|
Lähettäjä: EkonomiikkajaAI
Päivämäärä: 25.6.26 01:25:05
Tekoäly-AI:
Realistinen kasvupolku
Käytännössä paras strategia olisi yhdistelmä, jossa Suomi:
helpottaa työn vastaanottamista ja työn tekemistä,
lisää osaavan työvoiman saatavuutta,
nostaa T&K-panostukset korkealle ja suuntaa ne kaupallistamiseen,
nopeuttaa investointien lupia,
rakentaa energia- ja verkkoinfraa etukenossa,
ja pitää verotuksen sekä sääntelyn mahdollisimman ennustettavana ý.
Yksi havainnollinen esimerkki: jos uusi teollinen investointi haluaa Suomeen, päätös voi kaatua siihen, että sähköliitäntä kestää, lupa viivästyy tai osaajia ei löydy. Jos nuo kolme estettä poistetaan samanaikaisesti, sama investointi voi muuttua kasvuksi, vientituloiksi ja uusiksi työpaikoiksi.
...
Ekonomiikkamies: Helpointa ja nopeinta on rakentaa sähköenergiaa, halpa energia on nopeiten kasvatettava. Sama juttu on, että datakeskuksia laajennetaan hallitusti ja kokonaisturvallisuutta miettien. Pidemmässä puussa on Tutkimus, Kehitys, Koulutus - sn tuotot kestävät. Nyt pitäisi sinne Pyhäjoelle saada uusi reaktoritoimittaja niinku vinhaan..ja turve ottaa hakkeen ohella käyttöön.
Tässä tilanteessa ei ole aikaa velmuilulle pierukaupasta millään koijärvi/ja naturajutuille. Kun kerran Kaupunkimainen ja Teollinen Elämäntapa on Valittu enemmistön toimesta vallitsevaksi elämänmuodoksi. Sitäpaitsi pesurit/katalysaattorit keräävät paljon talteen jo nyt teollisuudessa. Energiatehokkuusluokitukset koneissa ja taloissa on.jo. Viherpiipertely syrjään ja maa Nousuun!
|