Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Haluaisin asua maalla mutta olen köyhä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.6.26 15:38:10

Olen aina unelmoinut omasta rauhasta maalla mutta olen jumissa kerrostaloyksiössä ilman kovin suurta mahdollisuutta parantaa talouttani. Vertaistukea, miten sopeuduitte siihen ettei unelmanne toteudu?

Re: Haluaisin asua maalla mutta olen köyhä

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   21.6.26 15:44:43

En sopeutunut, vaan muutin maalle köyhyydestä huolimatta.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   21.6.26 15:53:52

Tilalle tulee joko uusia unelmia tai asiat muuttuvat ja vuosien kuluttua nykyiset unelmat mahdollistuvat.
Maalla asumista voi kokeilla esim eläinten- tai talonvahtina muille tms., jos se auttaisi kaipuuseen omasta vielä toteutumattomasta unelmasta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.6.26 15:55:36

Jos olet köyhä ja elät vain tukien varassa niin siellä maallahan se onnistuu vielä paljon paremmin! Kämpät ei maksa juuri mitään kun vaikka kokonaisen kerrostalonkin saa ihan omaksi pilkkahintaan, voit olla omavarainen ja kasvattaa itse ruokaasi yms. Go for it!

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   21.6.26 16:02:19

Kyllä pienen talon maalta saa edullisesti, jos et osta kalliilta alueelta.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   21.6.26 16:14:55

Maalta voi saada talon vuokralle sen yksiön hinnalla.. valintoja, valintoja !

Tai etsi maajussi niin pääset valmiiseen pakettiin, ihan töitä tekemään !

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   21.6.26 16:16:14

No siis halvempaa se eläminen voi maalla olla. Maksat helposti kaupunkiyksiöstä enemmän kuin maalta pienestä mummonmökistä vuokraa. Ja jos jotain mahdollisuuksia saada pankista pieni laina niin ei muuta kuin etuoveen ja halpoja pikkutaloja katselemaan!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.6.26 16:18:18

Aloittajalla on varmaan myös työt Helsingin ydinkeskustassa, ei ajokorttia eikä autoa...

Päivämäärä:   21.6.26 16:18:38

No maalla on sitten auto pakollinen, kuluineen ja bensoineen.

Päivämäärä:   21.6.26 16:38:49

Ankea tosiasia on että kaksin varaa paljon sellaiseen mihin yksin ei ole.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   21.6.26 16:49:19

Ollaan pienituloisia ja asutaan maalla vuokralla.
Toisen palkka menee 90% asumiseen.
2 autoa pakko olla,vanhat.. onneksi osaamista laittaa itse.

Tiukkaa on mutta kaupunki ei houkuta.

Lähettäjä: Done that 
Päivämäärä:   21.6.26 17:00:16

En ole köyhä. Asun maalla yksin omassa talossa. Elämisen/asumisen kustannukset on niin pienet, ettei tule ongelmaa, vaikka köyhtyisin

Lähettäjä: Peipponen 
Päivämäärä:   21.6.26 17:01:13

Maaseudulla tosiaan on paljon yksinäisiä poikamiehiä, joilla on omat talot ja maat. Löytyisikö joku sopiva kumppani maalta?

Päivämäärä:   21.6.26 17:08:20

Aloittaja, älä luovuta. Sulla voi olla 10 päästä eri tilanne ja unalmat toteutuukin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.6.26 17:17:05

^ Harmi vaan että kymmenen vuoden päästä sivilisaatio on romahtanut ilmastonmuutokseen ja väki vähentynyt 80%

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.6.26 17:18:55

Jos ap:lla vaikka Helsingin tai Tampereen keskustassa se yksiö, niin sillä saa maalta jo pienen ok-yalon tai mökin.
Ja jää vielä rahaa autoonkin.

Sitten vain kouluttautuu vaikka lähteiksi, niin töitä löytyy maallakin.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   21.6.26 17:36:56

Miksi ei ole mahdollisuutta parantaa taloudellista asemaa? Jos on niin sairas, että ei pysty töitä tekemään, niin tuskin onnistuu asuminenkaan missään mummonmökissä. Jos taas on terve, niin sitten vaan laatimaan suunnitelmaa unelmansa toteuttamiseksi. Harvoin unelmat toteutuvat ilman vaivannäköä ja yleensä jostain joutuu luopumaan saadakseen jotain muuta tilalle.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   21.6.26 17:39:55

Mikä sinne kerrostaloon jumittaa?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   21.6.26 17:50:04

” Ankea tosiasia on että kaksin varaa paljon sellaiseen mihin yksin ei ole.”

Mieluummin minä asuisin yksin kaupungin yksiössä kuin pakosta miehen kanssa maalla vain sen takia, että oma elintaso säilyisi.

Maalta löytyy halvalla vuokrallekkin mummonmökkejä ja jos ei ole ihan korvessa, niin saattaa pärjätä ilman autoakin jos bussit kulkee edes pari kertaa päivässä läheltä, edes pyöräilymatkan päästä. Itse olen pärjäillyt ilman autoa, kotiinkuljetuksella saa tänne myös ruokaa yhdestä kaupasta. Kävellen pääsee metsään, löytyy paljon erilaisia marjoja ja sieniä sekä voi kasvattaa itse kaikenlaista.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   21.6.26 18:03:08

Maalla on edullisia taloja myynnissä ja vuokralle. Juuri meidän kylältä myytiin 20 vuotta vanha talo kymppitonnilla.

Itse kerään paljon syötävää, marjoja ja sieniä. Pidän myös hyötypuutarhaa josta saa mukavasti maukasta syötävää. Viitsiä pitää, mutta kyllä se palkitsee sekä suorana säästönä että puhtaina, tuoreina ja maukkaina syötävinä.

Sillä mitä lyhennän lainaa kuukaudessa ei saisi läheisestä isommasta kaupungista vuokralle mitään kunnollista asuntoa. Kunnollisella tarkoitan rauhallista kaupunginosaa, yksiötä isompaa asuntoa, autopaikkaa.

Meillä on myös hyvin edulliset elinkustannukset. Yksi Suomen halvimmista sähköyhtiöistä ja käyttövesi on vesiosuuskunnasta eli todella halpaa. Jätevesimaksua ei ole.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.6.26 18:03:16

Jos aloittaja on köyhä niin ei hän tule saamaan asuntolainaa jotta voi ostaa talon maalta. Ihan sama vaikka maalla asuminen olisi halvemaa, sieltä täytyy ensin saada se asunto.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   21.6.26 18:06:22

Ja kuten moni on jo sanonut, maallakin on VUOKRA-asuntoja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.