Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Talvikylvöstö

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.6.26 10:51:35

Ohjeen mukaan menin kylvämään jo huhti maaliskuussa siemeniä muovit asioihin. Sanottiin , että mangoldi kestää viileää, persilja, pinaatti..ainoa mikä iti, oli salaatti ja siitä tuli hyvät taimet. Kaikelle muulle oli ilmeisesti liian kylmää ja siemenet mätänivät kylmään maahan. Muut ei jatkoon. Ainakaan talvikylvönä. Mangoldi jouduin kylvämään uudelleen maahan nyt lämpimänä.
Myöskin sametti kukista luki että ihmiset vain heittävät maahan toukokuussa. No nyt oli niin kylmä toukokuu, että ei nekään itäneet. Noissa pitäisi enemmin lukea, minkä asteista säätä kestää, kun toukokuussa voi olla joko hellettä tai erittäin kylmää. Heti iti, kun sää tuli lämpimämmäksi.
Eli virhe uskoo että tietyssä kuussa jotain voi kylvää, kun säät ei ole aina sellaisia oletuskuun säitä.

Re: Talvikylvöstö

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.6.26 10:54:20

Talvikylvö tarkoitti tässä siis sitä, että kylvetään muovit asioihin, kasataan päälle lunta mikä sulaa ja kun taimet näkyvät, istutetaan ulos. Istuin ne lavoihin toukokuussa.

Re: Talvikylvöstö

Lähettäjä: rumi 
Päivämäärä:   29.6.26 11:12:27

Joo, mä taas oon yrittänyt syyskylvöä parina vuonna: ohjeiden mukaan syksyllä voi kylvää eism. porkkanat ja palsternakat. Lopputulos on pari itänyttä siementä siellä täällä ja suurin osa penkistä tyhjää. Olen tullut siihen lopputulokseen, että meillä laitetaan tästä eteenpäin syksyllä maahan vaan valkosipulit, ja loput kylvetään sitten keväällä.

Myös noita talvikylvöjä olen kokeillut, eikä niistä ole ikinä tullut mitään. Ehkä näihin liittyy joku kikka, joka jätetään kertomatta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.