Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä ihmettä ruuaksi?

Lähettäjä: Kakaralauma 
Päivämäärä:   24.6.26 15:36:49

Kolmeksi päivää ja itsellä tulee mieleen vain tortillat että jokainen ainesosa on erillään ja jokainen saa ottaa mitä syö.

Syöjät: Sekaani joka ei syö lihankorvikkeita, vegaani, mikälie kasvissyöjä joka ei syö lihaa mutta ei myöskään mitään lihankorvikkeita ja yksi gluteeniton.

Olis kannattanut miettiä kaks kertaa ennen kuin lupauduin ne ruokkimaan :D mut vinkkejä?

  Re: Mitä ihmettä ruuaksi?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   24.6.26 15:39:19

Häränkullipataa.

  Re: Mitä ihmettä ruuaksi?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   24.6.26 15:40:03

Syökö kasvissyöjä maitotuotteita ja kananmunia?

  Re: Mitä ihmettä ruuaksi?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   24.6.26 15:43:46

Ja kysyn noista maitotuotteista ja kananmunista siksi, kun käytit termiä "vegaani vai mikälie kasvissyöjä", näillä on aika iso ero ja moni sekoittaa nämä keskenään.

Tortilloista pitää muistaa, että nehän eivät keliaakikolle käy, ellet osta erikseen gluteenittomia tortilloja, joita valtaosa kaupassa myytävistä ei ole.

Millaiset mahdollisuudet sinulla on ruoanlaittoon? Vaikkapa grillaaminen olisi tosi helppoa tuon porukan kanssa, tai erilaiset munakkaat, gluteenittomat pastat...

  Re: Mitä ihmettä ruuaksi?

Lähettäjä: Milli 
Päivämäärä:   24.6.26 15:51:39

Tortillat on ihan hyvä idea. Tekisin reilun chili sin carne -tyyppisen pöperön, jossa olisi proteiinina kidneypapuja ja soijarouhetta (mielestäni se ei ole lihankorvike vaan ihan perusraaka-aine) ja lisäksi normaalit salaatit ja kastikkeet, mitä nyt tortillan kanssa haluaakaan nauttia.

Yhdelle päivälle tekisin varmaan hernekeiton, joka on helppo tehdä vegaanisena ja ruokaisana ja sille on luonnollinen jälkkärikin, joka on niinikään helppo tehdä vegaanisena ja gluteenittomana.

Jos on grillausmahdollisuus, niin tekisin varmaan uusien perunoiden ja salaatin kaveriksi kasvisnyyttejä, joissa olisi proteiinina esim. kikherneitä. Lisäksi vegaanista tuorejuustoa ja mausteita. Sekaanille sitten sitä mitä hän nyt tykkääkään syödä.

  Re: Mitä ihmettä ruuaksi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.6.26 15:55:34

0/5

  Re: Mitä ihmettä ruuaksi?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.6.26 15:57:24

Käsitin kyllä, että vegaani on eri henkilö kuin mikälie kasvissyöjä.

  Re: Mitä ihmettä ruuaksi?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   24.6.26 16:00:04

Aa, eli syöjiä on siis neljä? Toisaalta ei juuri muuta asiaa.

Tortillat mustapapusalsalla + muut lisäkkeet, gluteeniton kasvispasta, minestronekeitto (glut. pastalla), pizzat (gluteeniton), grillaus jne olisivat ainakin helposti toteutettavissa.

  Re: Mitä ihmettä ruuaksi?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.6.26 16:04:52

Varhaisperunoita, salaatteja, silliä, grravisiikaa ja -lohta, vihanneksia, juureksia, kananmunia...

Grilliin mistä kukin tykkää, ja mikä kenellekin sopii. Makkaraa, kanaa, kalaa, nautaa, possua, maissia, herkkusieniä, paprikoita, tomaattia, parsaa, porkkanaa...
Pizzaa, kesäkeittoa...

Nyt on just se vuodenaika, kun on helppo keksiä ruokia.

  Re: Mitä ihmettä ruuaksi?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   24.6.26 16:10:52

* aika vähiin jää kasvissyöjän proteiinit listallasi.

  Re: Mitä ihmettä ruuaksi?

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   24.6.26 16:56:09

Tavallisia ja gluteenittomia tortillalättyjä. Täytteiksi:
- Texmex-jauhelihasoosi, kasviksia sekaan
- Vegetäyte vaikka tämän ohjeen mukaan https://urly.fi/49N1

Helppoa. Netistä löytyy lisää ohjeita.

  Re: Mitä ihmettä ruuaksi?

Lähettäjä: ii 
Päivämäärä:   24.6.26 17:02:50

No jos lupasit jollekin ruokkia ne niin kysy siltä joltain, että mikä uppoaa kakaralaumaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.