Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko nyt kuollut paljon varsoja/tammoja

Lähettäjä: varsomiseen? 
Päivämäärä:   1.7.26 09:23:16

Onko tänä vuonna kuollut jotenkin paljon varsoja/tammoja varsomiseen? Tuntuu että monesti viikossa saa somesta lukea surullisia uutisia. Vai onko some tehnyt tästä vaan näkyvämpää?

Re: Onko nyt kuollut paljon varsoja/tammoja

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.7.26 09:45:19

Olen huomannut ihan saman, siis omista tutuista tänä vuonna! Joko tamma tai varsa tai molemmat :(

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   1.7.26 09:58:11

Omiin silmiin osunut tänä vuonna vähemmän kuin viime vuonna. Silloin tuntui että koko ajan oli johonkin faseryhmään jaettu ilmoitusta orpovarsasta tai varsan menettäneestä emäntä. Larva Jussilassa ollut ilmeisesti huono varsavuosi kun onko kaksi tammaa menneyt varsoineen ja pari varsaa pitänyt lopettaa.

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   1.7.26 09:59:05

Some on tehnyt näkyvämpää, ei siinä sen kummempaa ole.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   1.7.26 10:47:30

Somen algoritmi suosii negatiivisia ja surullisia päivityksiä. Ne saavat paljon huomiota, kommentteja ja reaktioita. Tämän vuoden fb-varsaryhmässä on ollut ihan normaalin verran ellei aiempaa vähemmänkin kuolleita tammoja/varsoja. Jälkeiset tuntuu tänä vuonna aiheuttaneen enemmän probleemeja. Omassa oikean elämän lähipiirissä kaikki noin kymmenen varsomista onnistuivat hyvin. Yhdellä tammalla jäi jälkeiset ja yhdellä varsalla oli pikikakka jumissa mutta kaikki hengissä ja varsakesää viettämässä.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   1.7.26 12:57:22

Jos luet somesta yhden päivityksen aiheesta, alkaa algoritmi tykittää sulle sitä samaa. Ja nykyään ehkä kerrotaan somessa avoimemmin niistä kurjistakin asioista, eikä eletä vaan tarkkaan harkittua kiiltokuvaelämää. Tuskin kuolemia on sen enempää kuin normaalistikaan, mutta tosiaan päivityksiä aiheesta voi tulla enemmän vastaan.

Päin vastoin, musta tuntuu (siis sen perusteella, mitä algoritmi on mulle tyrkännyt), että nyt on elämälle saatu pelastettua niitä huonokuntoisiakin pikkuvarsoja enemmän kuin aiemmin, ja ollaan valmiita panostamaan siihen enemmän.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   1.7.26 16:48:49

Mulla on somessa nimenomaan tullut vastaan tänä vuonna tosi paljon edellisiä vuosia enemmän näitä varsojen ja tammojen kuolemia sekä varsojen sairastumisia. Nyt ei vaan ole algoritmeista kyse, vaan suurin osa on sellasia, joita olen vuosia seurannut ja ollut varsoja joka vuosi. Tosi paljon tulehduksia varsoilla, niitä jälkeisiä jäänyt ja oli toki myös useampi istukkatulehdus (jolloin käsittääkseni on varsa isommassa riskissä ongelmille synnyttyään?).

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.7.26 16:52:26

Ei ole.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.7.26 17:16:38

Vähemmän olen nähnyt kuin aiempina vuosina. Meillä kuoli varsa, emän tiedot annettiin heti keinoemävälitykseen, mutta yhtään yhteydenottoa ei saatu. Pidän sitä positiivisena asiana, eli yhtään orpovarsaa ei löytynyt siihen hätään.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.7.26 17:43:15

ei

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.