Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies kuorsaa, lapikasta vai mikä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.6.26 13:46:18

En saa nukuttua uuden miehen kanssa millään. Kotona tämä ei haittaa niinkään kun vaihdan vaan sohvalle jos kuorsaa, mutta esim. kesälomareissu meni pieleen just kun en vaan saa kunnolla nukutuksi vieressä.

Ei ole mitään uniapneaa, tutkittu on, perinnöllinen juttu vain ja suuhengittelee muutenkin. Harmittaa kun muuten kiva mies mut onhan se ihan kamalaa kun ei voida nukkua sylikkäin

Re: Mies kuorsaa, lapikasta vai mikä?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   26.6.26 13:55:47

Jos se on oikeasti kiva mies niin en luovuttaisi ihan noin helpolla. Kunnolliset valetut korvatulpat, nenäteippi/suuteippi, kuorsauskisko, kuorsausvyö

Päivämäärä:   26.6.26 14:02:21

Teippi ja kisko ei auttaneet ja mies ei ollut kovin motivoitunut pitämään kiskoja, epämukavat kuulemma. Eikä suostu hammaslääkäriin että tehtäisiin kunnolliset.

Ylipainoa on ja yrittänyt laihduttaa jos auttaisi.. Noh pitää nyt katsoa. On kyllä ärsyttävä vaiva, hyvä tuuri käynyt aiemmin kun ei ole tullut kuorsaavia miehiä vastaan

Päivämäärä:   26.6.26 14:21:02

Nukkuu eri huoneissa

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   26.6.26 14:35:04

Omat asunnot, jos ei eri huoneissa nukkuminen auta

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   26.6.26 14:35:21

Jos muuten hyvä mies niin kannattaa keksiä keinoja millä yhteiselämä onnistuu.

Lähettäjä: Mea 
Päivämäärä:   26.6.26 14:56:29

Mulla on ollut kolme kuorsaavaa miestä, joten revi siitä =D. Nykyinen ei onneksi niin paljoa kuin aiemmat, edellinen kuorsaaja sai cpap-laitteen ja se letkujen kolina sängynpäätyyn vasta häiritsikin, oli niin aggressiivinen kääntyilijä. Hänen kanssa oli pakko käyttää korvansisäisiä tulppia, nykyisen kanssa riittää Loop earringsit (uneen tarkoitetut). Eipä nekään mukavat ole, mutta arvostan untani 3v unettomuuden jälkeen niin paljon, että käytän. Viikonloppuisin nähdään. Viikollakin kyllä käytän koska teinin huone on makkarini yläpuolella ja eihän se mene samaan aikaan nukkumaan, vanha talo niin kuuluu kaikki pienetkin liikkeet lattian läpi. Näillä saan nukuttua.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.6.26 15:05:53

Vanha hötönetin nyrkkisääntö: Jos mietit jotakin asiaa ja yksi mahdollinen vastaus ja vaihtoehto on "lapikas", niin silloin se on se oikea vaihtoehto.

Ja siinäkin tapauksessa että ilmoitat aloituksessa selvästi että lapikas ei ole vaihtoehto, niin moni tulee kertomaan että kyllä se on silti se oikea vaihtoehto.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   26.6.26 15:43:33

En ikinä enää seurustele kuorsaavan miehen kans. Kidutusta kuunnella sitä älämölöä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.6.26 15:45:38

Anna itelles lapikasta.

Päivämäärä:   26.6.26 15:51:25

Sama se kuka antaa lapikasta kenelle, kunhan vaan eroatte.

Lähettäjä: zxc 
Päivämäärä:   26.6.26 16:05:16

Ylipaino pois, nenän väliseinän ja röörien tsekkaus (etenkin jos on "perinnöllinen". Kuorsaus ei periydy, ahtaat ja vinot rakenteet nenässä ja onteloissa kylläkin ja niihin auttaa leikkaus. Käynti asiantuntevalla knk-lääkärillä on eka osoite). Oiretta voi hoitaa maailman tappiin, mutta syy on todennäköisesti olemassa ja sen voi hoitaa.

Lähettäjä: Tt 
Päivämäärä:   26.6.26 17:16:08

Sama kuin yllä, en ikinä enää seurustelisi kuorsaavan miehen kanssa. Oli ihan tuskaa ja lopulta oli iso syy eroon kun saatiin kaksi huonetta ja alettiin nukkuu erillään. Vieläkin inhottaa se jatkuva kuorsaus.

Luojan kiitos nykyinen pitkäaikainen aviopuolisoni ei kuorsaa ja pystytään nukkumaan yhdessä aina <3

Lähettäjä: Dlöf 
Päivämäärä:   26.6.26 17:28:06

Kuorsaajan pitää ratkaista ongelma.
Kuorsaaja menee sohvalle nukkumaan ja pitää huolen siitä, ettei häiritse nukkumistastasi.
Kenelläkään ei ole oikeutta häiritä toisen unta.

Jos ei suostu tekemään asialle mitään niin sitten ette vain nuku yhdessä. Mies nukkukoot omassa kodissaan tai vaikka ulkona teltassa.

Ihan ensimmäisenä hänen pitäisi laihduttaa. Se auttaa jo monilla, muttei kaikilla. Jos se ei auta, niin sitten kannattaisi käydä lääkärissä ja ehkä poistattaa kitarisat.

En suostu nukkumaan kenenkään vieressä, joka haittaa untani. Olen itse niin huonouninen. En siedä kuorsaajaa, sätkijää, tai mitään muutakaan.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   26.6.26 19:37:12

Onpas Dlöf aggressiivinen. Ei kuorsaaja välttämättä voi mitään sille että kuorsaa eikä kuorsaaja tahallaan häiriköi toisten unta. Nykyään ei lääkäreitäkään kiinnosta ellei ole uniapneaa.
Eri huoneet tai korvatulpat, niitä suosittelen aloittajalle.

Lähettäjä: dkd 
Päivämäärä:   26.6.26 21:19:01

En ymmärrä miksi se kuorsaamisesta kärsivä koettaa aina löytää ratkaisun ja menee nukkumaan epämukavalle sohvalle samalla kun kuorsaaja saa jäädä mukavaan sänkyyn kuorsaamaan. Toisinpäinhän sen pitää mennä. Kuorsaaja kärsikööt kuorsaamisestaan ihan yksin ja jos hän ei saa nukuttua epämukavalla sohvalla, niin silloin ei myöskään kuorsaa :))

En ikinä edes suostuisi nukkumaan kuorsaajan kanssa vaan nukkuisimme aina ihan eri asunnoissa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   26.6.26 22:26:15

Jos mies ei tosiaan ole edes motivoitunut yrittämään kaikkea, mikä lopettaisi kuorsauksen, niin saisi minustakin itse mennä sohvalle.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   26.6.26 22:33:41

Minä en pystyisi ikinä nukkumaan samassa huoneessa kuorsaajan kanssa. En pysty muutenkaan edes nukkumaan toisen kanssa samassa sängyssä ilman että oma uni häiriintyy. Tarvitsen omaan kiemurteluun sen oman 120cm sängyn. Jos siis rakastaisin miestä, niin kompromissi olisi omat makuuhuoneet sekä mökillä pitää olla se mahdollisuus myös. Jos tosiaan kuorsaamisen syy on fyysinen rakennepoikkeavuus, mille ihminen ei voi mitään.

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   27.6.26 02:00:39

Meillä tässä juuri dilemma, kun ystävän lapset ovat tulossa hoitoon ja meillä on vaan kaksi makkaria. Normaalisti nukumme eri makkareissa, koska mies kuorsaa eikä mikään auta. Kuorsaa hammaslääkärissä tehdystä kiskostakin huolimatta eikä sitäkään voi pitää koko ajan sillä kipeyttää leuan. Uniapneaa ei ole, sekin on tutkittu.

Joku meistä ei nuku lapsien tullessa hoitoon. Mies menee normaalisti pois kuorsaamasta eli kuorsaaja siirtyy, mutta itse olen lasten tullessa vapaalla ja mies töissä eikä minulla taida olla sydäntä valvottaa toista koko viikkoa. Töissä on kamalaa käydä huonosti nukkuneena. Sohvamme on tosi huono nukkumista ajatellen ja siinä ei kyllä saa nukuttua kunnolla ja toisen on makkarin on oltava lapsille.

Kuorsaus on kyllä kamala vaiva ja hankaloittaa yhteistä elämää tosi kovasti.

Lähettäjä: Kzhh 
Päivämäärä:   27.6.26 02:47:24

Moi:
Miten mies aikoo ratkaista kuorsaamisongelman lasten ollessa teillä? Eihän hän voi kuorsauksellaan valvottaa myöskään niitä lapsia, eli ei voi nukkua edes lasten makkarin vieressä.

Turha hänen on valittaa että töissä on rankkaa käydä jos ei ole nukkunut jos ei tee mitään sille ongelmalleen.

Onko pallo selässä, teippi suussa, tutkittu knk:lla että mistä johtuu ja mitä voidaan tehdä?

Aikoinaan molemmat vanhempani kuorsasivat. Äidiltä jo lapsena operoitu nielurisat, aikuisena hankki purentakiskon, mutta ei auttanut. Hän oli ja on todella lihava, ja sille ei ole tehnyt mitään. Uniapneaa hänellä ei ole.

Isäni ei kai koskaan tehnyt kuorsaukselleen mitään. Häntä häiritsi äidin kuorsaaminen, mutta äitiä ei saanut häiritä hänen kuorsaamisensa. Isä haukkui jatkuvasti äitiä eikä isäkään mikään hoikka ollut. He alkoivat nukkua eri makkareissa mutta eniten minua ärsytti se, että isä haukkui äitiä, vaikka itse kuorsasi yhtä lailla ja äiti sentään yritti tehdä ongelmalleen jotain.

Kuorsauksen vuoksi äiti nukkuu todella huonosti ja väittää aina, ettei ole nukkunut yhtään, vaikka kuorsauksen perusteella nukkui kyllä tuntikausia.

Eli se miehesi varmasti nukkuu yhtä huonosti, joten senkin vuoksi voisit pakottaa hänet tekemään ongelmalleen jotain. Minun äitini ei paljoa tehnyt ja yksin asuvana häntä ei kiinnosta. Hän jäi leskeksi isän menehdyttyä syöpään.

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   27.6.26 04:43:32

Hän ei kyllä nuku kuorsauksesta huolimatta huonosti. On tehty unitutkimukset ja kaikki muutkin mahdolliset tutkimukset ja kuorsauksen syy on rakenteellinen. Valitettavasti se ei ole mitenkään korjattavissa edes leikkauksella, joten mitään parannuskeinoa ei ole. Suuhun ei todellakaan laiteta mitään teippiä ja kuorsaa nenähengitykselläkin (toki vähemmän) koska vika on tosiaan rakenteellinen. Asento ei juurikaan vaikuta kuorsaamiseen eli kuorsaa myös kylkimakuulla ja kaikista pahiten selällään. Kuorsausvyöt, sierainten laajentajat, tyynyt ym. eivät ole hänen vaivaansa auttaneet. Kokeiltu on, vaikka oli oikeastaan tiedossakin lopputulos. Painoakaan ei ole tiputettavaksi. Yksilöllisesti tehdyistä kiskoista on ollut suurin apu, mutta nekään eivät tosiaan kokonaan poista ongelmaa.

En tiedä vielä miten kyläilyongelma nyt ratkaistaan. Ehkä pitää laittaa sohva vaihtoon.. Sen jälkeen olisi ihan ok nukkumamahdollisuudet kaikilla vieraista huolimatta.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   27.6.26 08:04:50

Miten se aina tuntuu menevän niin, että mies kuorsaa muttei ole halukas tekemään juuri mitään sen eteen, ettei kuorsaisi?

Lähettäjä: xc 
Päivämäärä:   27.6.26 08:41:33

Tuntuu kyllä että hoikatkin miehet kuorsaavat tai pitävät ainakin jotain ääntä sen verran että toisen pitää tukkia korvat kunnolla tai nukkua muualla.

Päivämäärä:   27.6.26 08:44:16

Hmm, siksi, ettei se oma kuorsaus miestä häiritse joten itsekkäänä hän ei viitsi vaivautua korjaamaan asiaa naisen hyvinvoinnin takia.

Komppaan Dlöfiä. Riittävä yöuni on tärkeämpää kuin yksikään mies. Joko ratkaisu ja tulos tai ulos.

Lähettäjä: Sanni 
Päivämäärä:   27.6.26 08:49:46

Me erottiin. Ei suostunut nukkumaan eri huoneessa, ei laihduttanut ja ei ymmärtänyt koko ongelmaa. Kävi uniapneatutkimuksissa, koska usein lopetti hengittämisen. Ramppas vessassa aamuyöt, niin siihenkin heräilin.

En pysty ite käyttämään korvatulppia, kun tulee korvakäytävän tulehdus ja pelkään etten kuule herätyskelloa. Ja vaikka olis nukkunut olkkarissa niin se kuorsaus raikas sinnekin. Kehtas jopa valittaa kun minä sillon kuorsasin, jos olin kipeenä. Onneks on nyt toisaalla nukkumassa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.6.26 12:18:47

Kuorsaajan kanssa eläessä täytyy olla itsekäs ja jyrkkä, muuten ei tule mitään muutosta. Itse olin miehen kuorsauksen takia pahimmillaan niin univelkainen, että nukuin 23 tuntia putkeen kun talo hiljeni. Silloin vasta itsekin ymmärsin kuinka paha tilanne minun terveyteni kannalta on ja aloin vaatimaan.

Nykyään miehellä on cpap laite ja nukkuu eri makuuhuoneessa talon toisessa päässä. Minulla on lisäksi korvatulpat. Näin tuon kuorsaavan pystyy elämään. Toinen vaihtoehto olisi ero.

Lähettäjä: Dlöf 
Päivämäärä:   27.6.26 13:06:52

"Ei kuorsaaja välttämättä voi mitään sille että kuorsaa eikä kuorsaaja tahallaan häiriköi toisten unta."

Aijaa. Eikö oikeasti? Niinkö?

Miksi sitten niin usein se toinen osapuoli valittaa, kun kuorsaaja pakottaa nukkumaan vieressään kun kuorsaajan pitää saada nukkua halitusten eikä häntä itseään traktorin mölinä haittaa, tai ei suostu menemään nukkumaan muualle vaan sen toisen pitää mennä sohvalle ja kuorsaaja saa jäädä ihanaan sänkyyn kuorsaamaan?

Aika moni kuorsaaja ei edes yritä tehdä mitään sille ettei kuorsaa. Esim. kun lihava ei viitsi laihduttaa kun "en syö pupun ruokaa" ja "kyllä miehen pitää olla miehen kokoinen" ja "kyllä miehen pitää saada syödä miehen annoksia".

Kyllähän kuorsaaja voisi sille kuorsaamiselleen tehdä vaikka mitä. Esim mennä sohvalle niin, ettei saa nukuttua, jolloin ei myöskään kuorsaa. Tai sitten menee eri asuntoon nukkumaan. Ihan oikeastiko kuorsaaja ei voi tehdä mitään?

Moni myös juo alkoholia joka aiheuttaa ja pahentaa kuorsaamista. Sillekään ei mitään voi, alkoholia on pakko saada juoda?

Lähettäjä: Hyy 
Päivämäärä:   27.6.26 13:08:35

Kaikki eivät voi käyttää korvatulppia joten ei sekään ole ratkaisu. Kuorsaaja ulkoistakoot itsensä tai olkoot nukkumatta, jos ei voi olla kuorsaamatta.

Minä en suostu enää koskaan nukkumaan tulpat korvissa.

Päivämäärä:   27.6.26 13:32:46

Joo on kokemusta kuorsaajasta joka suuttui minulle kun en pystynyt nukkumaan siinä metelissä ja korinassa. "Kyllä mun täytyy saada nukkua mun avovaimon vieressä"

Ai oikein täytyy saada. Olin todella huono avovaimo, oikein harmittaa miten huono avovaimo olin kun olisi vaan pitänyt valvoa ja kestää ettei miehelle tuu paha mieli yksin korisemisesta.

En enää ikinä tule asumaan kenenkään kanssa. Nukkuminen hiljaisuudessa, mikä ihana rauha ja vapaus.

Päivämäärä:   28.6.26 01:38:44

Ei ne korvatulpat edes välttämättä paljoa auta, kuorsaaminen on niin matala ääni että menee melkeen kaikesta läpi ja parhaimmillaan kaikuu vielä patjasta. Kyllä ei mikään mies ole huonojen unien ja huonon terveyden arvoinen.

Päivämäärä:   28.6.26 09:00:23

Suurin osa kuorsaajista ei ymmärrä ongelmaa, koska eivät itse sitä moottorisahan ulvontaa ole kuulleet, eivätkä siihen usko. Onneksi nykyisin on sovelluksia, joilla sitä saa äänitettyä. Oma mies ei uskonut ennen kuin hankki älykellon, joka ilmoitti aina kun desibelit nousee kuuloa haittaaville tasoille (jatkuvasti). Haki sit cpapin ja laihdutti, ei juurikaan kuorsaa enää.

Lähettäjä: ; 
Päivämäärä:   28.6.26 16:20:02

suuhengittäjä -> vaihtoon, suuhengittäjillä on alhainen älykkyysosamäärä

Lähettäjä: Hh 
Päivämäärä:   5.8.26 06:22:48

J

Päivämäärä:   5.8.26 08:37:52

"Joo on kokemusta kuorsaajasta joka suuttui minulle kun en pystynyt nukkumaan siinä metelissä ja korinassa. "Kyllä mun täytyy saada nukkua mun avovaimon vieressä"

Ai oikein täytyy saada. Olin todella huono avovaimo, oikein harmittaa miten huono avovaimo olin kun olisi vaan pitänyt valvoa ja kestää ettei miehelle tuu paha mieli yksin korisemisesta.

En enää ikinä tule asumaan kenenkään kanssa. Nukkuminen hiljaisuudessa, mikä ihana rauha ja vapaus."

Tää on muuten jännä miten miehen sitten pitää saada nukkua naisen kanssa. Ilmeisesti taustalla on ajatus siitä että voi herätessään heti panasta menemään. Tai vaikka keskellä yötä. Olen törmännyt samaan eli pitäisi aina olla yhdessä, nukkua yhdessä jne mutta naisen unilla ei ole väliä. Tapailin tällaista ja nukuin hänen luonaan yleensä sohvalla kun siellä ei karjunut limakurkku vieressä

Outoa on että kyseessä oli liikkuva hyväkuntoinen kolmekymppinen mies. Ainahan kuorsauksesta ja uniapneasta syytetään läskejä mutta ei tämä ollut läski. Eli ainakaan paranemiskeino ei ole laihdutus, kuten lihavilla. No, se kuorsaa muualla nyt ja itse en nuku korskujan vieressä enää ikinä. Asuminenkin samassa osoitteessa on siinä ja tässä. Vaihdevuosissa kun on valmis auttamaan ääntelijän taivaaseen.

Päivämäärä:   5.8.26 10:12:11

Panosta terveyteesi ja pistä kuorsaaja kiertoon.
Mikään mies ei korvaa toistuvasti menetettyjä yöunia.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   5.8.26 11:22:31

Mulla oli kanssa vaatimuksena, että EI ENÄÄ KOSKAAN kuorsaavaa miestä!

Mieheni ei kuorsannut 1,5 vuotta seurustelumme alkuaikoina, ajattelin, että AH IHANAA. Mutta joku maailman karma kostaa jotain, koska hän aloitti kuorsaamisen vasta tämän jälkeen!

Hän ei ole ylipainoinen ja lääkärissä ei ole löydetty syytä. Raivostuttavaaa!!

Päivämäärä:   6.8.26 17:17:11

Kaikki miehet kuorsanneet. Viimeinen häiritsi niin pahasti että minä, hyväuninen sikeä nukkuja heräsin siihen järkyttävään korinaan. Tuupin häntä, että kerkeäisin itse nukahtamaan ennenkuin meteli taas alkaa. Oli raskasta. Hän on tämän ja muidenkin syiden johdosta exä tätä nykyä. Ei enää ikinä.

Lähettäjä: Lallin kumautus 
Päivämäärä:   6.8.26 17:26:30

Kyllä sinä sen kestät jos kuorsaaja on hyvä panomies.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.