Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Elämä uusiksi, vanhat kaverit pois

Lähettäjä: Uusi elämä 
Päivämäärä:   23.6.26 16:11:08

Oletteko koskaan laittaneet elämää sillä tavoin uusiksi, että laitatte koko kaveripiirin ns vaihtoon? Pitkiä ystävyyksiä oli, mutta niistä on tullut vuosien saatossa vieraantuminen. Ei ole samoja mielenkiinnon kohteita ja tapaamiset jää/ovat sitten vähän valjuja. Olen vuoden rypenyt syvissä vesissä elämässä tapahtuneen kriisin vuoksi ja pikkuhiljaa alkaa elämä taas maistua. Jotain uutta ja omanlaista kuitenkin kaipaan. Mulla on nyt vain yksi ystävä jonka kanssa elämässä hyvin samoja asioita ja vietetäänkin aikaa yhdessä. Se tuntuu hyvältä. Voiko vaan kaiken pistää uusiksi, koska jotenkin ahdistaa nuo ns entiset ystävät. Jotenkin muistuttaa liikaa entisestä elämästä ja tarkoitus olisi toipua uudeksi ihmiseksi. En oikein osaa selittää. Saikohan joku kiinni mitä haen.

Re: Elämä uusiksi, vanhat kaverit pois

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.6.26 16:14:39

Ei kenenkään kanssa tarvitse viettää aikaa jos ei halua. On ihan luonnollista että erilaisissabelämänvaiheissa on eri piirit. Elämän mittaiset ystävyyssuhteet ovat harvinaisia.

Lähettäjä: 7 
Päivämäärä:   23.6.26 16:18:41

En nyt aktiivisesti ole "nollannut" sosiaalista verkostoani, mutta ihan hyvillä mielin irrottautunut niistä, joiden kanssa en enää halua olla. Eivät ole kyllä kyselleet perään että ehkä tunne on ollut molemminpuolinen. :D

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   23.6.26 16:47:50

Olen myös etäännyttänyt itseni vanhoista porukoista, joskus koitin pitää yhteyttä jne mutta eipä ne muutkaan kovin aktiivisia olleet. Eli elämä vetänyt eri suuntiin ja ihan hyvä niin.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   23.6.26 17:13:39

Olen monestikin, mutta en tuolla tavalla tarkoituksellisesti että nyt pitäisi jotenkin tässä paikallaan seisten uudistua ja heittää vanha kaveripiiri pois, mutta muuten kuitenkin elämä jatkuisi samana kuten ennenkin. Vaan itselläni ne ovat aina liittyneet muuttoon, opiskelemaan lähtemiseen, uuden työpaikan saamiseen toiselta paikkakunnalta, uuden harrastuksen aloittamiseen jne. Eli vanha kaveripiiri on pääosin poistunut ikäänkuin luonnollisena poistumana, koska tilalle on tullut uusi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.