|
Lähettäjä: Muutetaanmaalle
Päivämäärä: 30.6.26 06:27:49
Heippa, olen lajin pariin palannut innokas ”tätiratsastaja”. Olemme muuttamassa mieheni kanssa Ylöjärvelle syksyn aikana ja mukanamme muuttaa vuokraheppa, jonka saan ilokseni ostettua. En ole lainkaan somessa, joten etsin tätä kautta suosituksia ratsastusseurasta tai muusta harrastusporukasta, johon voisi liittyä/päästä toimintaan mukaan.
Kaipaan sennuikäistä harrastusporukkaa ja kiinnostaisi esim. luennot hevosen koulutukseen/käyttäytymiseen liittyen, yhteiset illanvietot porukalla hevosista höpisten, kengitykseen ja ruokintaan liittyvät koulutukset/kurssit ja myös tietysti ratsastusvalmennukset tai demotunnit eri valmentajien opeissa. Ravipuoli tai ainakin valjastuksen opettelu sekä ohjasajo kiinnostaisi myös kovasti. Hevoseni osaa kärryhommat, mutta itselleni se on täysin vieras maailma.
Eli tykkään tehdä monipuolisesti kaikkea, eikä mikään ole ehdoton asia, mitä pitäisi olla. Kilpaileminen ei ole lainkaan oma juttu, joten niitä en seuralta/porukalta kaipaa. Toki talkoilen mielelläni, jos kisoja järjestetään. Iso plussa olisi, jos seuran/yhteistyötallin kautta saisi varattua maneesivuoroja kohtuuhintaan iltaisin/viikonloppuisin.
Hevoseni (ja seuraponit) tulevat muuttamaan kotipihaan. Pääasiassa tulen harrastamaan siis yksin, joten jotain toimintaa oman pihan ulkopuolella olisi mahtavaa löytää, että pääsisi myös olemaan sosiaalinen ja löytäisi samanhenkistä porukkaa.
Toiminnan ei itsessään tarvitse olla superaktiivista (edes joka kuukausi tapahtuvaa), vaan ajattelen, että silloin tällöin kurssit/luennot/tapahtumat/valmennukset olisivat kivoja ja samalla tutustuisin ihmisiin paikkakunnalla. Olen myös itse innokas järjestäjä ja mielelläni mukana talkoilemassa tapahtumia ja toimintaa.
Tekoälyllä ja Googlella tuli tällaisia ehdotuksia:
- Ylöjärven Hevosurheilijat
- Ylöjärven Ratsastajat (Mäkkylän ratsutila)
- Pinsiön Puskaratsastajat (ihana nimi!)
- Nokian Ratsastajat
- Teivon raviradan toiminta?
- Goodwill Riders (Vahannan ratsutila)
SRL jäsenyys ei ole lainkaan pakollista, sillä kilpaileminen ei itseäni kiinnosta, eli kelpaa myös muunlainen yhdistystoiminta/pienempi harrastusporukka. Kerro näistä ylläolevista kokemuksesi, voisiko joku sopia kuvaukseeni, kiitos vinkeistä! Lisää ehdotuksia saa myös mieluusti antaa, jos nämä menivät ihan ohi.
|