Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Aikuisten lasten synttärilahjat

Lähettäjä: vanhempi 
Päivämäärä:   1.7.26 20:12:45

Missä vaiheessa lopetatte rahan tai lahjojen antamisen lastenne syntymäpäivinä.

Re: Aikuisten lasten synttärilahjat

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   1.7.26 20:43:35

Sitten, kun ne lakkaa järjestämästä juhlia... ja syytä olis jo. Sisarukseni lapsille, joita on 5, järjestetään edelleen sukulaissynttärit, vaikka kaikki ovat iältään 17-25 v...

Lähettäjä: Kirjava kampa 
Päivämäärä:   1.7.26 20:45:36

Miksi pitäisi lopettaa? Lapset jo aikuisia, enkä ole lopettanut enkä aiokaan. Ihanaan se on muistaa rakkaita merkkipäivänä. Muistan syntymäpäivinä myös miestäni, vaikka hänkin on aikuinen ja vanhempieni eläessä muistin heitäkin syntymäpäivinä lahjalla.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.7.26 20:47:57

En lopeta ikinä.
Ostan myös miehelleni synttärilahjan joka vuosi, ja hän minulle.
Ostan myös isälleni joka vuosi synttärilahjan, ja hän minulle.
Ja minä olen 61-v, ja isä 84-v.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   1.7.26 20:48:14

Mitä? Kyllähän vanhemmat antavat lapsilleen synttärilahjoja niin kauan kuin elävät.

Lähettäjä: Kuu 
Päivämäärä:   1.7.26 21:08:42

Mun mielestä on vähän eri asia ostaa lahja puolisolle kuin aikuiselle lapselle tai vanhemmalle :D Parisuhde on vähän eri asia.. ei mun vanhemmat ainakaan mitään synttärilahjoja osta. Eihän kukaan ees tiedä mitä aikuinen ihminen tarvitsee ellei kerro ihan tarkalleen merkin, mallin jne. Rahaa ei tarvitse, kun kaikki pärjää omillaan ja ostaa omilla rahoillaan mitä tarvii. Jotain lahjoja joskus ostellaan esim.täyskymppisynttäreihin isompi lahja porukalla ja äitille kukkia mutta ei ns.yleisesti.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   1.7.26 21:14:49

Lapsille ostan tai muistan jollakin tavalla. Aikuisten kesken ei ostella lahoja ellei sattumalta tule eteen jokin kiva hyödyllinen asia/esine.
Kakkua teen joskus jos innostun syntymäpäiväksi.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   1.7.26 21:24:27

Vanhempani ostavat minulle lahjan, ja minä heille, tietenkin. Olen 42, ja he +/-80. Pitäisin todella outona ja etäisenä, jos näin ei tehtäisi.

Lähettäjä: Kirja 
Päivämäärä:   2.7.26 01:42:34

Meidän perheessä kirja on perinteinen synttärilahja. Kysytään mitä toivoo ja se hankitaan.

Lähettäjä: muumio 
Päivämäärä:   2.7.26 06:31:00

Pidän outona jos å,n ikäiset harrastavat tuota yleisesti. Itse 66, ja lapsena vanhemmat ostivat jotakin leikkikaluja, mutta se loppui varhain. Omille loppui kun muuttivat pois kotoa. Txt viesteillä on kuitattu vuosittain, ja pyöreitä on kahviteltu.

Lähettäjä: Tottakai ostetaan 
Päivämäärä:   2.7.26 07:18:29

Minusta taas on outoa, että miksi omia rakkaita läheisiään ei haluaisi muistaa, vaikka he olisivat aikuisia? Jotenkin outoa pantata lahjoja ja semmoista hyvää mieltä ja muistamista kaikkein tärkeimmiltä ihmisiltä, omalta perheeltä ja suvulta.

Meidän suvussa ostetaan kaikille synttärilahjat, ostetaan isovanhemmille, lapsille, lapsenlapsille, anopeille, appiukoille, vävyille, miniöille, sedille, enolle, käylyille siis kaikille. Mielestäni on ihana tapa muistaa rakkaitaan! Aikuisille usein ostetaan kimppaan vaikka joku kauneushoito, hieronta taikka lahjakortti ravintolaan eli ei siis montaa lahjaa vaan yksi kimppalahja. Lisäksi vien aina kukkia sukumme naisille.

Lähettäjä: Fisu 
Päivämäärä:   2.7.26 08:54:44

En ikinä. Lahjojen antaminen ei ole minulle ongelma, vaan oikeastaan pidän tästä. Parasta on, että hommaa sellaisia asioita, joita ei muuten tulisi hommattua. Esimerkiksi elämyksiä tai yhteisiä tekemisiä.

Toki, jos et pidä lahjojen antamisesta niin kai se täysikäisyys/omilleen muutto on hyviä hetkiä luopua lahjojen ostoista (varsinkin rahan). Onhan kyllä niitäkin perheitä, joissa ei koskaan anneta lahjoja. Itse laitan lapsilleni aina 3v välein verovapaan rahalahjan, ei sitten mene veroina valtiolle :D

Lähettäjä: v 
Päivämäärä:   2.7.26 09:44:12

En ole aikonut lopettaa koskaan. Pitääkin muistaa merkitä edunvalvontavaltuutukseen, että syntymäpäivälahjojen antamista jatketaan.
Minusta oli mukava saada pieni ylimääräinen lahja silloinkin, kun jo ansaitsin itse tarpeeksi.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   2.7.26 10:20:08

Ikinä ei lopeteta. Lahjojen antaminen ja saaminen on mukavaa, ja läheisiä on ihanaa muistaa. Joku tekstari kuulostaa todella kylmältä. Täällä siis yksi yli viisikymppinen, joka vaihtaa lahjoja niin kasikymppisten vanhempiensa kuin parikymppisten lastensa kanssa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.