Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mä olen niin uskomattoman kyllästynyt...

Lähettäjä: Ritva 
Päivämäärä:   23.6.26 10:43:30

...ihmisten sekopäisyyteen ja ERITYISYYTEEN. Jumalauta aikuisilla ihmisillä on _turvaruokia_ eivätkä voi syödä mitään muuta. Ja kaikki on koko ajan niin KUORMITTUNEITA, ettei mitään jakseta, paitsi maata puhelimella 4-8 tuntia vuorokaudessa. Mikä tahansa asia, niin joku _triggeröityy_, koska kaikilla on TRAUMOJA. Joku oli oikeasti tehnyt someen postauksen siitä, miten Finnlinesin tv-mainos aktivoi hänen vanhat "traumansa". Ja sitten ahdistaa, jännittää ja pelottaa. Ei uskalleta mennä mihinkään, koska ahdistaa. Töissä ei tietenkään voi käydä, kun pitäisi lähteä kotoa.

Ihan oikeasti nyt: jos ihmiset on jatkossakin näin avuttomia ja vintistä lahoja, niin kuka maksaa tulevaisuudessa veroja, kun ei ole työtä tekeviä ihmisiä jäljellä kuin kourallinen? Miksi ihmisistä on tullut tämmöisiä? Ei ennen ollut. Ja kyllä, ennen ei diagnooseja tehty tähän tahtiin, mutta ihmiset sitten ns. sinnitteli, ja oppivat hallitsemaan ongelmiaan, ja pystyivät sitten elämään ihan tavallista elämää. Nyt jokaisen pitäisi päästä sairauslomalle, terapiaan ja lääkitykselle. Sitten voi someen kirjoittaa surkeita päivityksiä siitä, miten on niiiiiin vaikeaa.

Kyllä, ihmisille on tapahtunut ja tulee tapahtumaan ikäviä asioita. Esimerkiksi koulussa voidaan kiusata, ja se on tietysti kamalaa. Mutta siihen ei voi jäädä vellomaan jopa kymmeniksi vuosiksi, ja sen varjolla heittäytyä ihan avustettavaksi. Pitää mennä eteenpäin, edes yrittää.

Suomalainen yhteiskunta on passannut ihmisessä pilalle. Se näkyy nyt jo Pisa-tuloksissakin. Ulkoistetaan vastuu omista teoista, ja etsitään syyllistä muualta. Tarvittaisiin sinniä ja kurinalaisuutta, ei paapomista ja jatkuvaa ymmärtämistä.

Re: Mä olen niin uskomattoman kyllästynyt...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.6.26 10:48:24

Onhan se uskomatonta, miten voidaan vaikea trauma jakaa tuhansille tuntemattomille ja siinä samalla tutuillekin.

Päivämäärä:   23.6.26 10:49:21

Piste: ongelma onkin se, että liian monille mikä tahansa elämään kuuluva vastoinkäyminen= trauma.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   23.6.26 10:50:44

Vaikeat ajat tekee vahvoja ihmisiä. Vahvat ihmiset tekee hyviä aikoja. Hyvät ajat tekee heikkoja ihmisiä. Heikot ihmiset tekee vaikeita aikoja. Ja ympyrä pyörii.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.6.26 10:52:30

Olen samaa mieltä. Yhteiskunta sallii tämän hyysäämällä näitä, niin siitä tulee sitten ns lumipalloefekti ja kun vielä SETA on taustalla rohkaisemassa että on ihan ok ja kannattaakin olla töyhtöhyypän ja sarjakuvahahamon risteytys niin ei ihme että sekoavat. Ja näitä me sitten elätetään verorahoilla. En usko että valtaosa näistä on oikeasti sairaita vaan niitä on tavallaan kannustettu siihen. Kasvatuksesta kaikki tämäkin lähtee.

Päivämäärä:   23.6.26 11:00:26

Ennen vahvat ja terveet selvisi ja heikot karsiutui pois. Nykyään kaikki hoidetaan. Sitten on tuo lääketeollisuus jolla tahkotaan rahaa. Ihmisille jaetaan diagnooseja ja lääkkeitä ihan siitä ilosta, että niitä lääkkeitä saadaan myytyä.

Päivämäärä:   23.6.26 11:03:40

Koko ajatusmaailmassa on jotain pielessä. Esimerkiksi ennen, jos lapsi ei syönyt koulussa, hän oli nälissään sen päivän, tai söi vaikka näkkileipää. Nälkään ei kuollut koulussa kukaan. Nyt vanhemmat vaativat, että lapsen pitää saada syödä TURVARUOKAA. Lapsen ei siis tarvitse edes yrittää oppia sietämään epämukavauutta.

Ennen ihminen eli yhteiskuntaa varten, nyt yhteiskunnan pitäisi vastata jokaisen yksilön tarpeisiin.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   23.6.26 11:06:54

Samaa mieltä. Mitä matalammalle standardit asennetaan, sitä hankalampia ja haastavampia niistä vähäisimmistäkin asioista tulee. Eli jos vaaditaan paljon, pikkuasiat ei tunnu miltään. Kun vaaditaan minimi, niin pienistäkin asioista tulee isoja ja vaativia.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   23.6.26 11:14:05

Kaikille latvasta lahoille somekielto vuodeksi, niin ihmeparantuminen alkukiukun jälkeen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.6.26 11:18:40

Mä olen niin samaa mieltä aloittajan kanssa.

Turvaruoka, trauma, turvallinen tila, "mä koen"...

Yksi eukko kiljui paikallisessa puskaradiossa, että uimahallin pukuhuoneen ja saunan pitää olla turvallinen tila kaikille, sinne ei voi viedä 5-vuotiasta poikaa, koska tiedämme mitä pojat ajattelevat ja katsovat. Mutta myöskään miesten puolelle ei voi viedä pientä poikaa, koska miehet.
Ja sitten tämä sama matami huutaa tasa-arvoa.
Ja yhden päävikaisen lapsen pitäisi saada olla koulussa joku Shrek-naamio kasvoilla, koska se on hänen identiteettinsä...

Päivämäärä:   23.6.26 11:24:57

Eihän tästä kauan ole, kun hötöläisetkin meni sekaisin, kun jossain uimahalliin laitettiin kaikki samaan pukuhuoneeseen. Ei auttanut, vaikka jokaiselle oma koppi, kun joku mies voi väijyä ja tehdä pahojaan. Ja tämä sama sekoilu vaan siirtyy lapsille, kun mallia katsovat.

Lähettäjä: Eila 
Päivämäärä:   23.6.26 11:26:40

Hyvä Ritva!

Niin samaa mieltä!

Ai saakeli kun ei kestetä millään normaalia elämää. Ahdistaa aivan hemmetisti joka asia ja ei muuta kuin lääkettä kitaan ja sänkyyn makaamaan somen seuraksi. Koska on oikeus!! Ja muut komppaa kuorossa.

Elämä on täynnä vastoinkäymisiä, niistä selvitään. Voi itkeä ja käydä vaikka huutamassa metsässä, mutta sitten jatketaan eteenpäin.

Normaali elämä lapselle, kuri ja myös kouluun takaisin opettajille oikeus. Lapset eivät määrää vaan valveutuneet vanhemmat.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   23.6.26 12:07:31

Tarvitaan sota tai luonnonkatastrofi, jotta löytyis taas jotain järkeä ihmisten päihin. Itse toivon isoa luonnonkatastrofia :)

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   23.6.26 12:21:34

Minä taas olenkin ihan @!#$ kyllästynyt siihen, ettei ihmisillä ole enää rahtustakaan empatiakykyä. "Parhaat" jaksaa vielä huudella Jumalasta ja Jeesuksesta, vaikka käytös ja toimintatavat sotivat täysin Raamattua vastaan. Mutta tästä onkin ilmeisesti tullut joku raivohullujen persujen foorumi kuten aloittajastakin hyvin näkyy.

"Ennenvanhaan" ihmiset tekivät itsemurhia, juopottelivat, tai kiusasivat lapsiaan ja antoivat perinnöksi sukupolvet ylittävän trauman. Luojan kiitos nuoret ovat nykyään valveutuneempia ja hakeutuvat terapiaan käsittelemään sitä paskaa, jonka ovat perinnöksi vanhemmiltaan ja isovanhemmiltaan saaneet. Mitkä kaikki näistä mahtavat päteä aloittajaan?

Itse toivoisin, että kaikilla olisi hyvä olla. Kumma kun minua ei haittaa, jos joku on homo tai autisti tai hänellä on turvaruoat käytössä. Onneksi toki olenkin tasapainoinen ja kykenevä empatiaan... tuntuu olevan katoava luonnonvara. Moni kirjoittelija tässäkin ketjussa hyötyisi terapiasta kun on selvästi huono olla ja sitä puretaan sitten heikompiin. Tai voisi hyötyä saada ihan vaan kunnolla peiliin katsomisesta. Kohtele muita niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan! Ja mitä toivot toisille, se tapahtuu sinulle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.