Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ostaisitko eläimen torista?

Lähettäjä: mietinnässä 
Päivämäärä:   28.6.26 22:04:10

Kasvattajia ilmoittelee, kyseessä jyrsijä. Tässä juuri mietinnässä, mitä kautta lemmikki kannattaisi hankkia. Eläinkaupoistakin vähän sellainen kuva, että sieltä ei kannata.

Re: Ostaisitko eläimen torista?

Lähettäjä: Jaa. 
Päivämäärä:   28.6.26 22:05:24

Miksi en ostaisi? Se on ilmoitusalusta. Olen ostanut torista kesämökinkin.

Päivämäärä:   28.6.26 22:09:33

Eläinten kohdalla (ainakin koirien osalta) on sellainen käsitys, että siellä ilmoittelevat vain kaikista epätoivoisimmat ja sellaiset, joilta koiraa ei ainakaan kannata ostaa. Ainakin niiden osalta, kun on kasvattajia ja kasvattajia.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   28.6.26 22:10:29

Kaikki rottani olen ostanut Torista.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   28.6.26 22:12:06

Ihan samalla tavalla siihen ostettavaan elukkaan ja myyjään pitää tutustua olipa ilmoitusalusta mikä tahansa.

Lähettäjä: kompataan 
Päivämäärä:   28.6.26 22:20:33

Lähettäjä: O
Päivämäärä: 28.6.26 22:12:06

Ihan samalla tavalla siihen ostettavaan elukkaan ja myyjään pitää tutustua olipa ilmoitusalusta mikä tahansa.😂👍

Päivämäärä:   28.6.26 22:25:58

Kyllä! Pitää tutkiskella asioita ja ilmeisesti etsiä joku rekisteröity kasvattaja? Harmi, kun en tunne ketään, kuka voisi juuri suositella jotain kasvattajaa.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   28.6.26 22:27:36

Riippuu eläimestä.

Rotukoirille on olemassa muitakin kauppakanavia kuten rotuyhdistysten ja kennelliiton pentulistat. Mutta jos aikomus on hankkia sekarotuinen niin tori on facebookin lisäksi ainoa kauppapaikka.

Kissat on jo hankalampia, maatiaiskissoille ei ole muuta paikkaa. Facen kissalle koti ryhmät on pentutehtailijoiden ylläpitämiä.

Kanit ja jyrsijät, niille se on ainoa ellei lasketa kasvattajien omia insta ja fb sivuja, toki pitää ensin löytää se kasvattaja. Yhdistysten kasvattajalistat on suppeita, paperillisia kaneja kasvatetaan paljon pienimuotoisesti jolloin ei ole oikeutettu kasvattajalistalle.

Hevosille ei taida olla myöskään montaa muuta kanavaa? Eikä muille eläimille. Facebook mutta siellä on ne omat rajoituksensa kun eläinten myynti on kielletty.

Eli kysymykseen vastaus: kyllä ostaisin ja olen ostanut.
Kodinvaihtajakoiran olen löytänyt torista, sekä kaneja ja hamstereita. Olen myös itse myynyt kaneja torissa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.6.26 22:29:05

Yritä nyt edes googlata sen jytsijälajin yhdistys ja katsoa löytyykö kasvattajalistaa ja yhteystietoja.

Päivämäärä:   28.6.26 22:29:39

Tiku82: kiitos kattavasta vastauksesta. Osaatko kertoa, mistä tunnistan vastuullisen kasvattajan?

Päivämäärä:   28.6.26 22:31:04

...: olen googlaillutkin, tottakai. Mietin tässä, että olisiko se paras vaihtoehto, sitä kautta, vai uskaltaako miettiä alustaa, jossa enemmänkin tarjoajia.

Lähettäjä: Yhteys 
Päivämäärä:   28.6.26 22:33:52

Otin yhteyttä kasvattajaan torin kautta, kun ensimmäisen kerran ostin lemmikin. Oli jäänyt poikkeuksellisesti muutama kappale vapaaksi poikueesta ja ilmoitti niistä myös torissa facen lisäksi. Facessa virallisemmat sivut (löytyy myös kotisivut, mutta ei päivity myynnissä olevat poikaset) jossa enemmän kuvia jyrsijöistä yms., mutta koska en ole facessa niin sivut eivät olleet osuneet silmään. Julkiset sivut joten toisen kohdalla osasinkin jo seurata facea, koska poikasia.

Yhteydenotto kannatti ja hyvä kasvattaja löytyi jolta jatkossakin aion meidän lemmikit hankkia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.6.26 22:34:26

Totta kai uskaltaa.

Päivämäärä:   28.6.26 22:36:53

Yhteys: jonkun aikaa olen seuraillut ja jotkut ilmoittelevat jatkuvasti torissa (ja laskevat hintojakin, mikäli eivät mene). En tiedä, onko se hyvä, huono vai neutraali asia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.6.26 22:37:14

Kyllä. Kanit ostin torista minne niiden kasvattaja oli laittanut ilmoituksen.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   28.6.26 22:43:28

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 28.6.26 22:34:26

Totta kai uskaltaa.

Miksi ei??????🤦‍♂️

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   28.6.26 22:46:24

En ole tainnut yhtäkään lemmikkiä ostaa torista, mutta aikoinaan yhden koiran kyllä Hesarista, silloin kun siellä vielä oli sivukaupalla ilmoituksia. Lemmikkipalstoilta olen myös jonkin lemmikin joskus ostanut. Käytännössä kaikki on ostettu ottamalla yhteyttä kasvattajaan suoraan tai kyselemällä lajiryhmissä, olisiko jossain tarjolla sopivia/ kuuntelemalla suosituksia muilta.

Ilmoitusalusta tuo on siinä missä muutkin, mutta ehkä vähän ihmettelisin, miksi rotukoiran kasvattaja siellä ilmoittelisi, kun nuo tapaa mennä muuta kautta. Tarkka kannattaa olla.

Päivämäärä:   28.6.26 22:47:03

no: tuossa kolmannessa viestissä vastasinkin. Mukavaa saada keskustelua aiheesta aikaiseksi, ei tarvitse yksin miettiä =)

Lähettäjä: Yhteys 
Päivämäärä:   28.6.26 22:47:45

Aloittaja:Katsoisin onko kasvattajalla virallisia sivuja tai facesivuja. Jos ei ole ja jatkuvasti myy poikaisia joidenka hinnat laskee niin en ostaisi poikasta.

Omien kasvattaja ottaa nykyään ihan varausmaksun poikasista eikä todellakaan ole tarvinnut alennella poikasten hintoja. Rekisteröi poikaset ja niille saa toisaan ihan viralliset paperit. Poikaset vähän hintavampia kuin muilla mitä seurannut, mutta ei ole haitannut, koska vastuullinen kasvattaja joka tietää jyrsijöitä paljon ja selkeästi tärkeää, että kasvatit pääsee hyviin koteihin yms. Kun ensimmäisen kerran poikasen niin käytiin kaikki ruokavaliota, hampaiden katsomiset yms. Läpi vaikka kokemusta jyrsijöistä oli, mutta itselle tämä vain vahvisti sitä että todella välittää kasvateistaan.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   28.6.26 22:48:10

Ja toki kannattaa muistaa, että Torissa pyörii paljon näitä lemmikkien kierrättäjiä, mm Kouvolassa on yksi sankari, jonka kautta lähtee kaikki kiertoon parhaimmillaan päivissä tai viikoissa.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   28.6.26 22:48:32

Ostin kissan. Mistä muualta olisin kissan löytänyt ?

Päivämäärä:   28.6.26 22:50:18

Ällö: Juuri etsiskelen kasvattajia instasta, ei ollut aiemmin tullut edes mieleen. Saa ehkä vähän paremmin kuvaa, kuin jonkun tori-ilmoituksen kautta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.6.26 22:56:27

Olen ilmoittanut rotukissasta Torissa ja meni myös sitä kautta. Oli myös rotuyhdistyksen sivuilla. Toki rekisteröidyn ja täysin asiallisesti muutoinkin hoidetun kissan ilmoituksen saaminen toriin oli kahden illan urakka. Paperittoman navettalöydön voi vain napata myyntiin, ei tarvita sirutustietoja tai rokotuskortteja tai eläinlääkärin lausuntoja torin tukeen.

Ja vaikka ilmoitin pennusta torissa, niin ei meillä eläimet ole mitään irtokarkkeja, jotka lähtee sen mukaan, joka ekana laittaa seteleitä tiskiin. Ihan normaalisti pyysin perheen katsomaan pentua ja tekemään päätöksensä vasta sen jälkeen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.6.26 22:57:54

Kyllä ostaisin ja olen myynytkin kymmeniä. Sinne eläinilmoituksen saaminen on todella vaikeaa.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   28.6.26 23:11:08

Ei ole aina ihan helppoa löytää vastuullista kasvattajaa.

Hamsteria etsiessä tuli eteen ilmoitus jota tutkin tarkemmin, myyjällä toinenkin poikue myynnissä juuri silloin, ei virallinen kasvattaja. Viesteissäkään ei ihan täysin saanut kuvaa millainen ihminen ilmoituksen takaa löytyi. Mutta kasvotusten yllätys oli suuri. 60v mies, hänellä oli koko huone täynnä hamsterin häkkejä, mutta hän eli hamstereille, ei näe usein noin hienoa eläintenpitoa ja välittämistä omista lemmikeistään. No lopputulemana mulle on häneltä tullut jo kolme hamsteria. Yksi on tullut yhdistyksen kasvattajalistala olleelta kasvattajalta ja kyllä tuo paperittomia kasvattavan eläimet oli paljon paremmissa oloissa ja enemmän rakkaudella hoidettuja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.