Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Näkyykö käsissäsi fyysinen rasitus?

Lähettäjä: adiza 
Päivämäärä:   27.6.26 21:05:14

Miten hoidat käsiäsi? Onko iho sierettynyt, kuiva, ryppyinen, kovettunut? Onko sormesi turvonneet?

Millaisia pesuaineita käsittelet tallilla?

  Re: Näkyykö käsissäsi fyysinen rasitus?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   27.6.26 21:10:37

Känsiä on, mutta yleensä eivät ole kipeitä. Muuten aika normaalit maalaiskädet minulla on. En hoida niitä erityisesti.

  Re: Näkyykö käsissäsi fyysinen rasitus?

Lähettäjä: M53 
Päivämäärä:   27.6.26 22:33:45

Näkyy jo pelkästään pieninä palovamma-arpina.

  Re: Näkyykö käsissäsi fyysinen rasitus?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   27.6.26 23:11:46

Näkyy. Kädet ei oo mitkään sirot ja hennot. Lisäksi on arpia, kovettumia jne

  Re: Näkyykö käsissäsi fyysinen rasitus?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.6.26 23:35:56

Ei näy, kädet on pehmoiset. Muutamissa kohdissa on hyvin pientä kovettumaa, ei huomaa ellei tutki. Arpia on jokunen.
Rasvaan kädet ehkä joka toinen ilta, talvella joka päivä. Muutoin en hoida. Oma talli löytyy.

  Re: Näkyykö käsissäsi fyysinen rasitus?

Lähettäjä: bb 
Päivämäärä:   28.6.26 00:45:12

Näkyy. Lämpötilanvaihtelut, ikä, ulkotyöt.

Välillä käytän halpaa kasvorasvaa niiden kosteuttamiseen ja hyaluron-seerumia.

  Re: Näkyykö käsissäsi fyysinen rasitus?

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   28.6.26 00:58:23

Näkyi ja näkyy.
Enää ei kovettumia sisätöihin siirtymisen jälkeen, mutta kourat on duunarin kourat.
En halua korostaa näitä duunarin käsiä lakkaamalla kynsiä, riittää, että kynnet on lyhyet ja puhtaat, rasvaan tarvittaessa.

  Re: Näkyykö käsissäsi fyysinen rasitus?

Lähettäjä: Nii se on 
Päivämäärä:   28.6.26 07:45:28

Ei toimi enää kunnolla. Kipuja jatkuvasti, ranteet pitäs leikkuuttaa
Tosi kipeet rasituksessa. Kourista todella näkee et töitä tehty.
Arvelluttaa leikkaukset.

  Re: Näkyykö käsissäsi fyysinen rasitus?

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   28.6.26 09:10:31

Mulla jäi käsien kivut leikkauspöydälle, ihan rannekanavat leikattiin. Ja kyllä kova työ näkyy kovettumina, turvonneina nivelinä, haavoja, arpia ja aika usein mustins kynsinä. Ei varmaan tarvitse arvata mikä on ammatti...
Enkä hoida käsiäni juuri ollenkaan, eipä siitä oikein hyötyä ole.

  Re: Näkyykö käsissäsi fyysinen rasitus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.6.26 11:39:58

Hah: leipuri.

  Re: Näkyykö käsissäsi fyysinen rasitus?

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   28.6.26 11:42:45

Navetassa töissä, joten kädet ihan töissä, mutta aina kertikset ja usein paskakolan/talikon yms käytössä myös työhanskat. Säästää käsiä. Kertikset estää myös pienet haavat yms.
Talvella rasvaan välillä useastikkin päivässä, lapsesta asti kädet kuivuneet verille asti.

  Re: Näkyykö käsissäsi fyysinen rasitus?

Lähettäjä: CV 
Päivämäärä:   28.6.26 12:32:00

Hah on selvästi kengittäjä :D

  Re: Näkyykö käsissäsi fyysinen rasitus?

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   28.6.26 12:35:57

CV : miten arvasit xD nojoo tallityössä jne varmaan sama juttu.se mitä olisin toki voinut lisätä, niin jatkuvasti mustelmia jaloissa, erityisesti polvissa ja sisäreisissä..mutta kun puhe on käsien rasittumisesta...

  Re: Näkyykö käsissäsi fyysinen rasitus?

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   28.6.26 12:37:11

Eikä muuten mitään toivoa että vois jotain rakennekynsiä pitää...

  Re: Näkyykö käsissäsi fyysinen rasitus?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.6.26 12:46:38

>ei päivääkään töitä

XD

  Re: Näkyykö käsissäsi fyysinen rasitus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.6.26 15:32:46

Ei näy, vaikka olen viherrakentaja ja vapaa-aikakin menee pihatöissä tai eläinten kanssa. En hoida mitenkään, talvisin joskus laitan rasvaa jos tuntuu kuivalta ja jos löydän sen rasvaputilon.

  Re: Näkyykö käsissäsi fyysinen rasitus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.6.26 16:58:12

Välillä peukaloiden sisäsyrjät kovettuu. Menee itsestään ohi. Talvella kädet kuivuu, silloin tulee silloin tällöin rasvailtua. Olen siivooja joten vettä lutraan enkä jaksa käyttää hanskoja, nekin ärsyttää ihoa.

  Re: Näkyykö käsissäsi fyysinen rasitus?

LähettäjäPäivi 
Päivämäärä:   28.6.26 19:31:37

Minulls ikä näkyy eniten ranteiden ja sormenpäiden välillä...

  Re: Näkyykö käsissäsi fyysinen rasitus?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   28.6.26 22:43:55

Näkyy, monta haalistunutta arpe jotka näin jälkikäteen aateltuna olisi voinut käydä tikkauttamassa. Kovettumia on, suonet paistaa, ryppyiset ja ruttuiset. Isotkin vielä mutta vahvat. Kakarasta asti tallilla ja aikuisikä salilla, näkyy.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.