Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ehec ja kampylo suolistossa (OH)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.6.26 08:39:31

Tälläiset yllärit löytyi.

Onko jollain kokemusta?

Miten kauan kesti parantuminen?

  Re: Ehec ja kampylo suolistossa (OH)

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   27.6.26 11:26:16

Siis hevosella ehec ja kampylo?

  Re: Ehec ja kampylo suolistossa (OH)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.6.26 12:22:46

Eiii kun otsikossa piti olla EH!!!

Eli ei hevosessa vaan ihmisessä

  Re: Ehec ja kampylo suolistossa (OH)

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   27.6.26 13:30:32

Kampylo on vittumainen, kahdesti olen sen sairastanut ja en kyllä pahimmalle vihamiehellenikään samaa toivo. Käytännössä se menee ohi ilman lääkitystäkin (minulle annettiin toisella kerralla antibiootit), mutta ne vatsanväänteet olivat todella kivuliaita ja vessaan piti päästä heti. Reilussa viikossa loppui oireet. Oireina oli siis yhdeksi yöksi noussut korkea kuume (laski siitä 38:n), ripuli ja järkyttävät vatsakivut. Ei ole edelleenkään mitään aavistusta, mistä nämä sain.

  Re: Ehec ja kampylo suolistossa (OH)

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   27.6.26 13:35:31

Mä jo mietin että mitä ihmettä. Toivottavasti helpottaa pian.

  Re: Ehec ja kampylo suolistossa (OH)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.6.26 14:34:56

Sairastin kampylobakteeri-infektion viime jouluna. Oli muuten paska joulu... :) kuivuin aika pahasti ja pääsin päivystyksen kautta tippaan ja sain antibiootit. Sairastin kotona varmaan jonkun viisi päivää ja sairaalassa olin kolme päivää. Ei onneksi jäänyt mahakipuja. Joillakin voi jäädä todella pitkäksi aikaa.

  Re: Ehec ja kampylo suolistossa (OH)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.6.26 14:35:25

Niin, ja neljänkympin kuume oli myös.

  Re: Ehec ja kampylo suolistossa (OH)

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   27.6.26 14:47:47

. , eli sama kuin minulla, mutta tosiaan laski siitä kolmeenkymmeneen kahdeksaan. Ne mahakouristukset ovat aivan kammottavia, kerran jopa oksensin silkasta kivusta toisen kampylon ollessa päällä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.