li ssit + 50 e linssitysmaksu.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.7.26 01:38:30

On kyllä kumma etteivät ole saaneet sopimaan. Ovatko muovia? Itselle tuli yllätyksenä, että muovipokat vääntyy linssityksessä pahimmillaan kelvottomaksi..

Lähettäjä: Tiistai 
Päivämäärä:   3.7.26 08:44:24

Olen vaihtanut, hyvä tuli. Oli kyllä metallikehykset jotka kesti käyttöä.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   3.7.26 09:10:44

Olen vaihdattanut linssejä sekä silmälasien että aurinkolasien kehyksiin. Tulee lähes samoihin hintoihin kuin kokonaan uusien kehyksien + linssien ostaminen, mutta ei se sen kalliimpaa ole. Olen lisäksi Ray Banin ihan perus Aviatorseihin vaihdattanut vahvuuksilla olevat linssit. Kaikki onnistuu kyllä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.