Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oman värin kasvatus hiuksiin. Tsempatkaa!

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   21.6.26 10:28:58

Kemialliset värit aiheuttaa allergisen reaktion (myös ammoniakittomat kevytvärit), kasviväreille oma pohjaväri on hieman liian tumma enkä pidä siitä miltä henna näyttää kerrostuessaan. Mulla on luonnonkihara ja se menee todella huonoon kuntoon vaalennuksesta.

Nyt siis kaiketi olisi vain kasvatettava oma väri hiuksiin ja niillä mentävä. Harmittaa jo valmiiksi, nyt pohjalla useampi kerros hennaa ja indigoa joten juurikasvun myötä hiukset tulevat näyttämään ihan järkyttävän rumilta =( mulla on pitkät hiukset joten oman värin kasvatus tulee viemään ainakin 3 vuotta.

Re: Oman värin kasvatus hiuksiin. Tsempatkaa!

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   21.6.26 10:49:17

Oletko kokeillut savivaalennusta. Eikö mikään kasviväri käy? Ekokampaamossa varmasti keksitään ratkaisu, miten saat oman värin kasvatettua kivasti vaikka pienten raidoitusten avulla. Minulla on luonnostaan vaaleanruskeat hiukset. Olen laittanut savivaalennuksella raitoja. Kun olen halunnut vaihtaa omaan väriin, ollaan aina raidoilla tasoitettu sitä ulkonäköä kunnes oma väri on melkein päässä. Savivaalennus ei vaurioita hiuksia sekä lopputulos on luonnollinen, eikä esimerkiksi koskaan kellertävä.

Päivämäärä:   21.6.26 11:49:47

Joo, tuota savivaalennusta oon testannut 2 kertaa, myöskään se ei käy koska vaurioittaa hiusta kyllä ja ainakin minulla lopputulos on nimenomaan keltainen eli vaatisi värjäyksen päälle. Sehän tässä on, että ekokampaamossakaan ei ratkaisua löydy niin en keksi muuta kuin oman värin kasvattamisen. Vaikka tylsäähän se tulee olemaan =(

Lähettäjä: Yks 
Päivämäärä:   21.6.26 12:31:28

Yksi vaihtoehtohan tilanteen helpottamiseen voi olla värinaamiot tai suoravärit. Niillä saa väritettyä hiusta hieman ja esim. piilotettua värirajaa. Lähtevät periaatteessa pesussa pois. Toki kun tarpeeksi kerrostaa, niin ei oikein enää lähde pois.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   21.6.26 12:41:13

Itse vastaavassa tilanteessa repäisin ja leikkasin kaljun. Mulla on kaunismuotoinen pää joten se kalju sopi odotettuakin paremmin. Tuli kyllä upeat hiukset kun tuosta lähti kasvattamaan eikä ollut sitä vaihetta että olkapäillä menisi kasvuraja. Oli vaalennettu hius ja iän myötä oma väri tummunut, joten se kasvuraja olisi ollut todella räikeä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   21.6.26 13:14:03

Jos vaalennettu pää, ja oma väri on maantienväri, värjää koko tukan kerralla siihen sävyyn (7.1), eikä juuri enää näy.

Peittänee myös punaista.

Lähettäjä: Etsivä 
Päivämäärä:   21.6.26 13:57:17

Leikkaa huonot pois, ei harmita niin paljon kasvattelu

Päivämäärä:   21.6.26 14:31:05

"Leikkaa huonot pois, ei harmita niin paljon kasvattelu"

Tämä siis tarkoittaisi kokonaan kaljuksi vetämistä, sehän se olisi ratkaisu jos vaan uskaltaisi =) Hiukset on kyllä hyväkuntoiset nyt mutta jos siis tarkoitit ei mieluisaa kulahtanutta väriä.

"Jos vaalennettu pää, ja oma väri on maantienväri, värjää koko tukan kerralla siihen sävyyn (7.1), eikä juuri enää näy."

Nyt ei ole vaalennusta alla vaan monta kerrosta hennaa ja indigoa jota ei edes saa vaalennuksella pois. Hyvin tummat siis nyt. Veikkaan että maantienvrisellä värillä ei pysty peittämään tätä punaista mutta voisiko tosiaan toimia? Ehkä tähän kerran uskaltaisi jonkin värin vielä laittaa jos todella peittäisi tuota kerrostunutta kasviväriä.

on kyllä tullut tehtyä typerästi kun oon mennyt värjäämään kasviväreillä =( kampaaja on kyllä joka kerta sanonut että näitä värejä sitten ei saa pois.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.