Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uusperhe joka asuu eri osoitteissa?

Lähettäjä: Lapseton 
Päivämäärä:   1.7.26 22:15:56

Leikittelen ajatuksella uusperheestä jolla olisi kaksi kotia. Mies voisi asua edellisestä liitosta olevien lasten kanssa omakotitalossa ja mulla voisi olla oma asunto kaupungissa. Lapset miehellä pari kertaa kuukaudessa muutaman päivän ja lomilla pidempään. Lasten kanssa ei sinänsä mitään ongelmaa, mutta musta tuntuu että oon aina se ylimääräinen kun lapset isällään. Hyvin voisin ne ajat olla omassa kodissani ja sit toki tavata lapsia yhteisen tekemisen ja retkien parissa (kuten tapaan vaikka ystävien lapsia).

Sitten tulee se mutta. Mä haluaisin myös omia lapsia. En oikeen tiedä miten sen saisi sopimaan tähän yhtälöön. Toisaalta olin valmis itselliseen äitiyteen tai kumppanuusvanhemmuuteen ennen kun tapasin miehen. Mutta katkeroituuko siinä sitten vaan jos miehellä on omat lapset ja mä oon yksin koliikkia itkevän vauvan kanssa kaupunki asunnossa.

Toki toivon myös että oma, tai siis yhteinen lapsi voisi kaventaa kuilua lapsiarjessa mutta jos niin ei käy niin voiko kahden kodin taktiikka toimia pidemmän päälle?

Mitkä on tän asetelman uhkat ja mahdollisuudet?

Re: Uusperhe joka asuu eri osoitteissa?

Lähettäjä: x=y 
Päivämäärä:   1.7.26 22:17:22

"Sitten tulee se mutta. Mä haluaisin myös omia lapsia. En oikeen tiedä miten sen saisi sopimaan tähän yhtälöön."

Vaihtamalla miestä. Vai mikä tässä nykyisessä muka on niin erikoista, ettei joku toinen mies voisi tarjota samaa?

Lähettäjä: Kääl 
Päivämäärä:   1.7.26 22:24:11

Rusinat pullasta harvoin onnistuu.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   1.7.26 22:26:30

Ehkä toi onnistuu vielä silloin, kun sitä yhteistä lasta ei ole, eikä ole tulossa. Mutta sen jälkeen se kuulostaa aika hankalalta yhdistelmältä. Jos mies on just se ainoa, minkä haluat, lapset tulee kaupan päälle. Näin se vaan on. Voit sitten itse miettiä, onko mies sen arvoinen, että lähdet uusperhekuvioon mukaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.7.26 23:02:45

Yhteinen lapsi olisi sitten myös miehen. Haluaisiko hän olla erossa lapsestaan ettei sinun tarvitse viettää aikaa hänen jo olemassa olevien lastensa kanssa?

Lähettäjä: Ruska 
Päivämäärä:   1.7.26 23:10:02

Tätä itse asiassa useampikin uusperhe tekee. Ja voihan niitä lapsia tuohonkin hankkia, tai sitten odottaa että miehen lapset kasvaa, ja sitten muuttaa yhteen ja hankkia niitä lapsia.

Lähettäjä: Örp 
Päivämäärä:   1.7.26 23:28:33

Hötölä on kyllä uusperheasioissa hauska.

Ehdottomasti ei voi muuttaa yhteen uuden kumppanin kanssa koska lapset.

Erilliskodit ei toimi koska ei voi kerätä vaan rusinoita pullasta.

Parempi vaan eronneen lapsellisen olla sinkkuna niin pitkään kun lapset asuu kotona ;)

Me asutaan kumppanini kanssa omia kotejamme lapsiviikoilla (hänellä viikko-viikko-huoltajuus, itsellä ei lapsia eikä lapsihaaveita) ja lapsettomat viikot sitten yhdessä mun taloa. Tähän on monia syitä: on syytä epäillä että lasten toinen biovanhempi ei tule asumaan nykyisellä paikkakunnalla (eli siellä missä lapsien molemmat kodit ja koulut jne) kovinkaan pitkään ja odotetaan sen ratkaisua ennen kuin ruvetaan miettimään omaa sijoittumista. Kummankaan nykyinen talo ei sovellu kaikille osallisille, siis mun talo ei ole riittävän iso lapsiperheelle mutta kumppanini talo taas ei palvele mun eläinlaumaa, joten sellaista helppoa jomman kumman talon valintaa ei ole voitu tehdä. Lisäksi on se sijoittuminen, mun talo on eri kunnassa ja jopa maakunnassa kuin lasten jutut, vaikkei välimatkaa olekaan kuin parikymmentä km. Eli pitäisi myydä kaks taloa ja ostaa yksi - jostain. No, koska epäillään että toinen biovanhempi aikoo muuttaa kauemmas koska on löytänyt sieltä uuden kumppanin ja siirtynyt jo töihinkin sinne, niin todennäköisesti lapset jäisi mun kumppanille pääasiassa ja toinen vanhempi jäisi viikonloppuvanhemmaksi. Mä taas en ehkä kuitenkaan olis valmis siihen että saisin lapsista vapaata vain tyyliin joka toinen viikonloppu - joten löysässä hirressä tässä roikutaan. No, oikeasti nykytilanne on ihan hyvä, mutta en tiedä miten parisuhde toimisi jos yhdessä asuminen vähenisi merkittävästi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.7.26 10:10:57

Eronneen vanhemman uusi suhde voi olla ihan ok asia mutta usean eri sarjan lapset on vain itsekkyyttä.

Aloittajan kannattaa etsiä lapseton mies jos se oman lapsen hankkiminen on tärkeää.

Nuo jo yhden lapsiperheen munineet yksilöt tuskin saa uuttakaan lapsiperhettä, jossa vielä enemmän vaikeusastetta, toimimaan.

Eronneet eroaa tilastollisesti hyvin suurella todennäköisyydellä seuraavastakin liitosta ja lapselliset lapsettomia useammin. Lisäksi etäsuhteen, jos ne nyt edes on suhteita, ei yleensä toimi. Eikä etenkään lasten kanssa.
Alkaisi taistelu siitä että vanhemmat lapset häiritsee vauvahöttö-arkra ja vähintään niitä ei voi nähdä kun uudella purjolla on hammas tulossa.
Haluatkonoikeasti miehen joka on valmis noin idiootyimaiseen kuvioon vaikka on jo kokenut kaiken moneen kertaan ilman lisähaasteita ja silti epäonnistunut? Tai joka on valmis hylkäämään jo olemassa olevat lapset saadakseen uuden hoitonsa pysymään tyytyväisenä ja päästäkseen lisääntymään lisää?

Voin vakuuttaa ettet halua yksinhuoltajaksi ja samalla deittailla lapsesi isää. Se tunnemylläkkä olisi aivan liian raskas kenellekään. Parempi vaan erota heti kunntesti on plussalla jos kerran haluat yksin tuon ihmeotuksen jälkeläistä hoitaa.

Päivämäärä:   2.7.26 10:22:16

Minkä ikäiset lapset sun miehellä on? Jos vaikka ovat nyt 6 ja 8 ja päätätte yhteisiä lapsia hankkia, niin ikää heillä on ainakin vuosi lisää sitten, kun eka lapsi syntyy. Plussaa on että mies tuntee lapsiarjen.

Jossain vaiheessa isot lapset täyttävät 18 ja siitä pikku hiljaa alkavat pohtia omaan kotiin muuttoa. Sitten teillä on aikaa asua myös vain yhteisten lasten kanssa.

Näin meillä oli. Miehen lasten kanssa oli pitkään hankalaa, mutta nykyään he ovat vain plussaa ja on kiva, että yhteisillä on fiksuja isompia, täysi-ikäisiä sisaruksia.

Muutimme nopeasti siis yhteen ja tosiaan ekat vuodet oli vaikeita monella tapaa. Mutta nyt ne ovat menneisyyttä ja sitä on kasvanut ihmisenä aika paljon.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   2.7.26 10:26:41

"Plussaa on että mies tuntee lapsiarjen" ja ei ennenkään ole siinä onnistunut.

Kiva kun toinen on jo "done that & failed"

Lähettäjä: Mea 
Päivämäärä:   2.7.26 10:29:52

Ei kait se nyt sitä tarkoita, että jos parisuhde on tullut tiensä päähän niin olisi lapsiarjessa epäonnistunut =D. Eikä oikeastaan siinä parisuhteessakaan epäonnistuta, vaan syystä tai toisesta nuo ihmiset eivät ole enää halunneet yhdessä jatkaa ja that's it.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   2.7.26 10:34:29

Voihan tuo toimiakin, mutta eihän se ole uusperhe tai mikään perhe, jos asutaan eri osoitteissa, eikö olla missään tekemisissä toisen (tai miehen osalta oman tulevan!) lapsen kanssa. Se on vanhempien välinen tapailusuhde.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   2.7.26 11:13:41

Miksi haluat niitä lapsia ja juuri tämän miehen kanssa ? Hänen lapsensa eivät sinua kiinnosta ettekä ole osanneet yhteisellä sävelellä ratkaista suhdetta lapsiin niin täytyy vain ihmetellä miten realistinen on omien lasten halu JA ennen kaikkea miten samalla sivulla olisitte yhteiselle lapsellenne vanhempina.

Päivämäärä:   2.7.26 11:27:02

"Kiva kun toinen on jo "done that & failed""

Niin tuohan siis pätee miehen aiempaan parisuhteeseen. Ja kaikkien muidenkin eronneiden parisuhteisiin.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   2.7.26 11:38:43

Siis alottajalle on liikaa nämä lapset jotka käy joka toinen vkl?? Siis ne 4 päivää kuukaudessa on liikaa?? Ja suunnittelee lasta jonka hoitas pääasiassa yksin? Jos se mies ne omat lapsensa huolehtii niin en nyt ymmärrä aloittajaa yhtään. Eihän niistä lapsista mitään haittaa ole.

Lähettäjä: Pade 
Päivämäärä:   2.7.26 11:40:42

Voin omasta kokemuksesta käsin sanoa, että ei se yhteisen lapsen tekeminen auta siihen jo olemassa olevaan ongelmaan. Tai vaikkei ongelmaksi kokisikaan, mutta onhan sinulla tuossa selkeästi jokin mikä hiertää. Se hiertäminen ei lopu omaan lapseen, vaan tulee uusi ongelmia ja hiertämisiä. Saat niitä siis lisää. Aniharvoin tuollainen kuvio toimii ja toimiakseen parisuhteen tulee olla perustuksiltaan todella vankkaa tekoa.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   2.7.26 12:11:11

Taas haukutaan mies pystyyn epäonnistumisesta ilman että tiedetään mitään eron syistä. Nainenhan ei vaan voi sitä parisuhdetta sössiä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.7.26 14:21:16

En muista ennen kuulleeni ihmisestä, joka tarkoituksella haluaisi deittailevaksi yh-äidiksi.

Lähettäjä: Tämä 
Päivämäärä:   2.7.26 14:56:40

Minullakin särähti korvaan tuo, että millä "mittarilla" tuo on uusperhe? Oletteko naimisissa? Tuo on tapailua, seurustelua.

Itsekin sanoisin että jäitä hattuun nyt. Tuossa kuviossa on liian monta hälyttävää tekijää jo nyt, saati uuden vauvan kanssa. Monta hyvää kommenttia tullut. Tosiaan jos otat puolison, jolla on lapsia, niin pakettiin kuuluu myös ne lapset. Joko valitset ihmisen joka ei ole vielä lisääntynyt, tai odotat tilanteen järkiintymistä. Miten joku voi edes ajatella muuta..? Lapsia tehdään suhteiden alkuvaiheessa sinne tänne, ajattelematta yhtään heidän parastaan.

Päivämäärä:   2.7.26 16:41:27

"Eikä oikeastaan siinä parisuhteessakaan epäonnistuta, vaan syystä tai toisesta nuo ihmiset eivät ole enää halunneet yhdessä jatkaa"

Ei niin, vaan mies on epäonnistunut parinVALINNASSA.

Lähettäjä: Lapseton 
Päivämäärä:   2.7.26 16:54:06

Lapset on isällään pääsääntöisesti joka toinen viikonloppu ja lomilla aina pidempään. Äitinsä asuu eri paikkakunnalla jossa koulu ja päiväkoti.
Muuten asutaan miehen kanssa pitkälti saman katon alla, mutta useimmiten lasten tullessa poistun "takavasemmalle" omaan kotiini ja annan miehen keskittyä lapsiin. Meillä on lasten kanssa ihan hyvät välit ja nähdään kyllä aina kun he täällä ovat. Käydään porukalla uimassa tms. Mulla ei vaan ole mitään roolia miehen luona kun lapset on siellä. Mies tietenkin keskittyy heihin ja ollaan todettu että molemmille on ihan ok että oon silloin omassa kodissani. Mies on vuosia hoitanut lapset itse ennen meidän suhdetta, niin ei se sinne nytkään tarvitse apuja.

Toinen vaihtoehto toki olisi päättää suhde ja etsiä toinen mies kenen kanssa lisääntyä. Tämä mies nyt tässä vaan sattuisi olemaan suhteessa kanssani ja ihan tosissani pohdin voiko homman saada toimimaan. Tilanne voi olla myös se että laitan suhteen poikki, en löydä uutta kumppania ja sitten yritänkin itselliseksi äidiksi kohta.....että että mikä nyt sit olis hyvä vaihtoehto.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.