|
Lähettäjä: saana
Päivämäärä: 25.6.26 17:06:44
Se lapsi on väsynyt. Koko päivän joutunut kaupungilla hillitsemään itseään, pitää käyttäytyä nätisti jne.
Onko lapsi saanut oikeasti LÄSNÄOLOAKIN, eikä vain leluja ja herkkuruokaa? Nimittäin sitä läsnäoloa se lapsi tarvitsee, juttelua, haleja, luottamusta jne.
Eikä liikaa tekemistä yhdelle päivälle. Lapsi voi olla herkästi kuormittuva (esim. autisminkirjon lapsi) tai muuten herkkä.
Tuossa tilanteessa ei auta se, että vanhempi hermostuu, se vain pahentaa. Ajattele itsesi lapsen tilalle, lapsen ikäiseksi ja lapsen kokemuksilla. Et kertonut lapsen ikää, mutta jos ajattelee miten moni aikuinenkaan ei kykene hallitsemaan aina käytöstään, niin miten lapsi voisi osata?
|