Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nukkuminen laihduttaa

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   26.6.26 10:02:53

Olen kärsinyt unettomuudesta noin viisi vuotta. Sinä aikana painonhallinta on vaikeutunut ja tuntuu etten enää voi syödä mitä vaan niinkuin ennen lihomatta. Minulla oli ennen littana ja hyvin kapea vyötärö, mutta viime vuosina se on muuttunut sellaiseksi tasaisen paksuksi pökkelöksi. Nyt olen alkanut nukkua taas pidempiä unia ja kun joskus saan nukuttua esim. 11 tuntia, on vatsani aamuisin taas enemmn entisen muotoinen. Ja asiaan ei vaikuta se että olen 11 tuntia syömättä, sillä saatan olla syömättä helposti sen 11 tuntia, vaikken nukkuisikaan sitä aikaa.
Muutenkin tosi tuhnuinen ja pöhöttynyt olo jos nukun "vaan" 8 tuntia.
Moni luulee että 8 tuntia riittää, mutta uskoisin että monen painonhallinnan ongelmien takana on oikeasti huonosti palauttava uni!

Re: Nukkuminen laihduttaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.6.26 10:30:52

No siis yleisellä tasolla näin, mikäli se johtaa vähempään syömiseen. Yli 9 tunnin yöunet aikuisella kyllä kertoo sairauksista.

Omalla kohdalla menee päin vastoin niin, että kun unettomuudesta kärsivänä nukun tavallisesti 4-6h, paino pysyy samassa tai pyrkii laskemaan. Aina, kun iskee vaihe, että unet venyy useampana peräkkäisenä päivänä sinne kuuden tunnin pintaan tai jopa hitusen yli, muutun raskaaksi väsyneeksi pöhöttyneeksi zombieksi XD

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.