Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Annatko lapsen hyppiä kellukkeilla

Lähettäjä: Aal 
Päivämäärä:   25.6.26 11:18:03

Syvään altaaseen? Käymme lapsen kanssa usein vielä uimahallissa kin vielä auki, lapsi kova uimari vaikka 7v harrastaa jo lasten kilpauintiryhmässä siksi yhdessä myös uimme.
Lapsi kova hyppimään joko aikuisten altaan syvässä jossa ponnistuslauta tai hyppyaltaassa. Ihmettelin viimeeksi kun lastani arviolta vuotta nuorempi lapsi hyppi vartalolla olevalla kellukkeella ponnahduslaudalta(tässä syvyys noin reilu 2m), isänsä istuu altaan reunalla. Olivat ulkomaalaisia, joten en tiedä osaako isä edes uida.
Tässä altaassa saa uida kai kellukkeilla, hyppyallas erikseen kiellettynä niillä koska 4m syvä.
Ihmettelin kun omalta aikanaan ainakin tippunut käsi kelluke kun hyppi silloin matalassa syliini kun ei vielä ollut uimataitoa. Kelluke oli hyvin meilläkin. Pohdin mitä olisi käynyt jos lapsi olisi menettänyt kellukkeen? Itse voin pinnalta auttaa(ei pidä muille luottaa omia) mutta 2m en itsekään sukella 162 pitkänä, omani ilman koska osaa uida ja jos joutuu 2m pohjaan pääsee ylös ihan testattu asia, koska se oli oma ehto päästä hyppytorniin. Antaako ihmiset yleisesti lasten näin huolettomasti pomppia ja luottaa kellukkeisiin?

Re: Annatko lapsen hyppiä kellukkeilla

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   25.6.26 11:21:16

En tietenkään, jos jalat ei yletä pohjaan ja pää pinnalle.

Päivämäärä:   25.6.26 11:23:51

Lisään, viimeeksi ilman hyppi myös lapsen kaveri joka ulkomaalaistaustainen. Siskonsa kanssa joka osaa uida, mutta alakoulu ikäinen ja äiti muualla hallissa. Lapsi kykeni juuri ja juuri uimaan 25m hyppypaikalle, toiseen suuntaan jouduin auttamaan kun siskonsa ei huomannut hätää. Hypätessä joka kerta yski vettä suustaan ja keuhkoista. Useaan kertaan siinäkin vedin reunalla. Eikä tämä ollut mun vastuulla oleva lapsi. Omani ohjasin lasten altaaseen jossain kohtaa kun en kehdannut olla kokoaika muita vahtimassa ja tiesin että kaveri seuraa kuitenkin, näin kävikin. Ihan vastuutonta

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   25.6.26 11:34:40

Olen antanut hyppiä jopa uimarenkaalla!

Tosin olen sukeltanut levypainojakin neljästä metristä. Koen vastuuttomampana sen, että ei opeta uimaan tai opettaa pelkäämään vettä.

En nyt oikein ymmärrä miksi ulkomaalaistausta piti tuoda esiin, sisäistettyä rasismia?

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   25.6.26 11:42:35

Meillä on kaveripiirissä ollut trendinä että uimataidottomat lapset saa hyppiä pelastusliivit päällä laiturilta veteen. Satunnaisesti toki ok mutta juhannuksen mökkireissulla (8 alle. 10 vuotiasta mukana). Näkyi jo se että veteen luotettiin liikaa vaikka uimataitoa ei ollut. Tosi vaarallinen yhdistelmä pidempään käytettynä. Sovittiin sitten että liivit laitetaan narikkaan ja ne saa käyttöön vasta kun sieltä laiturilta hypätessä pääsee itse kiipeämään ylös.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   25.6.26 11:43:25

Aloittaja mielestä ulkomaalaiset eivät osaa uida.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.26 12:09:29

En kellukkeilla mutta ilman kyllä on hyppinyt 2 vuotiaasta asti.

Päivämäärä:   25.6.26 12:16:18

Siksi että ulkomaalaiset yleisesti monesti, ei kaikki heikompia uimataidoiltaan. Jos katsot esim viimekesän hukkuneet lapset, moniko oli suomalainen?

Lähettäjä: 345 
Päivämäärä:   25.6.26 12:24:39

Kyllä olen oman lapseni antanut kunnolliset pelastusliivit päällä hyppiä laiturilta syvään veteen. Pelastusliivit pysyy kyllä päällä, pitävät pinnalla ja kääntävät selälleen. Pidän tärkeänä, että myös uimataidottomat ovat tottuneet olemaan liivien kanssa veden varassa. Ei sitten iske paniikki, jos veneillessä käy jotain. Toki lapset on opetettu myös uimaan. Liivien kanssa vedessä oleminen helpotti huomattavasti myös uimaan oppimista, kun vedessä oleminen oli tuttua.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   25.6.26 12:28:12

Kyllä meillä hyppii joko ilman kellukkeita tai sitten renkaalla. Itse nimenomaan välttäisin kellukkeilla hyppimistä koska siitä tulee väärä turvallisuudentunne eikä tunnista omia rajojaan. Minä tietenkin silloin altaassa auttamassa lasta. Jos isä on vieressä altaan reunalla valmiina auttamaan, en käsitä mikä ongelma. Isän uimataidosta nyt ei voi päätellä yhtään mitään ellet ole nähnyt hänen uivan. Se että suurin osa hukkuneita on ulkomaalaistaustaisia, ei tarkoita etteivätkö ulkomaalaistaustaiset osaisi uida. Ihan älytön yleistys. Vai kävikö tuossa oikeasti vaaratilanne jota isä ei sitten pystynyt hoitamaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.26 12:28:25

Annan hyppiä kellukkeilla, osaan itse uida ja sukeltaa ja olen vieressä. Tosin mielestäni uimahalli ei ole veteen hyppimistä varten kuin hyppyallas.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.