Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Aikuiset hevosharrastajat Ylöjärvi/(Nokia)

Lähettäjä: Muutetaanmaalle 
Päivämäärä:   30.6.26 06:27:49

Heippa, olen lajin pariin palannut innokas ”tätiratsastaja”. Olemme muuttamassa mieheni kanssa Ylöjärvelle syksyn aikana ja mukanamme muuttaa vuokraheppa, jonka saan ilokseni ostettua. En ole lainkaan somessa, joten etsin tätä kautta suosituksia ratsastusseurasta tai muusta harrastusporukasta, johon voisi liittyä/päästä toimintaan mukaan.

Kaipaan sennuikäistä harrastusporukkaa ja kiinnostaisi esim. luennot hevosen koulutukseen/käyttäytymiseen liittyen, yhteiset illanvietot porukalla hevosista höpisten, kengitykseen ja ruokintaan liittyvät koulutukset/kurssit ja myös tietysti ratsastusvalmennukset tai demotunnit eri valmentajien opeissa. Ravipuoli tai ainakin valjastuksen opettelu sekä ohjasajo kiinnostaisi myös kovasti. Hevoseni osaa kärryhommat, mutta itselleni se on täysin vieras maailma.

Eli tykkään tehdä monipuolisesti kaikkea, eikä mikään ole ehdoton asia, mitä pitäisi olla. Kilpaileminen ei ole lainkaan oma juttu, joten niitä en seuralta/porukalta kaipaa. Toki talkoilen mielelläni, jos kisoja järjestetään. Iso plussa olisi, jos seuran/yhteistyötallin kautta saisi varattua maneesivuoroja kohtuuhintaan iltaisin/viikonloppuisin.

Hevoseni (ja seuraponit) tulevat muuttamaan kotipihaan. Pääasiassa tulen harrastamaan siis yksin, joten jotain toimintaa oman pihan ulkopuolella olisi mahtavaa löytää, että pääsisi myös olemaan sosiaalinen ja löytäisi samanhenkistä porukkaa.

Toiminnan ei itsessään tarvitse olla superaktiivista (edes joka kuukausi tapahtuvaa), vaan ajattelen, että silloin tällöin kurssit/luennot/tapahtumat/valmennukset olisivat kivoja ja samalla tutustuisin ihmisiin paikkakunnalla. Olen myös itse innokas järjestäjä ja mielelläni mukana talkoilemassa tapahtumia ja toimintaa.

Tekoälyllä ja Googlella tuli tällaisia ehdotuksia:

- Ylöjärven Hevosurheilijat
- Ylöjärven Ratsastajat (Mäkkylän ratsutila)
- Pinsiön Puskaratsastajat (ihana nimi!)
- Nokian Ratsastajat
- Teivon raviradan toiminta?
- Goodwill Riders (Vahannan ratsutila)

SRL jäsenyys ei ole lainkaan pakollista, sillä kilpaileminen ei itseäni kiinnosta, eli kelpaa myös muunlainen yhdistystoiminta/pienempi harrastusporukka. Kerro näistä ylläolevista kokemuksesi, voisiko joku sopia kuvaukseeni, kiitos vinkeistä! Lisää ehdotuksia saa myös mieluusti antaa, jos nämä menivät ihan ohi.

Re: Aikuiset hevosharrastajat Ylöjärvi/(Nokia)

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   30.6.26 10:44:23

Moikka! Mä olin viimeisessä YRan (Ylöjärven Ratsastajat) hallituksessa ja seura on lopetettu muutama vuosi sitten jo.

Mun käsittääkseni ainakin Goodwill Ridersilla on jonkin verran tällaisia seuran tapahtumia ollut ja sitä olin vähän tulossa ehdottamaankin. Oon itse siis miettinyt mihin seuraan nyt liittyisin (kun YRa lakkautettiin, mulla ei silloin ollut tarvetta liittyä mihinkään. Nyt olisi, mutta tuon SRL hallituksen sotkun takia olen lykännyt asiaa).

Päivämäärä:   30.6.26 12:28:00

Veeras kiitos tiedoista! Goodwill Riders vaikuttaa kivan aktiiviselta seuralta, pitää tutustua siihen vielä lisää. Ainoastaan sitä pohdin, että onkohan pääasiassa junioreihin sekä kilpailupuolelle keskittyvää toimintaa vai myös aikuisille suunnattua muuta tapahtumaa. Ainakin nettisivuilla mainitaan, että olisi senioritoimintaa myös. Pitää seurata tätä! Ajattelin, että voisin vasta vuoden vaihtuessa liittyä, kun syksyllä on kuitenkin remppaa ja muuttoa edessä. Joten ehdin tässä vielä tutustua eri vaihtoehtoihin.

Onko teillä ajatus elvyttää tuota YRan toimintaa vielä myöhemmin, kun yhdistystä ei ole lakkautettu? Millaista toimintaa järjestitte aiemmin? Tuo Mäkkylän tallin sijainti ison tien varressa on loistava ja siksi se kiinnostaa, kun sinne olisi helppo kulkea kopinkin kanssa, jos olisi kurssia tai valkkaa tarjolla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.6.26 16:35:14

Pinsiön suunnilla on ainakin jos jonkinlaista heppailijaa puskaratsastajasta ravimieheen, mutta mitäs kautta heitä huhuilisi jollet ole somessa, sitä en tiedä.

Päivämäärä:   30.6.26 17:12:49

Moi . kiva kuulla, että Pinsiössä on heppailijoita! Ehkäpä ja toivottavasti tutustun heihin jonkun ratsastusseuran/tapahtumien tai valkkojen kautta.

Olen miettinyt, että kävisin hevosellani kotikentän lisäksi myös jossain lähitallilla tunnilla tai valkassa, niin sitäkin kautta tutustuisi uusiin ihmisiin. Heppakin näkisi uusia maisemia ja liikkuisi monipuolisesti erilaisilla pohjilla. Ainakin talvella tulee tarve käydä kerran tai pari viikossa maneesilla. Valmentajista olenkin jo saanut hyviä suosituksia ja tietoja missä päin/millä talleilla valmentavat, joten sitäkin kautta alan varmasti tutustua alueen porukkaan, kun ympyrät löytyvät. Käyn mielelläni myös ryhmätunnilla, kun en tarvitse tällaisena harrastelijana yksityisvalmennusta.

Seuratoiminta ja yhdessä asioiden tekeminen on itselle mukavaa ja tuttua, joten siksi kyselen myös sellaisen perään. Hienoa tietysti olisi, jos seuralla olisi joku kotitalli/yhteistyötalli, missä saisi kohtuuhinnalla vuokrata maneesia. Tuntuu haastavalta tässä kohtaa yrittää löytää kaikki uudet kuviot ja harmittaa tietysti, että nykyiset tutut ympyrät joutuu jättämään, mutta olen myös innoissani menossa kohti uutta ja saamassa hevoset kotiin.

Päivämäärä:   30.6.26 17:26:10

https://www.pinsioseura.fi/paikat-ja-palvelut/harrastusmahdollisuuksia/
hevoset-ja-ratsastus/

Päivämäärä:   30.6.26 19:29:25

Kiitos vinkistä .! Täytyy tutustua tuohon.

Lähettäjä: Miisa 
Päivämäärä:   30.6.26 19:39:54

Mihin päin Ylöjärveä muutatte?

Päivämäärä:   30.6.26 19:47:55

Otsikosta "Aikuiset hevosharrastajat Ylöjärvi/(Nokia)" päätellen jonnekin Pinsiön huudeille.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   2.7.26 16:00:19

Päivitystä :)

Pinsiön Puskaratsastajista on kuulunut kehuja! Kuulemma kiva yhteishenki ja löytyy aikuisia ihmisiä :) Maneesijutuista en kyllä tiedä yhtäään onko mitään yhteistyötä tallien kanssa tms., kysyminehän ei maksaisi mitään! :D

Yra ei kai jatkanut, kun ei ollut kiinnostuneita. Ainakin somessa vissiin yrittivät etsiä jatkajia. Hyvät tilat kisoihin oli, kun oli yhteistyötä tallin kanssa! Srllän listoilta ei enää löydy eli siinämielessä lopetti, mutta seura on vielä paperilla elossa, eli olisikiohan vielä jotain toimintaa vai kokoustavatko vaan että pysyy elossa jotenkuten :D pitäs varmaan kysyä onko vielä tallin kanssa joku yhteistyö ja järkkäävätkö siellä jotain? Ennen piti ainakin maneesin varaukset hoitaa tallin kautta suoraan, mutta esteitä sai lainata ilmaisena tai pikkurahalla seuralta, en muista enää mitä kaveri selitti :D

Gwrlla on aktiivista toimintaa, se on tullut opittua! Tätä suositeltiin mulle ja oon tykästynyt nyt. On junnuja ja lasten kisoja tms, mutta myös aikuisia. Ohjasajokurssia esim. on ollut :) kisoja on paljon ja niissähän voi käydä vaikka ei itse kisaisi edes! Ratsastuskoulun pitäjä on vaihtumassa, mutta seuran toimintaan ei kai pitäisi vaikuttaa vaan jatkuu edelleen.

Eli kyllä näitä löytyy, kun kyselee vaan!

Lähettäjä: Paikallinen 
Päivämäärä:   2.7.26 17:03:18

Pinsiössä on PiPura, jolla on kohtalaisen aktiivista toimintaa ja hyvä henki. Samanmielisiä harrastajia on paljon juuri Långvikin tallilla ja siellä on kursseja ja erilaisia tapahtumia aina silloin tällöin. Pinsiössä on paljon kotitalleja, joilla on hevosia pullaponeista kisahevosiin. Ravureita on myös ja valjakkoajosta innostuneita
Pinsiön hevosharrastajilla on oma FB-ryhmä Pinsiön hevospulina.

Lähettäjä: Paikallinen 
Päivämäärä:   2.7.26 17:05:32

..eiku heppapölinä. Pitäisi olla julkinen

Lähettäjä: Si 
Päivämäärä:   2.7.26 17:07:13

Pinsiö on kiva paikka.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   2.7.26 17:17:31

Mielenkiintoista kuulla, että YRa jossain vielä olisi, koska olin tosiaan vikassa hallituksessa ja seura on lakkautettu, ei sillä ole enää mitään ollut vuosiin, eikä ole tarkoitus seuraa elvyttää. Oli aika eri asia kisojen järjestäminen yms silloin, kun oli ratsastuskoulu Mäkkylässä, nykyäänhän se on ihan yksäritalli. Oli ne tilat missä järkätä kaikkea. Myöskään YRan estekalustoa ei enää ole.

Päivämäärä:   2.7.26 18:01:47

Kiitos kaikille kivoista vinkeistä ja viesteistä, näillä pääsen hyvin eteenpäin! Täytyypä käydä lähialueen kisoissa katsomassa, kunhan sinne asti pääsen ja tutustumassa tunnelmaan sitäkin kautta. Mukavaa huomata, että alueella on aktiivista toimintaa ja runsaasti hevosihmisiä. Harrastukset ja yhteisöllisyys ovat tärkeitä asioita itselleni, joten tästä tuli hyvä mieli.

Veeras, itse löysin YRa:n googlella ja yhdistysrekisteristä/PRH, niin sillä ajattelin, että josko toimintaa oltaisiin vielä jatkamassa. Mutta ihmettelinkin, kun nettisivut eivät toimineet. Sähköpostia en ehtinyt testaamaan. Onkohan teillä jäänyt matkan varrelle ilmoitukset? Ymmärrän hyvin, ettei jatkoa tule. Vapaaehtoistoiminta ei ole aina niin yksinkertaista. Olen aikoinaan ollut ajamassa alas yhtä kasaan kuihtunutta opiskelijoiden harrastetoimintaa, kun ei vaan ollut edellytyksiä jatkaa jäsenkadon ja tilojen käytön hankaluuden vuoksi. Meillä meni rekistereistä poisto helposti, mutta sen sijaan pankkitili unohtui laittaa sulki… Huomattiin asia vasta, kun pankki lähestyi ilmoittaen tilin olevan menossa pakkaselle. Ei ollut pöytäkirja/sulkupyyntö mennyt pankkiin asti ja siellä oli tilinhoitomaksut rullanneet pidemmän aikaa... No, tulipahan sekin sitten hoidettua ja koettua, mutta en ole enää hallitusjäseneksi lähtenyt. Talkoiltua on tullut kyllä senkin edestä. Viime vuodet toki enemmän muiden lajien parissa, mutta eiköhän kello ja lippu pysyisi kädessä vielä ratsastuskisoissakin!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.