Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko ahne ihminen aina paha?

Lähettäjä: karisma 
Päivämäärä:   28.6.26 22:02:55

Haluaisin uskoa että ei mutta mitä olette mieltä? Löytyykö omia kokemuksia?

  Re: Onko ahne ihminen aina paha?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   28.6.26 22:05:01

Kyllä ahne ihminen on aina paha.

  Re: Onko ahne ihminen aina paha?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.6.26 22:05:24

Sehän riippuu täysin ahneudesta.

Satuttaako se ahneus muita? Onko se muilta pois?

Jos vaikka ajatellaan ahneutta pelkästään ruoan kanssa, vertaa ihmistä joka syö hirveän määrän jäätelöä ja herkkua ja ruokaa joita saa kaupasta mielin määrin, ja jotain joka syö hirveän määrän ruokaa jonka vuoksi moni ihminen jää nälkäiseksi, koska ruokaa on rajallinen määrä ja se olisi tarkoitus jakaa.

Sama pätee minusta kaikkiin kuolemansynteihin. On hyviä ilmenemismuotoja, harmittomia ilmenemismuotoja ja todella haitallisia ilmenemismuotoja. Mistä tässä tapauksessa puhut?

  Re: Onko ahne ihminen aina paha?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.6.26 22:05:41

On syntinen.

  Re: Onko ahne ihminen aina paha?

Lähettäjä: pilosopi 
Päivämäärä:   28.6.26 22:09:06

Teoriassa voisi olla mahdollista, että ahne ihminen pitäisi tarkasti huolen ettei vahingoita, aiheuta harmia tai käytä hyväksi ketään muuta oman ahneutensa eteen. Eli esim käy töissä, tekee runsaasti ylityötunteja sisään ja sitten vasta palkkapäivänä erittäin ahneesti mättää raflaruokaa, viinaa ja shoppailee menemään.

Ainoa vaan että en ole ikinä tavannut enkä kuullut sellaisesta, eivät ne koskaan osaa pitää sellaista rotia etteikö se ahneus säteilisi negatiivisesti kanssaihmisiin. Esimerkin tapauksessa yleensä ne yrittävät omia ja haalia itselleen kaikki ne ylityötunnit ja parhaimmat vuorot, joista maksetaan lisäkorvauksia ja syrjäyttävät muut niistä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.