Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  r/collapse - maailmanloppu vuonna 2050

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.6.26 20:35:03

Yleensä en usko tälläisiin mutta kun katsoo mitä ympärillä tapahtuu (Euroopan tappohelteet, kuivuudet tms) niin kyllä alkaa oikeasti pelottamaan että ovatkohan nämä käyttäjät sittenkin oikeassa :(

  Re: r/collapse - maailmanloppu vuonna 2050

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   23.6.26 20:46:59

Kyllä loppuu tällä menolla. Toki vielä voidaan asioille tehdä jotain, mutta sen täytyy tapahtua eilen, ei huomenna.

- vaihda kasvisruokavalioon ja suosi lähiruokaa, kasvata ruokaa itse
- lopeta temutus ja kaikki muukin turha ostelu
- tekoäly on ihmiskunnan vihollinen, älä käytä sitä, ja vastusta datakeskusprojekteja
- vaihda auto julkisiin ja omiin jalkoihisi jos ne toimivat (jos auto on ihan, ihan, ihan pakko olla esim. työn takia niin kaikki turha ajelu pois, yhdistä kaikki menot samaan reissuun)
- valitse ekologisempi sähkösopimus (mikään sähkö ei **oikeasti** ole ekologista, niissä on kaikissa ongelmia)
- turha lentely pois
- boikotoi epäekologisia toimijoita
- lakkaa äänestämästä oikeistoa ja keskustaa, koska ne molemmat laittavat rahan ihmisen ja luonnon hyvinvoinnin edelle
- jos mahdollista, lahjoita ilmastonmuutosta vastaan taisteleville organisaatioille
- jaa tietoa, keskustele asioista

Apatia, luovuttaminen ja toimettomuus on pahinta, mitä voi tehdä. Silloin on jo hävinnyt ja tuho on ehdottoman väistämätön.

  Re: r/collapse - maailmanloppu vuonna 2050

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.6.26 20:49:20

Vitun NPC:t. XD

  Re: r/collapse - maailmanloppu vuonna 2050

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.6.26 20:56:11

<äänestä persuja
<syö lihaa
<omista kaksi autoa
<käytä tekoälyä
<käytä mobiilinettiä
<tee monta lasta
<omista kaksi koiraa
<asu öljylämmitteisessä talossa
<osta kivihiilisähköä
<lennä paljon

  Re: r/collapse - maailmanloppu vuonna 2050

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   23.6.26 21:12:37

Listalta jäi:
- älä leikkaa nurmikkoa/jätä joku pläntti leikkaamatta ja/tai hanki hyönteishotelli
- älä käytä thermacelliä tmv. hyönteismurhaajaa

Nämä nyt eivät ilmastoon vaikuta, mutta ruoantuotantoon kyllä.

  Re: r/collapse - maailmanloppu vuonna 2050

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.6.26 21:13:04

<usko jumalaan
<lue raamattua
<lopeta turha murehtiminen

  Re: r/collapse - maailmanloppu vuonna 2050

Lähettäjä: fausti 
Päivämäärä:   23.6.26 21:40:14

Mitä tarkoittaa maailmanloppu?

Koko maapallon tuhoa? Ei tule tapahtumaan.
Koko elämän tuhoutumista? Ei tule tapahtumaan.
Ihmisen sukupuuttoa? Ei tule tapahtumaan tuossa aikaikkunassa.
Sivilisaation loppua? Ehkä.
Länsimaisen elämäntavan loppumista? Todennäköistä.

  Re: r/collapse - maailmanloppu vuonna 2050

Lähettäjä: fausti 
Päivämäärä:   23.6.26 21:43:50

Maapallo menee vasta auringon laajenemiseen ja elämä loppuu siinä kun ne vaikutukset alkavat näkyä. Ihminen lajina selviää vielä aikansa mutta lastenlastemme sukupolvi ei välttämättä näe nykyisenlaista sivilisaatiota.

  Re: r/collapse - maailmanloppu vuonna 2050

Lähettäjä: öllö 
Päivämäärä:   23.6.26 21:53:58

Minun ennustus on että joku valtio alkaa viilentää maapalloa geotekniikalla -> osalta menee sadot -> ydinsota.

Vuoden ennustan sijoittuvan jonnekin 2050 - 2100 väliin.

  Re: r/collapse - maailmanloppu vuonna 2050

Lähettäjä: Hohhoijaa 
Päivämäärä:   23.6.26 22:01:05

No ei tule.

Maailman on pitänyt loppua milloin mihinkin ja vielä porskutetaan. Laittakaa se some kiinni ja nauttikaa elämästä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.