Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Otatko nyt kesällä D-vitamiinia auringosta?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.6.26 15:46:44

Itse olen sen verran vanhanaikainen että tarkoituksella istun 10-15 minuuttia vähissä vaatteissa ulkona kun on potentiaalia saada d-vitamiinia.

Olen kerran elämässäni saanut sellaisen D-vitamiinipuutoksen että kävin jo erikoissairaanhoidon tutkimuksissakin ja ei ikinä enää. Kesäajan ulkopuolella otan nykyään toki d-lisää mutta kesällä otan sen luonnollisesti. Näyttää jotain muutakin hyötyä olevan auringosta iholle kun selkänäpyt katoavat joka kesä auringosta.

Re: Otatko nyt kesällä D-vitamiinia auringosta?

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   29.6.26 16:02:09

Asun helsingin keskustassa, en voi kekkaloida alasti niin paljon, että siitä saisi d-vitamiinia riittävästi, sillä olen päivätöissä.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   29.6.26 16:04:23

En. Iho ei kestä aurinkoa (alkaa kutista ja kirvelee) enkä ehdoin tahdoin halua hankkia melanoomaa.

Lähettäjä: 2r4 
Päivämäärä:   29.6.26 16:13:36

Tulee sen mitä tulee ulkoillessa. Tarkoituksella en jaksa enää auringossa kitua.

Lähettäjä: Wsd 
Päivämäärä:   29.6.26 16:29:12

Miksi se pitäisi tehdä vähissä vaatteissa? Urheilen ulkona, yleensä 2 tuntia päivässä; se riittänee vaikka onkin pitkät housut jalassa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.6.26 16:38:24

Peitetty iho ei tuota d-vitamiinia. Ja ylipäätään aika jolloin sitä voi muodostua on rajattu. Illalla sitä ei saa.

Lähettäjä: Wsd 
Päivämäärä:   29.6.26 16:47:51

En mä tuolla mikään burka päällä urheile...

Lähettäjä: Honey 
Päivämäärä:   29.6.26 16:56:45

Juu, yhdistäen huvin ja hyödyn. Rakastan pelata rantalentistä ja muutenkin viettää aikaa rannalla, joten aurinkoa tulee kyllä tankattua pelien merkeissä ja muutenkin paljon. Pelailtua tulee ihan huonoimpia kelejä lukuunottamatta päivittäin, töiden jälkeen parasta aivojen nollausta painella biitsille. Ja viikonloppuisin sitten vielä oikein ajan kanssa, lisäksi tykkään käydä juoksulenkeillä, joten siinäkin tavallaan aurinkoa tulee samalla otettua. Olen aivan kesäihminen ja oikeasti nautin auringosta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.