Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Inhoan asua Helsingissä.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   1.7.26 21:31:02

Vaikka olen koko ikäni asunut " stadissa "
Ei tämä enää tunnu samalta kotikaupungilta, en tiedä olenko minä muuttunut vai stadiko on muuttunut?
Mutta täällä on nykyään hirveän kallista, likaista, joka paikka remontissa, ahdasta.
Liikaa ihmisiä, liian vähän töitä.
Ennen oli kiva käydä keskustassa shoppailemassa, kivijalka kauppoja oli joka paikassa, oli stockman, sokos, anttila jne. Kaikki kuopattu ja mitään ostettavaa ei ole enää missään, kaikki myytävä on siirtynyt nettiin ja taloja puretaan.
Hirveän levotonta joka paikassa.
Ratikka kiskoja kaivetaan joka paikkaan ja missään ei ole enää tilaa hengittää. Pelkkiä räkälöitä ja pizzerioita.

Apua, tukehdun.
Minne muuttaisin ?

Re: Inhoan asua Helsingissä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.7.26 21:31:34

Turkuun.

Päivämäärä:   1.7.26 21:53:17

Kiitos mutta yhtä paha niinkuin myös Tampere ja muut isommat kaupungit.
Töissä pitäisi kuitenkin jaksaa Helsingissä käydä.

Lähettäjä: Turpa 
Päivämäärä:   1.7.26 21:55:37

Kehyskuntiin junaradan varrelle. Tsekkaa Vantaa, Espoo, Järvenpää, Kerava, Kirkkonummi.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   1.7.26 21:56:05

Muutapa Joensuuhun, sieltä voisi löytyä töitäkin, ihmiset mukavia ja rentoja, palveluitakin on ja asunnon voit hommata jostain rauhallisesta paikasta tai jostain ympäryskunnasta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.7.26 22:00:34

Mulle tulis mieleen Porvoo. Siellä on vielä kivoja kivijalkaliikkeitä.

Lähettäjä: ex 
Päivämäärä:   1.7.26 22:06:10

"Mutta täällä on nykyään hirveän kallista, likaista, joka paikka remontissa, ahdasta.
Liikaa ihmisiä, liian vähän töitä."

Asuin ysärillä stadissa ja tunnistan kaupungin tuosta kuvauksesta täydellisestä. Joten joo, ei tämä mikään äkillinen muutos ole tai oikeastaan muutos lainkaan. Mitä olen nyt esim tänä kesänä käynyt niin jos mitään, on ehkä aavistuksen fressimpi kuin silloin. Eli kyllä tämä kuulostaa nyt ihan "you" problemilta tai ei ainakaan asialta, jonka pitäisi tulla minään yllätyksenä.

PS. Käsittääkseni stokka ja sokos toimivat Helsingissä ihan normaalisti ja samoilla paikoilla kuin ennenkin, joten en ymmärrä mihin aloittaja tuolla edes viittaa?

Päivämäärä:   1.7.26 22:08:39

>porvoo

Liian ruotsinkielinen.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   1.7.26 22:19:59

Porvoossa on kyllä kivoja putiikkeja, mutta ei sieltä ole mitään tolkkua käydä joka viikko Helsingissä töissä. Tiedän, joo monet käy, mutta onhan se matka ihan tolkuton pala arkea. Ruotsinkielisyyttä en näe ongelmana, kaiken asioinnin saa siellä hoidettua suomeksikin ja kuulee niitä vieraita kieliä kaupungilla muissakin kaupungeissa. Helsingissä enemmänkin ongelmia saada palvelua enää suomeksi, kun esim. ravintolan henkilökunta saattaa puhua vain englantia, ei sanaakaan suomea.

"Käsittääkseni stokka ja sokos toimivat Helsingissä ihan normaalisti"
-olisiko huonot ajat heikentäneet valikoimaa? Ainakin itse olen joskus välillä huomannut stokkan tarjonnan olevan aika anttila-tasoa, jolloin menetetään se tunnelma, joka stokkalla asiointiin parhaimmillaan liittyi it-buumin huumassa joskus yli 20v sitten. Varsinkin Oulun stokka muuttui melko halpakauppahenkiseksi valikoimaltaan ennen sulkemistaan.

Lähettäjä: Kääl 
Päivämäärä:   1.7.26 22:21:45

Porvoo ei oikeastaan ole enää kovin ruotsinkielinen. Vain kaupungin työntekijät on ruotsinkielisiä ja jollain voi olla todella huono suomenkieli.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   1.7.26 22:25:50

Vantaa, Järvenpää, Hyvinkää, Kerava -> hyi saasta, en ikinä muuttais noihin!

Lähettäjä: × 
Päivämäärä:   1.7.26 22:31:34

Miinan ilmoitus on ilouutinen kyseisten kaupunkien asukkaille.

Lähettäjä: 02100 
Päivämäärä:   1.7.26 22:59:09

Muuta Espooseen!

Lähettäjä: pekka 
Päivämäärä:   1.7.26 22:59:46

"Porvoo ei oikeastaan ole enää kovin ruotsinkielinen."

Porvoossa ovat suomenkieliset olleet enemmistönä jo kauan - eli maalaiskunnan ja kaupungin yhdistymisestä saakka.
Muuten Porvoo on lähinnä Helsingin nukkumalähiö - iltapäivästä lähtien kaupungilla näkee enemmän autoja kuin jalankulkijoita. Iltaelämästä on vain vanhempien ihmisten muistot jäljellä.

:))

Päivämäärä:   1.7.26 23:25:32

Stocka ja sokos oli joskus upeita liikkeitä, monessa kerroksessa.
Mitä niissä nykyään on ? Ei mitään !!
Espoo ja Vantaa on vähän niinkuin sama asia. Kirkkonummea olen miettinyt ja Porvoo, ei kiitos. Turisteja liikaa.
Haluan ympärilleni luontoa ja rauhaa, puhdasta ilmaa hengittää.

Päivämäärä:   1.7.26 23:26:07

Kirkkonummikin on ruotsinkielinen.

Päivämäärä:   1.7.26 23:34:32

Omaan kotikaupunkiin voi myös muodostua ajan kanssa ristiriitaiset tunteet. Tunnistan saman omani kanssa, vaikka kaikki ihastelee millainen ihanan sopusuhtainen ja kiva kaupunki entinen kotini on. Mulla ei ole sinne enää kunnollista sidettä ja paljon on muuttunut nuoruudesta - ja minä tietty oon muuttunut myös.

Asuin myöhemmin Helsingissä viisi vuotta, mutta en osannut asettua sinne. Nyt asun Vantaan puolella ja pääsen pitkille metsälenkeille ihan takapihata, ilma on raikkaampaa ja ympäristö siistimpi. Vantaalla on maineensa, mutta tää mun alue on kyllä todellinen lintukoto.

Päivämäärä:   1.7.26 23:36:40

Ennen helsingin lähiöt oli hiljaisia ja rauhallisia missä aikuiset kävivät töissä ja lapset koulussa, illat leikittiin ulkona ja noin kello 19 piti kaikkien lasten mennä pihoilta kotiin ja lähiöihin laskeutui rauha, joku satunnainen ohikulkija tai iltavuoro lainen tuli bussilla kotiin.
Nykyään ne lähiöt jotka ei ole lahonneet käsiin ja rapistuneet kasaan ( esim.kulosaaren ostari ) ovat slummiutuneet ja joka nurkassa on joku outo hiippari myymässä jotain laitonta tai sitten nämä jotka vetää rasismikortin esiin joka käänteessä tappelevat sankoin joukoin kuuluvasti, sireenit soi ja lapset itkee.

Vaikka omat ajatukset on varmasti muuttuneet niin näin on kyllä stadikin.
Eipä huvita enää iltaisin lähteä kävelylle enää, paisti jos sattuisi olemaan kaksi koulutettua laumanvartijaa mukana. Aiemmin oli ihana kesäiltaisin kävellä vaikka Puotilan rannoilla ihan yksin.

Päivämäärä:   1.7.26 23:41:01

"Haluan ympärilleni luontoa ja rauhaa, puhdasta ilmaa hengittää."

Mutta samalla pitäisi päästä Helsinkiin (keskustaan?) töihin joka päivä. Ei onnistu jos Porvookin on liian kaukana.

Lähettäjä: Kukkuu 
Päivämäärä:   1.7.26 23:44:08

Kulosaaren lähiö-hahhahhaa. Vai oli lähiöt ennen lintukotoja?
Muuta Hankoon.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   1.7.26 23:47:09

Kuusamoon

Päivämäärä:   1.7.26 23:53:06

Kukkuu : ainakin paljon enemmän kuin nyt.
Piste : Kirkkonummi on kauempana kuin Porvoo, enkä ole kirjoittanut että Porvoo olisi liian kaukana.

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   2.7.26 00:56:40

J, Sipoo on kivaa seutua, on luontoa ja rauhaa ja lyhyt matka Hesaan.
Ja olen kanssasi samaa mieltä, että kyllä on Helsinki muuttunut paljon, eikä hyvään suuntaan.
Muutin itse 16 vuotta sitten Keski-Suomesta ja silloin oli kyllä hienoa asua Helsingissä. Oli Anttilatkin vielä ja niinkuin sanoitkin, ulkona pystyi kävelemään ihan rauhassa vaikka yöllä baarista kotiin tai ajelemaan rauhassa autolla keskustassa yöllä kun ei ollut noita sekopää takseja. Tai näin paljon mamuja mitä nyt. Ahdistaa edes käydä Helsingin ytimessä. On vain tunne että nyt äkkiä pois täältä.

Päivämäärä:   2.7.26 00:57:44

>tai näin paljon mamuja mitä nyt

Nyt ois sitä peisettiä.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   2.7.26 06:34:24

Ei tainnut 16v. sitten olla enää anttiloita...mennään 30v. taaksepäin niin oli.

Lähettäjä: Pancake 
Päivämäärä:   2.7.26 07:49:05

Itse viihdyn erinomaisesti Järvenpäässä! Käyn täältä käsin Helsingissä töissä.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   2.7.26 08:08:35

Viimeinen Anttila on suljettu 2016. Laskujeni mukaan siitä on 10 vuotta.

Päivämäärä:   2.7.26 08:31:56

"kivijalka kauppoja oli joka paikassa"
"Turisteja liikaa."
"Haluan ympärilleni luontoa ja rauhaa, puhdasta ilmaa hengittää."

-Hoksaatko itse yhtään mikä toiveissasi on ristiriitaista?
Koska ihmiset muuttaa rauhallisuuden tavoittelussaan kauas kaikesta, ne asioi autolla peltomarketeissa, eikä kivijalkaliikkeissä. Siksi kivijalkaliikkeitä ei enää ole missään muualla, kuin vain turstien kansoittamilla kadunpätkillä. Muualla ei riitä kysyntää. Eli jos haluat kivoja kivijalkaliikkeitä, joudut asioimaan turistialueella.

Porvoossa turisteja on joo paljon yksittäisinä päivinä vuodesta, mutta häiriöksi asti silloinkin vain parilla kadulla vanhassa kaupungissa. Menee kadun yli cittarin puolelle kaupunkia, niin eipä näy juuri ketään. Kivoissa putiikeissa voi käydä niinä harmaina kevät ja syyspäivinä, kun turistit jää kotiin. Vanhaan kaupunkiin turistien keskelle asumaan päästäkseen pitää odottaa aika kauan sopivan kohteen myyntiin tuloa ja maksaa suunnilleen Eiran neliöhintoja, joten Porvoossa asuminen ei ole pääsääntöisesti tarkoita pienellä turistialueella asumista.

Mutta Sipoossa löytyy maaseudun rauhaa ja se on lähempänä Helsinkiä kuin moni muista mainituista, joten voisi palvella aloittajan tarpeita.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.7.26 09:36:45

Olen asunut Porvoossa jo yli 40v. Valitettavasti ruotsinkielisyys näkyy siellä mm. toimintojen päällekkäisyytenä. Eniten olen kokenut haittaa silloin, kun lapseni kävivät ala-astetta, mm. koulukyydityksissä ja lasten liikuntatoimissa. Monella muullakin alalla näkyi vaikutusta, esim. kirjastotoimessa.
Nykyisinkin on vaikutusta esim. kyläkoulujen sulkemisessa. Ruotsinkieliset koulut saavat jatkaa, kun koulukyyditysmatkat tulisivat lapsille liian pitkiksi, mutta ne eivät ole liian pitkiä suomenkielisille.
Ja vielä vinkki, joihinkin putiikkeihin kannattaa pukeutua vähän "fiinimmin" paremman palvelun saamiseksi :)

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   2.7.26 10:04:59

Asun Helsingissä ja rakastan kotikaupunkiani, mutta harvoin käyn Stokka-Forum-Rautatieasema -kolmiossa, joka monille edustaa koko Helsinkiä. Asun ja olen asunut muutamassa paikassa kantakaupungin laitamilla, paikoissa, joista löytyy hyvät kulkuyhteydet (ratikka/metro), merenrantaa, puistoja ja metsää, ruokakauppaan pari sataa metriä, ja myös ravintoloita (ei vain pizza-kebab), jäätelöbaareja ja kahviloita kävelymatkan päässä. Eikä ole järjestyshäiriöitä, eikä näillä neliöhinnoilla todellakaan slummia.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   2.7.26 10:17:40

Hyvinkää. Kiva kaupunki luontolähellä, junalla pääsee nopeasti Hesaan. Stokka ja Sokos monessa kerroksessa edelleen. Paljon osastoja. Kalliita kauööoja molemmat.

Päivämäärä:   2.7.26 10:23:42

Mä oon syntyjäni paljasjalkainen stadilainen. Muutin yli 30 vuotta sitten rannikkopohjanmaalle enkä kaipaa enää takaisin pääkaupunkiseudulle. Täällä asuminen on paljon halvempaa, täällä on väljempää, tilaa hengittää ja olla rauhassa jos ei viihdy ihmisvilinässä.
Keväällä jouduin käymään stadissa ja ahdistuin ihmispaljoudesta, metelistä, likaisuudesta ja ruuhkista. Ainut hyvä puoli reissussa oli että stokkalta sai hanhenrasvaa ;DD

Päivämäärä:   2.7.26 13:37:09

” Asun Helsingissä ja rakastan kotikaupunkiani, mutta harvoin käyn Stokka-Forum-Rautatieasema -kolmiossa, joka monille edustaa koko Helsinkiä.”

Mulla menee helposti pari kolme kuukautta, että käyn Helsingin keskustassa. Ei siellä oikein ole mitään sellaista mitä en saisi lähempää ja helpommin ja tästä on kuitenki vaan noin 8 kilometriä keskustaan.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   2.7.26 13:41:24

En ikinä muuttaisi Helsinkiin. Käyn Tampereelta käsin töissä Helsingissä. Helsinki ei houkuttele asumaan.

Päivämäärä:   2.7.26 15:31:59

Ihmetyttää puhe kivijalkakauppojen puutteesta. Esim. Aleksi, Freda ja Pohjois-Espa ovat täynnä niitä. Anttiloita en kaipaa.

Ymmärrän kaipuun luonnontauhaan, mutta vastapainona on yleensä se, että tapahtumat puuttuvat. Mutta arvostuskysymys.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.7.26 15:57:21

Viiva - Porvoo on kaksikielinen mutta suomenkieliset ovat enemmistö . Et ilmeisesti ole käynyt siellä ?

Lähettäjä: O/ 
Päivämäärä:   2.7.26 15:59:55

Aloittaja kuvasi täydellisesti nyky-Helsingin. Tampere ja Turku ovat samanlaisia helvettejä.

Nykyään nautin pienen merenrantakaupungin eduista ja rauhasta niin kotona kuin töissä. Täällä ei ole edes punkkeja jos katsoo missä kulkee.

Lähettäjä: niikka 
Päivämäärä:   2.7.26 16:19:20

Olen pyörinyt helsingissä 90-luvun lopulta lähtien, ja minusta kaupungissa on tapahtunut myös paljon positiivista. On terasseja ja iloista meininkiä kaduilla - aivan erilainen meininki kuin ysikytluvun harmaassa masentuneisuudessa.

Se on totta, että globaali trendi kivijalkakauppojen häviämisestä vaikuttaa helsingissäkin. Toisaalta, kävin eilen keskustassa kaupoilla ja onhan siellä kauppoja vielä enemmän kuin ehtii kiertää, ei ole mitenkään tyhjää.

Asuin välissä hetken myös isommassa kaupungissa, sen jälkeen helsinki tuntuu oikein herttaiselta ja toimivalta.

Veikkaan että aloittajalla on enemmän sellainen juttu, että iän myötä kaupunkielämä ei vaan niin kovasti enää houkuttele: sitä kaipaa enemmän omaa rauhaa ja tilaa, ja ihmisjoukot ja hälinä alkaa ahdistaa. Sellaista se vähän on. Parikymppisenä on kiva kun on koko ajan ihmisiä ympärillä ja meininkiä, iän myötä alkaa arvostaa muita juttuja.

Lähettäjä: Nappi 
Päivämäärä:   2.7.26 16:47:05

*: Pohjanmaa se on yksi Suomen persreikä, sinne en muuttaisi ikinä.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   2.7.26 17:43:44

Nappi: Jaa, ainakin täällä Etelä-Pohjanmaalla on rauhallista, turvallista, puhdasta, töitäkin suht hyvin. Luonto kauneimmillaan kun astut ovesta ulos, mutta kuitenkin esim. keskustaan autolla 10 min, 40 min junalle/isompaan kaupunkiin tai sitten 3,5 h Hki-Vantaan parkkiin autolla.

Välillä joudun käydä Helsingissä tai Tampereella ja yleisin ajatus päässä on, että hyi h£lvetti. Likaista, narkkareita (nykyään paljon näitä peukkuhörhöjä, jotka käyttäytyy tosi arvaamattomasti) ja alkkiksia joka nurkalla keskellä päivääkin, jengiläisiä. Joku Kaivopuisto on kesäisin täynnä hanhenpaskaa kun niitäkin pitää suojella. Yäk.

Onhan joku Tampereen Pispala tai Helsingin Suomenlinna kesällä hienoja, mutta siinä se.

Lahden yli kun menee Tallinnaan, niin tunnelma on aivan toinen ja siellä viihtyy kyllä. Siistiä, turvallista, rauhallista ja oikeasti eläväistä kaupunkikulttuurin tuntua kun kaikkea ei ole tapettu keskittämällä.

Mutta joo, en tiedä millä alalla J on, mutta jos työkuviot järjestyisi niin tervetuloa EPlle! Meidänkin kylälle on muuttanut paljon uudisasukkaita ja mukaan otetaan kyläyhteisöön kyllä heti, se on meille pelkästään etu, että saadaan uusia asukkaita :)

Lähettäjä: realistit 
Päivämäärä:   2.7.26 17:52:17

Kivijalkakaupat häviävät, koska ihmiset eivät enää käy niissä, koska he mieluummin temuttavat/käyvät isoissa ostoskeskuksissa/käyvät automarketeissa.

Joten lakatkaa valittamasta asiasta jota kukaan muu ei ole mistään ylhäältäpäin määrännyt tai tuominnut, vaan jonka te.itse.olette.omilla.valinnoillanne.aiheuttaneet.eli.jaloilla.äänestäneet.

Sama koskee myös mm. maaseudun autioitumista, perinteisten käsityöläisammattien katoamista, tekoälyn tunkemista joka paikkaan jne. jne.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   2.7.26 18:10:30

Aika nilkka suorana saa ajaa E-P:ltä 3,5h HkiVantaalle :D.

Päivämäärä:   2.7.26 18:16:42

Niikka : minä olen asunut Helsingissä koko ikäni, olen asunut Ruoholahdessa, Lauttasaaressa, Tapanilassa, Marjaniemessä, Roihuvuoressa jne.
Olen käynyt töissä keskustssa, Malmilla, Herttoniemessä, kouluja kävin myös keskustassa.

Uskoisin että tiedän millainen Helsinki oli jo paljon ennen 90-lukua.
Ja sanoisinko että, vihreämpi, elinvoimaisempi, puhtaampi, rauhallisempi, seesteisempi, kivempi, avarampi, jne

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   2.7.26 18:43:27

Niin se aika kultaa muistot.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   2.7.26 19:18:09

Heh: Riippuu toki missä päin EPtä asuu, mutta meiltä kun kesäkelillä ajaa yhtä soittoa tai pikaisella vessatauolla, niin hyvin riittää. Tulee suhattua jonkun verran. Tai sitten Vaasasta pääsee lentämällä jatkoyhteyksillä Helsinkiin. Jatkoyhteydet on vaan omalla kohdalla olleet aina niin epäluotettavia, että tulee yleensä suoraan ajettua Hki-Vantaalle.

Realistit: Kyllä maaseutu on autioitunut vuosikymmenien keskittämispolitiikan seurauksena ja kun polttoaine, energia kallistuu, maatalouden harjoittamista vaikeutettu vuodesta 95 toden teolla nimenomaan kun ihmisillä ei ole ollut enää VARAA valita vaan olosuhteiden pakosta moni on joutunut muuttaa maalta pois tai ei pysty muuttaa sinne. Sanoppa pankeille lainaa hakiessa, että sinulla on maatila niin samat tien isoista ovista ulos "me ei näitä maatiloja rahoiteta". Maaseudun talojen vakuusarvot sulaa eikä pankit lainoita enää mielellään, vaikka talolla olisi ostaja ja vakaat tulot ja maksukykyä. Tästä on uutisia jatkuvasti ja olen itse kokenut tämän myös. Yhä isompi osa ihmisistä haluaisi asua maalla, mutta maaseudun taloon ei myönnetä asuntolainaa.

Tai sitten pohjoiseen olisi paljon nuoria ihmisiä muuttamassa, mutta kun viedään esim. ne viimeisetkin terveyskeskukset ja lähin paikka synnyttää tai saada hoitoa on 200 km päässä niin tuleehan siinä mietittyä toisenkin kerran. En muista oliko Ivalo vai Inari, mistä juuri meni tk kiinni vaikka asukkaita on, mutta sitten löytyy jollekkin Helsinki Garden -hankkeelle 35 milj. yhtäkkiä. Esimerkiksi täällä Etelä-Pohjanmaalla ja Pohjanmaalla on paljon yrittäjyyttä, isoja vientiyrityksiä (olen itse yrittäjä sekä vientiyrityksessä töissä) eli tämäkin alue käytännössä TUO paljon rahaa tähän maahan. Kaikki tuottava teollisuus ei todellakaan ole isoissa kaupungeissa tai pk-seudulla.

Kaupungistuminen tässä mittakaavassa keinotekoinen ilmiö eikä kaupunki pystyisi esimerkiksi ruokkimaan itseään, jos rajat menisi kiinni.

Päivämäärä:   2.7.26 22:07:08

Q: äänestäjät ne poliitikotkin valitsee, jotka noita keskittämispäätöksiä ajaa. Ilmiö on todellakin keinotekoinen, mutta kansa on sen hiljaa hyväksynyt vaatimatta parempaa. Sitten vaan motkotetaan ikävistä puolista näkemättä omaa roolia niiden aiheuttajana. Onhan se työlästä ja ikävää kulkea vastavirtaan, tiedän kokemuksesta. Odotusten mukaan ja vastaan hangoittelematta pääsee helpommalla.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   2.7.26 22:31:02

"Piste : Kirkkonummi on kauempana kuin Porvoo, enkä ole kirjoittanut että Porvoo olisi liian kaukana"

Mitä?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   2.7.26 22:33:12

Pohjanmaa olisi ihan viimeinen paikka mihin muuttaisin. Täysiä tollukoita maakunta täysi.

Päivämäärä:   2.7.26 22:35:46

Järvenpää on vehreä puistokaupunki. Olen asunut siellä. Toki viihdyn Espoossa paremmin. Onhan täälläkin erämaita lähellä. Joka paikassa on nykyään päihteiden väärinkäyttäjiä ja häiriökäyttäytymista.

Lähettäjä: Tiistai 
Päivämäärä:   3.7.26 08:50:28

Muuta eri alueelle kuin missä nyt asut. Kumpula?

Päivämäärä:   3.7.26 10:04:12

Tiistai : sitä tässä juuri mietin että muuttaisinko vain eri alueelle vai kokonaan pois. Ja jos muutan kokonaan pois niin minne ? Ehkä Kirkkonummi tms...

Päivämäärä:   3.7.26 11:22:22

" Lähettäjä: Nappi
Päivämäärä: 2.7.26 16:47:05

*: Pohjanmaa se on yksi Suomen persreikä, sinne en muuttaisi ikinä."

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan ;)

" Lähettäjä: ?
Päivämäärä: 2.7.26 22:33:12

Pohjanmaa olisi ihan viimeinen paikka mihin muuttaisin. Täysiä tollukoita maakunta täysi."

Eikä tänne haluta lisää ;DD

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   3.7.26 11:26:30

Kyllä saatte tollukat olla rauhassa keskenänne siellä pohjanmaalla.

Lähettäjä: Viivi 
Päivämäärä:   3.7.26 11:54:19

Sipoo, Porvoo, Kirkkonummi, Siuntio ok paikkoja ruotsinkielisille.

Tuusula, Järvenpää, Kerava, Nurmijärvi, Klaukkala sitten taas kivoja paikkoja, jos kaipaa enemmän väljyyttä ja suomenkielisiä. Mutta kaikki aivan böndeä tietysti, jos vertaa Helsinkiin.

Espoo on täynnä maahanmuuttajia, samoin Vantaa. Helsingin hinnat taas karannut käsistä. Muutan kyllä joskus sitten takaisin itäiseen Helsinkiin. Missään ei ole yhtä hienoa rantaviivaa.

Päivämäärä:   3.7.26 12:43:31

Järvenpään asemanseutu ja keskusta on täynnä nistejä.

Lähettäjä: K.yrp 
Päivämäärä:   3.7.26 13:04:59

Lähettäjä: A
Päivämäärä: 2.7.26 22:07:08

Q: äänestäjät ne poliitikotkin valitsee, jotka noita keskittämispäätöksiä ajaa. Ilmiö on todellakin keinotekoinen, mutta kansa on sen hiljaa hyväksynyt vaatimatta parempaa. Sitten vaan motkotetaan ikävistä puolista näkemättä omaa roolia niiden aiheuttajana. Onhan se työlästä ja ikävää kulkea vastavirtaan, tiedän kokemuksesta. Odotusten mukaan ja vastaan hangoittelematta pääsee helpommalla.

Suosittelen perehtymään miten meidän vaalisysteemi todellisuudessa toimii, ei se mene niin että äänestät pirkkoliisaa niin pirkkoliisa pääsee eduskuntaan, kun kaikki muutkin samassa kerhossa äänesti pirkkoliisaa. Ei ole kansa hyväksynyt sitä että ihmiset pakotetaan maalta kaupunkislummeihin.

Päivämäärä:   3.7.26 16:35:47

Tiedän kyllä miten vaalijärjestelmä toimii, silti ne, joilla on tarpeeksi aktiivisuutta edistää tärkeäksi kokemiaan asioita saa ääntään kuuluviin. Kuten ne maanomistajat ja osakkeenomistajat, joita keskittämiskehitys palvelee. Jos tarpeeksi moni pistää ihan tosissaan ranttaliksi niin kyllä ääniä haluavat joutuu sen ottamaan huomioon. Maailman historia on täynnä vallankumouksiakin. Jos kansaa ärsyttää tarpeeksi, niin kyllä se järjestäytyy etujensa vuoksi. Kukaan vaan ei vaivaudu edes miettimään mitä joku epäkiinnostava ja yksittäisenä asiana mitättömän pieni muutos koulun tai viraston sijoituksessa tai kaupan sijainnin määrittäminen kaavoituksessa käytännössä kertautuessaan tarkoittaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.