Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  ero edessä

Lähettäjämun juttu 
Päivämäärä:   26.6.26 23:30:58

Miten kartoa miehelle,että hän on minulle ex?"
Lempeät keinot kehiin kiitos?
n. 2kk sitten miehelleni kerroin halustani miettiä erillään suhteen jatkoa..se oli lempeä keino sada ero vireille.
Kerroin keväällä,että koska hän kuitenkin mieluiten viettäisi kesänsä sukulaisten mökillä pääsääntöisesti,niin pysyisi siellä ja minä kotona.
Mietittäisiin tahoillamme suhteen jatkoa ja syksyn tullen olisimme pääytyneet mietinnässämme johonkin tulokseen.
Minä tiedän jo eron olevan se ainoa oikea ratkaisu. Ja pitäisi reiluuden nimissä tietysti se kertoa. Ihan siksi että olisi aikaa etsiä pysyvämpää asumista.
Miten tällaiset asiat kerrotaan? Sitä pahaa mieltä ei tietenkään voi välttää..ei hän minusta enää ole välittänyt vuosiin,mutta kodin häneltä vien :(
.
Talo on siis minun ja näin nähdessäni eron ainoaksi vaihtoehdoksi, joudun hänet ajamaan pois.
Tuntuu vain jotenkin pahalta,kun puhuin syksystä,että katsotaan sitten,mutta kun tiedän jo.
Eihän asioita saa useimmiten selvitettyä kädenkäänteessä.niin siksi reiluuden nimissä olisi oiken kertoa jo nyt. kai..vai? Kuitenkin alkuunsa esitin päätösten tekemistä syksyllä.

Re: ero edessä

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   27.6.26 00:03:40

Kyllähän se on reiluinta kertoa heti, kun kerran tiedät.

Hänellä on enemmän aikaa etsiä kämppää, eikä tule sitten syksyllä yllärinä, että ai, mulla ei olekaan kotia enää!
Pahaa mieltä ei voi välttää, kuten sanoit, mutta reiluinta on olla rehellinen ja antaa toiselle enemmän aikaa etsiä se kämppä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.6.26 00:03:46

Mielestäni riittää että sanot syksyllä. Kyse ei kuitenkaan ole useasta vuodesta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.6.26 00:04:29

Koska asia on jo nostettu esille.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.6.26 00:25:49

Tällaisia kannattaa kysyä ChatGPT:ltä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.6.26 00:27:35

Grokilta*

Lähettäjämun juttu 
Päivämäärä:   27.6.26 00:31:22

-; arvaa,mä kysyin!!
Se on vaan niin puolueellisesti mun puolella. Tarviin ihmisen näkökulman.
Siellä toisellapuolella minunkin asiassa on ihminen ihmisen tunteineen..vaikkakin erimielinen.

Päivämäärä:   27.6.26 00:36:15

Nimenomaan! Sä tiedät, että ero tulee. Se toinen vielä elättelee toivoa, että homma jatkuu! Oletko oikeasti sitä mieltä, että on reilua olla kertomatta sille toiselle osapuolelle??
Anna sille aikaa etsiä kunnollinen kämppä, ettei tarvi ensimmäistä mitälieyksiötä ottaa, minkä sitten syksyllä löytää. Anna sille aikaa miettiä ja toipua siellä mökillä.

Kerro nyt hemmetti, kun kerran tiedät jo! Mieti asiat toisinpäin! Miltä se tuntuisi sitten syksyllä?

Lähettäjä: potkis 
Päivämäärä:   27.6.26 00:47:37

Lapikas viuhumaan vaan! Älä ajattele liikaa.

Lähettäjämun juttu 
Päivämäärä:   27.6.26 00:49:15

Tiina,aivan. Mietittyäni nyt kun asiasta kirjioittaen avaiuduin,niin ainoa syy oikeasti lykätä kertomista syksyyn olisi raukkamainen ..joku ikävä tunne,jota en edes osaa pukea sanoiksi!
On vain syyllisyyden tunne niin vahvana. Vaikka mitenkään en ole valmis suhdetta jatkamaan,niin kodin vieminen toiselta painaa pahasti.
Aikanaan toivoin jopa,että pettäisi ja löytäisi toisen ja asia ratkeaisi itsestään.

Päivämäärä:   27.6.26 01:07:57

Ei sitä kannata lykätä, kun kerran jo tiedät.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.