Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rannat taas täyttyvät, millainen teidän lasten

Lähettäjä: Lol 
Päivämäärä:   28.6.26 13:38:52

Uimataito on? Olen kesällä nähnyt jo miten pienet leikkii keskenään ja isä makaa selaten puhelinta. Mietin, millainen teillä lasten uimataito ja valvonta? Ihan yleisesti pohdintaa, toivon mukaan tänä kesänä ei tule yhtä hurjia tapauksia mitä viimekesä toi.

Re: Rannat taas täyttyvät, millainen teidän lasten

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.6.26 13:43:56

12-vuotias lapsi, niin on siis ihan virallisestikin uimataito saavutettu. Luonnonvesissä ei saa uida yksin, mutta tutulla todella loivalla hiekkarannalla saa olla suht vapaasti niin, että minä olen siellä myös mutta voin käväistä vaikka vessassa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.6.26 13:46:41

1v ei ui lainkaan, istuu vaan mun sylissä rantavedessä ja läiskyttää vettä. 5v ui noin 10 m ja sukeltelee mielellään. Molempia pitää vahtia herkeämättä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.6.26 13:56:49

12-v. Ihan virallinen uimataito saavutettu jo aikoja sitten. Viime viikolla suoritti priimusmaisteri merkin.
Uimisen aloitti vauvauinnista.
Ihan itsekseen saa uida omassa rannassa.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   28.6.26 14:47:54

Lapset 9, 6 ja 2. 9 v osaa uida. 6 v osaa juuri ja juuri muutaman metrin uida. 2 v on ihan holtiton, on pidettävä miltei koko ajan kiinni tai ohjattava hyvään hiekkaleikkiin.

Isommille on tiukka ohjeistus pysyä riittävän lähellä minua ja jalkojen on yletettävä pohjaan.

Eipä noiden kanssa paljoa puhelinta katsella.

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   28.6.26 14:55:24

8v jaksaa uida ainakin 30-40m, 6v 10m ja 3v ei osaa vielä uida, mutta osaa sukeltaa. ”Omalla rannalla” saatan vilkaista puhelinta jos lapset ovat rannan tuntumassa tai leikkivät hiekalla. Meidän lähiuimaranta on hiljainen ja siellä on puomi rajaamassa aluetta jossa heillä kaikilla ylettää jalat pohjaan. Vierailla rannoilla tai jos lapsia on paljon vahdin koko ajan ja 3v on koko ajan käden ulottuvilla. Tutullakaan rannalla kukaan ei saa mennä veteen jossa jalat eivät yletä pohjaan, jos olen ainoana aikuisena liikkeellä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.